سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار سیاسی روز

فاکس نیوز فاش کرد:
فاکس‌نیوز گزارش کرد که تقابل‌های خطرناک میان نیروی دریایی ایران و آمریکا بسیار رایج‌تر از برآوردهای پیشین پنتاگون می‌باشد.
به گزارش مشرق، هفته گذشته یک مقام وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که درگیری‌های خطرناک بین شناورهای ایران و آمریکا در خلیج فارس در سال 2016 نسبت به زمان مشابه در سال گذشته 50 درصد افزایش یافته است.
 
طبق گفته این مقام دفاعی آمریکا، در اولین نیمه سال 2016، 19 تقابل خطرناک بین شناورهای ایران و آمریکا و وجود داشته که نیروی دریایی آمریکا این تقابل‌ها را «ناامن و غیرحرفه‌ای» خوانده بود. در اولین نیمه سال 2015، شمار این تقابل‌ها 10 مورد بود. 
این آمار و ارقام بعد از گزارش روز جمعه فاکس‌نیوز منتشر شد که تأکید کرده بود چنین تقابل‌هایی در سال جاری میلادی بیش از 50 درصد بوده است.  
با اینحال، یک مقام دفاعی آمریکا روز گذشته اعلام کرد که نیروی دریایی آمریکا آمار و ارقام خود را اواخر هفته مورد بررسی قرار داده است و برخی از آنها را مجدداً طبقه‌بندی کرده است.طبق این گزارش، فرماندهی مرکزی آمریکا در ماه ژوئیه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که 26 تقابل خطرناک در اولین نیمه 2016 صورت گرفته است.  
ارقام جدید نشان می‌دهد که در اولین نیمه سال جاری میلادی، میزان تقابل‌های شناورهای ایران و آمریکا بیش از این آمار بوده است که البته خود این آمار کمتر از برآوردهای اولیه فرماندهی مرکزی آمریکا است.
بعلاوه، طبق این آمار، از ماه ژوئیه 11 تقابل خطرناک وجود داشته و تنها در هفته گذشته، چهار تقابل با ایران وجود داشته که یکی از آن‌ها کشتی نیرو دریایی آمریکا را وادار به شلیک تیر هشدار کرد. در مجموع، 30 تقابل خطرناک بین شناورهای ایران و آمریکا تابحال در سال جاری میلادی وجود داشته است که این تقابل‌های صورت گرفته با ایران در 8 ماه اخیر بسیار خطرناک‌تر از تقابل‌های شناورهای ایران و آمریکا در تمامی سال گذشته میلادی بوده است.  طبق گفته مقام آمریکایی، در سال 2015، 24 تقابل ناامن با شناورهای ایران ثبت شده است.
منبع: فارس

لس آنجلس تایمز:

حسن روحانی از توافق با بوئینگ به عنوان ابزار تقویت رابطه با آمریکا استفاده می‌کند

خبرگزاری فارس: حسن روحانی از توافق با بوئینگ به عنوان ابزار تقویت رابطه با آمریکا استفاده می‌کند

روزنامه آمریکایی نوشت: توافق با بوئینگ برای رییس جمهور میانه‌روی ایران که در پی انتخاب مجدد است، از آن رو مهم است که می‌تواند استدلال کند روابط ایران با غرب را توسعه داده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، روزنامه آمریکایی «لس آنجلس تایمز» در مطلبی پیرامون توافق ایران و شرکت آمریکایی «بوئینگ»، تولید کننده هواپیماهای مسافربری، نوشت: برخی تحلیلگران بر این باورند که ایران از پس نگهداری هواپیماهای جدید بوئینگ بر نخواهد آمد و این کشور فاقد مهندسین و زیر ساخت‌های کافی برای استفاده از این هواپیماها است.

«پاتریک کلاوسون» تحلیلگر ارشد اندیشکده واشنگتن نیز چندی قبل در این زمینه اشاره کرده بود که ایران می‌خواهد بیش از 100 ایرباس و تعداد بیشتری از بوئینگ هواپیما خریداری کند که در مجموع باهم بیش از کل ناوگان مسافربری فرانسه (ایر فرانس) می‌شود که هفت برابر ایران مسافر هوایی دارد.

لس آنجلس تایمز می‌نویسد: اما توافق با بوئینگ به طور نمادین برای «حسن روحانی» رییس جمهور میانه روی ایران که در پی انتخاب مجدد در سمت ریاست جمهوری سال آینده است مهم می‌باشد زیرا بدین وسیله استدلال می‌کند که روابط ایران با غرب را توسعه و بهبود داده است.

«فریبرز رییس دانا » تحلیلگر مسائل اقتصادی در تهران در این باره معتقد است: «آن‌ها از این ابزار برای تقویت ارتباط با آمریکا استفاده می‌کنند. اما امیدوارم  آگاهی خود را باز یابند. آن‌ها نیازمند یافتن راه حلی به نفع مردم و نه غرب دارند.»

 لس آنجلس تایمز در خاتمه این مطلب با ذکر سخنان برخی مقام‌های شرکت‌های هوایی معتبر ایران نوشت: با آن‌که رییس جمهور آمریکا گفته است که هرگونه تلاش برای ممانعت از ارسال فروش هواپیما به ایران را وتو می‌کند و با توجه به انتخابات ریاست جمهور آمریکا، بعید است قبل از ماه نوامبر هواپیمایی به ایران ارسال شود.

پدرخوانده مزدورهای صهیونیست‌ که سفر به ایران او را «پوست کلفت» کرده بود +عکس
در اواسط دهه 1970، بن الیعاذر جزو افسران ارشدی بود که تجاوز نظامی به لبنان در 1978 را طراحی کرد. او که مرتبا در لبنان حضور داشت، توانست نیروهای فالانژ را به عنوان اصلی‌ترین نیروی مزدور اسراییل در لبنان سازماندهی کند.

سرویس جهان مشرق - «بنیامین فواد بن الیعاذر»، ژنرال سابق ارتش اسراییل و رهبر پیشین حزب کارگر این رژیم، روز یکشنبه در 80 سالگی بعد از هفته ها دست و پنجه نرم کردن با بیماری های مختلف مرد.

وزیر اسراییلی که  

الیعاذر که برای درمان در بیمارستانی در تل آویو بستری بود، به علت سکته قلبی و بروز مشکل در روند دیالیز جان سپرد. او در اواخر عمر به دلیل از کار افتادن هر دو کلیه در صف پیوند عضو قرار داشت.

بنیامین بن الیعاذر، در سال 2001 به عنوان رهبر حزب کارگر، از احزاب اصلی رژیم صهیونیستی انتخاب شد و تا 2002 در این سمت بود.

وزیر اسراییلی که  

او در 1936 در بصره عراق از پدری به نام صالح و مادری به نام فرحا به دنیا آمد و جزو اولین یهودیان «میزراحی» (مشرقی) بود که در این رژیم به مدارج بالا رسید. یهودیان میزراحی در سرزمین های اشغالی به آن دسته از یهودیانی گفته می شود که اصالت آن‌ها به کشورهای غرب آسیا می‌رسد. او که علاوه بر عبری به زبان عربی هم تسلط کامل داشت، اولین وزیر اسراییلی بود که در 1994 با یاسر عرفات، رهبر سازمان آزادیبخش فلسطین دیدار کرد. وی همچنین به داشتن روابط دوستانه با بعضی از رهبران جهان عرب، از جمله حسنی مبارک، دیکتاتور سابق مصر، شهرت داشت.

وزیر اسراییلی که  

سوابق طولانی او در نظامی‌گری و سیاست رژیم صهیونیستی (30 سال نمایندگی کنست) در اواخر عمر، تحت الشعاع اتهامات سنگین دریافت رشوه قرار گرفت. جریان رسیدگی قضایی به اتهامات او تنها به دلیل وخامت اوضاع جسمی او متوقف شد.

وزیر اسراییلی که  

در دسامبر 2014، زمانی که او نامزد رقابت بر سر ریاست جمهوری این رژیم بود، 3 روز مانده به انتخابات، از سوی دادستان های پرونده فساد مالی مجبور به کناره گیری از این رقابت و بعدتر از کنست و کلا زندگی سیاسی شد.

پیش از بدنام شدنش برای فساد مالی، او را در رژیم اسراییل به عنوان یک فرمانده و طراح نظامی برجسته می شناختند. او در دوره انتفاضه دوم مردم فلسطین (2003-2001) وزیر جنگ اسراییل بود. او را طراح عملیات «سپر دفاعی» علیه مبارزان فلسطینی می دانند.

 وزیر اسراییلی که
در کنار شیمون پرز

در 2009، الیعاذر از حامیان پیوستن حزب کارگر به دولت جدید بنیامین نتانیاهو بود، به این شرط که وزارت دفاع از آن رهبر وقت حزب کارگر، ایهود باراک، باشد. او از این ائتلاف به دنبال احیای مذاکرات سازش با فلسطینی ها بود. بن الیعاذر که در سال 2010 از حصول این نتیجه مستاصل شده بود، هشدار داد که بدون مذاکرات سازش با فلسطینی ها، اسراییل به زودی شاهد حمایت جهانی از فلسطینی ها خواهد بود. او اصرار داشت که گفتگوها با دولت محمود عباس ادامه یابد، حتی اگر به معنای توقف موقت شهرک سازی ها باشد.

وزیر اسراییلی که  
 از چپ: بن الیعاذر، موشه یعالون، آریل شارون

یک سال بعد، وقتی ایهود باراک برای تشکیل یک حزب جدید از حزب کارگر رفت، بن الیعاذر به عنوان رهبر موقت حزب برگزیده شد. او بلافاصله حزب را از ائتلاف با نتانیاهو خارج کرد و در توضیح این خروج به رسانه ها گفت: " تنها انگیزه من (از ائتلاف) روند صلح بود. به نظرم مساله صلح با فلسطینی ها برای دولت اسراییل حیاتی است."

این ژنرال کهنه کار رژیم اسراییل در سال 2013 به روزنامه امریکایی لس‌ انجلس تایمز گفت که جناح راست اسراییل نتوانسته فلسطینی ها را به جدی بودن خود در روند رسیدن به سازش قانع کند، امری که به عقیده او تبعاتش دامن این رژیم را خواهد گرفت.

وزیر اسراییلی که  

الیعاذر متولد 1936 در عراق بود. در 12 سالگی او، با تشکیل نکبت بار رژیم صهیونیستی (1948)، خشمی عمومی نسبت به اسراییل در جهان عرب ایجاد شد. او در 2011 در یک برنامه تلویزیونی تعریف کرد که مجبور شد بدون خانواده، به همراه گروهی دیگر از یهودیان عراق با پای پیاده راه ایران را در پیش بگیرد. او گفت که در طول سفر از همسفرانش بارها کتک خورد و حتی یک بار نزدیک بود در یک باتلاق غرق شود. قبل از این سفر، مادرش به او گفته بود که در تهران به سراغ عمه متمول خود برود. او نام خانوادگی و آدرس خانه این عمه را به فارسی به الیعاذر نوجوان یاد داده بود. الیعاذر در همان برنامه مدعی شد که وقتی در تهران با ذوق و شوق فراوان و به سختی آدرس خانه مجلل این خویشاوند خود را پیدا کرد، نه تنها او را تحویل نگرفتند، که در را محکم به رویش بستند.

وزیر اسراییلی که  

گویا این ماجرا تاثیری عمیق و ماندگار بر روان او گذاشت. آن طور که خودش تعریف کرد، در راه برگشت از خانه عمه اش به اردوگاه موقت پناهندگان در تهران، یکسره گریه می کرد، اما ناگهان گریه اش بند آمد:"....آن جا بود که فهمیدم ماجرا تمام شده است. فهمیدم که باید روی پای خودم بایستم. به خودم گفتم تو دیگر تنهایی.....ایران مرا پوست کلفت کرد. احساسات من نفوذناپذیر است و کسی نمی تواند به احساسات من آسیب بزند، مگر این که خودم بخواهم."

وزیر اسراییلی که  

بنیامین فواد بن الیعاذر در 1950 به سرزمین های اشغالی مهاجرت کرد. در 1954 وارد ارتش رژیم صهیونیستی شد و به تیپ «گولانی» پیوست و به سرعت پیشرفت کرد. در جنگ کانال سوئز در 1956 شرکت کرد. او در جنگ 6 روزه اعراب و اسراییل(1967) هم به عنوان فرمانده واحد شناسایی «سایرت شاکد»حضور داشت.

از 1968 تا 1970 در جریان نبردهای موسوم به «جنگ فرسایش» war of attrition بین مصر،اردن و سازمان آزادیبخش فلسطین از یک سو و رژیم صهیونیستی، بن الیعاذر تحت فرماندهی قصاب معروف اسراییلی، «آریل شارون» در ستاد فرماندهی جنوب، مسوول واحدهای کماندویی بود که در خاک اردن علیه نیروهای جنبش فتح عملیات می کردند. در جریان یکی از همین عملیات ها، بالگرد حامل او هدف تیراندازی مبارزان فلسطینی قرار گرفت و او از ناحیه پا مجروح شد.

وزیر اسراییلی که  

در اواسط دهه 1970، او جزو افسران ارشدی بود که تجاوز نظامی به لبنان در 1978 را طراحی کرد. او که مرتبا در لبنان حضور داشت، توانست نیروهای فالانژ(بازوی نظامی مارونی های مسیحی لبنان) را به عنوان اصلی ترین نیروی مزدور اسراییل در لبنان سازماندهی کند. فالانژها عامل کشتار معروف اردوگاه های فلسطینی «صبرا و شتیلا» در غرب بیروت در سپتامبر 1983 بودند که به دستور و نظارت شخص آریل شارون انجام گرفت. همچنین آن ها مسوول ربودن 3 دیپلمات و یک خبرنگار ایرانی از جمله جاویدالاثر حاج احمد متوسلیان در بیروت بودند.بن الیعاذر در 1981 با درجه سرتیپی از ارتش رژیم صهیونیستی بازنشست شد. آخرین سمت او در ارتش، فرماندهی نیروهای اسراییلی در کرانه باختری بود. او سپس پای در عالم سیاست گذاشت و در 1984 برای اولین بار به عنوان نماینده پارلمان(کنست) انتخاب شد. روندی که تا زمان کنار رفتن اجباریش از سیاست در 2014 ادامه داشت. در حدود 30 سال حضورش در کنست او در دولت های مختلف پست های وزارتی گوناگونی را به عهده داشت که به این شرح بودند:

وزیر مسکن و ساخت و ساز 1992-1996

معاون نخست وزیر 2001-1999

وزیر ارتباطات 2001-1999

وزیر مسکن و ساخت و ساز 2001-2000

وزیر جنگ(در کابینه استادش آریل شارون) 2002-2001

وزیر زیرساخت های ملی! 2005

وزیر زیرساخت های ملی! 2009-2006

وزیر صنعت، تجارت و کار2011-2009

او در 2014 وارد رقابت انتخاباتی برای منصب ریاست جمهوری شد که به دلیل مطرح شدن اتهامات دریافت و پرداخت رشوه از عالم سیاست کناره گرفت. در 2015، دادستان وقت رژیم صهیونیستی، یهودا واینشتاین، علیه او و 10 تن از همکارانش در دوران حضورش در دولت اعلام جرم کرد. او به ارتشاء به مبلغ نیم میلیون دلار متهم شد. در می 2016، دادستان های پرونده برای این که این سیاستمدار 80 ساله به زندان نیفتد، به او پیشنهاد دادند که به جای حبس، مبلغ 2.86 میلیون دلار جریمه بپردازد که به دلیل وخیم شدن وضعیت پزشکی او کلا قضیه به محاق رفت.

توهین سفیر سعودی به مقامات عراقی

«ثامر السبهان» سفیر سعودی در عراق که دولت بغداد خواستار برکناری وی است، مسئولان عراقی را ابزار دست ایران توصیف کرد که از خود اختیاری ندارند.
 به گزارش مشرق، «ثامر السبهان» سفیر عربستان سعودی در عراق، با اشاره به درخواست وزارت خارجه عراق برای تغییر وی، گفت: گمان نمی‌کنم درخواست بغداد، تأثیری در روابط بین عربستان و عراق داشته باشد.

به نوشته پایگاه خبری الشفق نیوز، وی گفت: عربستان بزرگتر از این مسائل است و اهداف مهم‌تری از این گونه امور دارد.
السبهان افزود: توجیهاتی که وزارت خارجه عراق در بیان درخواست تغییر من بیان کرده از روی نظرات شخصی است و ارتباطی به رفتار دیپلماتیک ندارد.
سفیر سعودی در ادامه با متهم کردن ایران به دخالت در امور داخلی عراق گفت: عراقی‌ها به خوبی میزان نفوذ ایران را در تمامی دستگاههای حکومتی عراق می‌دانند، در سیستم‌های امنیتی، نظامی، ارتش، دولت و رهبران سیاسی و همه آن‌ها پیرو مکتب ایران هستند.
السبهان ادامه داد: آن‌ها بدون اجازه گرفتن از ایران دست به هیچ کاری نمی‌زنند و این مسأله در عراق بسیار طبیعی است.
او اما تأکید کرد که این وضع زیاد طول نخواهد کشید و عراق به صاحبان خود باز خواهد گشت.
روز گذشته (دوشنبه) «احمد جمال» سخنگوی وزارت خارجه عراق، به طور رسمی از دولت سعودی درخواست کرد تا سفیر خود در بغداد به دلیل دخالت‌های متعدد او در امور داخلی عراق را تغییر دهد.
سخنگوی وزارت خارجه عراق یکی از مصادیق توطئه‌چینی و دخالت در امور داخلی عراق از سوی سفیر سعودی را جریان سازی اخیر وی در قضیه ترورش از سوی برخی گروههای عراقی دانست. ادعایی که هیچ وقت با ارائه مدارک همراه نشد.
ر عربستان سعودی که تا پیش از منصب فعلی خود، سابقه چندانی در عرصه دیپلماسی ندارد، بارها از سوی مقامات عراقی و شخص «ابراهیم الجعفری» وزیر خارجه این کشور، به دخالت در امور داخلی عراق متهم شده است.
«السبهان» روز گذشته تأکید کرد که عربستان به سیاست‌های خود در عراق ادامه خواهد داد.منبع: فارس
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد