سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

دولت به خوزستانی‌ها مسئولیت‌ بسپارد/ ساکنان کنار سدها از نداشتن آب رنج می‌برند/ آموزش استان را نجات بدهید

خبرگزاری فارس: دولت به خوزستانی‌ها مسئولیت‌ بسپارد/ ساکنان کنار سدها از نداشتن آب رنج می‌برند/ آموزش استان را نجات بدهید

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: تعهد خوزستانی ها به نظام و دولت ثابت شده است سپردن مسئولیت‌ها به خوزستانی سبب خواهد شد نگاه تبعیض‌آمیز در افکار عمومی اصلاح شود.

به  گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، فریدون حسنوند ظهر امروز در نشست شورای برنامه ریزی استان که با حضور وزیر نفت، استاندار خوزستان و  نمایندگان شهرهای نفت خیر استان در مجلس شورای اسلامی در محل سالن اجتماعات مهمان سرای شهید رجایی استانداری برگزار شد با اظهار تاسف از وضعیت و جایگاه استان در بین استان‌های دیگر اظهار کرد: جایگاه استان خوزستان  از رتبه 17 به رتبه دوم رسیده این در حالی است که رتبه برخی استان‌ها از دوم به هفدهم ارتقا پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه در استان نظارت موثر و پیگیری مستمر توسط مسؤولان انجام نمی‌گیرد تصریح کرد: در این مقوله من شخص استاندار را مقصر نمی‌دانم و ابتدا خودم را به عنوان کسی که چند دوره در مجلس بودم مواخذه می‌کنم.

نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه محدودیت و معذورات دولت در استان را نادیده نمی‌گیرم خطاب به وزیر نفت گفت: آمار فقر، زندانیان دربخش سرقت و دلیل آمار زیاد بیکاران به طور دائمی، آمار بیماران روانی و صعب العلاج، آمار نگران کننده طلاق در استان از لحاظ سیاسی و امنیتی آب به آسیاب دشمن ریختن است.

وی در ادامه گفت: شورای تامین استان در جلسات هیات دولت حاضر شوند و با ارائه گزارشی از واقعیت خوزستان صحنه زیر پوست استان را برای دولت مشخص کند.

حسنوند ادامه داد: استان خوزستان به دلیل مشکلات و معضلاتی که در آن وجود دارد در حال انفجار است و این انفجار از انفجار لوله گاز و نفت خطرناک تر است.

وی با بیان اینکه یکی از علل اصلی ریزگردها عدم سرمایه گذاری است عنوان کرد: در استان خوزستان چیزی حدود 10میلیارد متر مکعب ذخیره آب وجود دارد اما ساکنان کنار سدها از نداشتن آب مناسب رنج می‌برند با این وضعیت چگونه می‌توان کسی را برای سرمایه گذاری در استان راغب کنیم.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با وجود همه این مشکلات اما فرزندان خوزستان از اقوام مختلف در صف اول مدافعان حرم و فرماندهی عملیات حاضر هستند و این نشان دهنده اخلاق دینی، اسلامی و میزان تعهد به آرمان انقلاب و مقام معظم رهبری است.

حسنوند در ادامه تغییر نوع نگاه دولت به استان خوزستان به عنوان استانی که شریان حیاتی اقتصاد و برنامه ریزی به اندازه منابع اقتصای آن است را خواستار شد.

وی بیان کرد: خوزستان و نفت چندین سال است که با هم قهر بودند در بخشی ما مقصر بودیم اما امروز که با هم آشتی کردند همدیگر را کمک کنند.

حسنوند با تاکید بر اینکه خوزستان زادگاه نفت است درخواست کرد: اکنون که با برنامه ریزی صحیح سهم 2درصد به 3درصد تغییر یافته منابع نفت به صورت مساوی تقسیم شود.

وی افزود: پروژه‌های نفت و گاز در استان توزیع شود چرا که اجرای چنین پروژه‌هایی در کنار تحول‌های اقتصادی که در استان و کشور ایجاد می‌کنند سبب ایجاد اشتغال، ارتقاء خدمات نظام به مردم و جلوگیری از مهاجرت خواهند شد.

حسنوند با بیان اینکه آموزش استان را نجات بدهید توضیح داد: علت اصلی عقب ماندگی آموزش استان نداشتن امکانات، مدارس کانکسی و کپری نیست بلکه دلیل عمده آن مهاجرت بسیار زیاد افراد از استان است که سطح آموزش استان را قبول ندارند.

وی در پایان  با تاکید بر سپردن مسئولیت‌ها به فرزندان خوزستان متذکر شد: تعهد خوزستانی‌ها به نظام و دولت ثابت شده است سپردن مسئولیت‌ها به خوزستانی سبب خواهد شد نگاه تبعیض آمیز در افکار عمومی اصلاح شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد