سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

افزایش 20 درصدی تصادفات فوتی تابستان در خوزستان

رییس پلیس راه خوزستان با بیان این‌که بیشتر تصادفات جاده‌ای تابستان امسال واژگونی بوده است، گفت: تصادفات فوتی در خوزستان تاکنون نسبت به تابستان سال گذشته 20 درصد افزایش پیدا کرده است.
 

سرهنگ رضا دولتشاهی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)‌ منطقه خوزستان، با اشاره به سوانح جاده‌ای تابستان امسال در خوزستان اظهار کرد: ‌50 درصد حوادث جاده‌ای تابستان امسال واژگونی خودرو بوده که خستگی، ‌خواب‌آلودگی و تجاوز از سرعت مطمئنه بیشترین عامل وقوع این حوادث است.

وی افزود:‌ متاسفانه علی‌رغم توصیه‌ها، آموزش‌ها و تشدید برخوردها، باز هم شاهد تجاوز از سرعت مطمئنه و عدم رعایت قوانین از سوی رانندگان هستیم.

رییس پلیس راه خوزستان با  اشاره به این‌که از اسفندماه سال گذشته برخورد با تخلفات تشدید و میزان جرایم افزایش پیدا کرده است، گفت: در تابستان امسال برخورد با تخلفات نسبت به سال گذشته 10 درصد افزایش داشته است.

وی گفت: بیشتر تخلفات سرعت غیرمجاز، سبقت غیرمجاز، انحراف به چپ، تجاوز به چپ و نقص در سیستم ایمنی و روشنایی بوده است.

دولتشاهی با بیان این‌که میزان تصادفات در تابستان امسال مشابه سال گذشته است، تصریح کرد:‌ امسال وضعیت تصادفات و تعداد آن نسبت به سال گذشته افزایش نداشته اما متاسفانه تصادفات منجر به فوت  20 درصد نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده است که دلیل آن، بیشتر شدن حوادث واژگونی خودرودها و عدم ایمنی خودروها است.

وی با اشاره به تمهیدات در نظر گرفته شده جهت بازگشت مسافران از سفرهای تابستانی گفت:‌ نیمه دوم شهریورماه معمولا موج بازگشت مسافران تابستانی آغاز خواهد شد و تمام تمهیدات و آمادگی‌های لازم در این خصوص در نظر گرفته می‌شود.

رییس پلیس راه خوزستان ادامه داد: ‌در این مدت طرح تابستانه پلیس راه تشدید می‌شود و تا پنجم مهرماه ادامه خواهد داشت. در این طرح تعداد بسیاری از خودروهای گشت نامحسوس و نیروهای کمکی به کار گرفته خواهند شد و تمام تمهیدات جهت بازگشت سالم مسافران به کار گرفته می‌شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد