سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

کاهش اعتبارات تملک و دارایی استان خوزستان

خبرگزاری فارس: کاهش اعتبارات تملک و دارایی استان خوزستان

استاندار خوزستان گفت: از سال 75 به تدریج میزان اعتبارات تملک و دارایی استان خوزستان کاهش پیدا کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، ظهر امروز غلامرضا شریعتی در نشست شورای برنامه‌ریزی استان که با حضور وزیر نفت و نمایندگان شهرهای نفت‌خیر استان در مجلس شورای اسلامی در محل سالن اجتماعات مهمان‌سرای شهید رجایی استانداری برگزار شد اظهار کرد: وزیر نفت به‌دلیل رفت و آمدهای مکرر به استان اطلاعات خوب و جامعی از مسائل و مشکلات استان دارد.

وی تصریح کرد: وزارت نفت علاوه بر سهم 2 درصدی با اختصاص 200 میلیارد اعتبار به منظور رفع محرومیت در مناطق حاشیه عنایت ویژه‌ای به استان داشتند.

استاندار خوزستان با بیان اینکه در همه جای کشور محرومیت وجود دارد بیان کرد: وزیر نفت می‌توانست در جواب درخواست‌های ما در رفع محرومیت مناطق حاشیه بگوید درآمدهای نفت به حساب خزانه واریز می‌شود اما در خصوص حل مشکلات حاشیه دریغ نکرد و مبلغی را اختصاص داد.

شریعتی از وزیر نفت به عنوان متولی این وزارت به دلیل حمایت صنایع پایین دستی، میان دستی در پتروشیمی به منظور فراهم شدن شرایط اشتغال برای جوانان منطقه قدردانی کرد.

وی در ادامه صحبت‌های خود خطاب به وزیر نفت گفت: در سال‌جاری که مزین به سال اقتصاد مقاومتی است و وزرای مختلفی به عنوان وزیر معین برای استان‌ها انتخاب شدند برای استانی که شیخ الولایت است معین شوید و ما را در حل مشکلات یاری کنید.

شریعتی ادامه داد: با توجه به ظرفیت‌ها و مقبولیت‌های که استان خوزستان برای گسترش فعالیت‌های صنعتی و کشاورزی دارد در سایه کمک‌های وزارت نفت بتوانیم به کشور و استان کمک کنیم.

وی با بیان اینکه در حوزه محیط‌زیست هیچ استانی به اندازه خوزستان دستکاری نشده برخی‌ها آمدند کارهایی را به منظور کسب منافع خودشان انجام دادند اما به فکر معضلات آن نیفتادند.

شریعتی با ابراز تاسف از میزان اعتبارات عمرانی استان توضیح داد: از سال 75 به تدریج میزان اعتبارات تملک و دارایی استان کاهش پیدا کرد و از سال 75 که 15 درصد بود در سال 89 به 5/7 درصد رسید که ادامه این وضعیت نگران کننده است.

وی در پایان با اشاره به مشکلات زیر‌ساختی در استان گفت: رتبه آموزش و پرورش استان از 30 به رتبه 27 و رتبه قبولی استان در کنکور از 26 به رتبه 21 رسید اما تا رسیدن به شرایط ایده‌آل زیاد فاصله داریم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد