سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

فرودگاه فعلی اهواز 300 درصد پرواز مازاد دارد

اهواز - ایرنا - رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران گفت:تعداد نشست و برخاست های پروازهای هفتگی فرودگاه بین المللی اهواز 500 پرواز است که نزدیک به 300 درصد پرواز مازاد می پذیرد.

به گزارش ایرنا رحمت اله مه آبادی روز چهارشنبه در بدو ورود به اهواز در محل فرودگاه این شهر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این سفر بنا به دستور وزیر راه و شهر سازی به منظور تصمیم گیری برای احداث فرودگاه جدید اهواز است.
وی افزود: لازم است که هم مشکلات جاری فرودگاه اهواز حل شود و هم زیرساخت های لازم برای توسعه و پذیرش ظرفیتی که مازاد است را ایجاد کنیم.
وی گفت: 200 میلیارد ریال برای تکمیل پایانه جدید خارجی و بهسازی ترمینال داخلی فرودگاه فعلی اهواز در نظر گرفته شده و مشکل اعتباری در این زمینه وجود ندارد.
مه آبادی با بیان اینکه فرودگاه فعلی اهواز اشباع شده اهواز اظهارکرد: به دلیل وجود مشکل عرصه، امکان توسعه فرودگاه اهواز وجود ندارد که باید فرودگاه را در محل دیگری ایجاد کنیم و این از ضرورت های ملی است.
وی ادامه داد: سایت یابی و موقعیت فرودگاه جدید مشخص شده و در این سفر برای تملک زمین های آن در نشستی تصمیم گیری می شود.
او با اشاره به انتخاب سرمایه گذار برای فرودگاه جدید گفت: مذاکرات خوبی انجام شده تا بتوانیم با استفاده از سرمایه گذار خارجی فرودگاه جدید اهواز را احداث کنیم.
مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران ادامه داد: پیشنهادهای موازی از کشورهای مختلف شرق و غرب در این زمینه شده و سعی بر این است تا بهترین پیشنهاد را انتخاب کنیم و البته روی هیچ کشوری تاکید نداریم.
به گزارش ایرنا وی افزود: برای احداث فرودگاه جدید اهواز رقابتی بین کشورهای مختلف ایجاد شده، اما هر کشوری که بتواند شرایط فنی بهتری ارایه دهد از آن استقبال می کنیم.
وی با اشاره به زمان شروع عملیات برای احداث فرودگاه جدید اهواز گفت: بلافاصله پس از تملک زمین فرودگاه، کار محصور کردن آن انجام می شود و همزمان مطالعات جدید را برای طرح توسعه و احداث فرودگاه انجام می دهیم.
مه آبادی اضافه کرد: م اکنون بحث اصلی و مهم توافق بر سر عرصه فرودگاه جدید اهواز است؛ متاسفانه در دوره گذشته دیدگاه مقامات استانی مقداری متفاوت بود البته باید حق هم داد اما در نهایت به این جمع بندی رسیدیم که فرودگاه در محل جدید احداث شود.
او در پاسخ به اینکه آیا احداث فرودگاه جدید در محل تعیین شده مشکلات زیست محیطی ایجاد می کند بیان کرد:بررسی این موضوع بر عهده مقامات محیط زیست خوزستان است؛ هدف ما این است که همه استاندارها رعایت شود.
به گزارش ایرنا برای ساخت فرودگاه جدید اهواز در ابتدای جاده اهواز ماهشهر یک هزار و 72 هکتار پیش بینی شده است.
رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران قرار است در نشستی با استاندار خوزستان محل احداث فرودگاه جدید اهواز را بررسی کند.
7164 / 6037

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد