سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

برای افتتاح پروژه های هفته دولت در خوزستان از سه وزیر دعوت شده است

اهواز - ایرنا - مسئول کمیته نظارت و کنترل پروژه های عمرانی هفته دولت در خوزستان گفت: برای افتتاح پروژه های هفته دولت در این استان از وزیر نیرو، نفت، و راه و شهرسازی برای بهره برداری از پروژه های این وزارت خانه ها دعوت به عمل آمده است.

به گزارش ایرنا احمد سیاحی روز دوشنبه در نشست خبری 'تشریح پروژه های عمرانی' در محل استانداری خوزستان، با تبریک هفته دولت و گرامی داشت یاد شهیدان رجایی و باهنر اظهار کرد:
وزیر راه و شهرسازی برای شروع بهره برداری از خط دوم راه آهن اهواز _ بندر امام، ایستگاه جدید راه آهن نظامیه،احداث دو پل رو گذر جفیر و سه راهی حسینی، احداث کمربندی غرب و جنوب غرب اهواز ، ایستگاه جدید راه آهن بندر ماهشهر در این هفته به خوزستان سفر می کند.
سیاحی گفت: وزیر نفت نیز طرح های خرید نمک گیر برقی در واحدهای یک،دو ، سه و چهار نمک زدایی اهواز، 10 کیلومتر خطوط غیر فلزی، کمربند سبز و شبکه آب خام و بلوار کمربندی شهرک نفت،و یک باب پلی کلینیک تخصصی را در شهرستان کارون افتتاح خواهد کرد.
وی ادامه داد: وزیر نیرو نیز افتتاح مخزن 30 هزار متر مکعبی آب شرب دزفول ، پست برق 400، و تصفیه خانه آب شرب شهر ویس را در این هفته افتتاح می کند.
معاون عمرانی استاندار خوزستان گفت: استاندار نیز در پنجم شهریور برخی طرح ها شامل افتتاح کارخانه نرمال بوتان و احداث کارخانه خوراک دام بندر ماهشهر، احداث کارخانه دام کنسانتره در شهرک صنعتی بندر امام، کلید خانه 230 کیلو ولت نیرو گاه ماهشهر، ساماندهی پایانه درون شهری بندر امام و 16 کیلومتر شبکه گاز را در 12 روستا افتتاح خواهد کرد.
وی با بیان اینکه در هفته دولت امسال 507 پروژه با اعتبار بالغ بر 12 هزار و 371 میلیارد ریال به بهره برداری می رسد، افزود: از این تعداد 126 پروژه از اعتبارات ملی، 160 پروژه از اعتبارات استانی، و 121 پروژه نیز از سایر منابع استفاده شده است.
وی اظهار کرد: از این تعداد162 پروژه در بخش روستایی در 198 روستا و با اعتباری بالغ بر چهار هزار و 700 میلیارد ریال، و در بخش شهری 345 پروژه در 38 شهر با اعتبار بالغ بر هفت هزار و 66 میلیارد ریال به بهره برداری می رسند.
سیاحی با بیان اینکه در هفته دولت پارسال 713 پروژه با اعتباری بالغ بر پنج هزار و 65 میلیارد ریال به بهره برداری رسید ادامه داد: پارسال دنبال اتمام پروژه هایی بودیم که با اعتبار کم قابل انجام بودند اما امسال تعداد پروژه ها کمتر از پروژه های پارسال، ولی اعتبارات آن دو برابر است چرا که عمده پروژه های ما هزینه بر و با اعتبارات بالا به اتمام رسیدند.
وی افزود: از نظر بیشترین اعتبار هزینه شده از بین دستگاه های اجرایی سازمان آب و برق خوزستان با 2 هزار و 530 میلیارد ریال و پس از آن سازمان صنعت معدن تجارت با یک هزار و 454 میلیارد ریال و پس از آن اداره کل راه آهن جنوب با یک هزار 440 میلیارد ریال قرار دارند.
معاون عمرانی استانداری خوزستان توضیح داد: از نظر بیشترین تعداد پروژه آماده بهره برداری، اداره کل نوسازی تجهیز و توسعه مدارس با 70 پروژه و پس از آن بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با 44 پروژه و پس از آن دانشگاه علوم پزشکی اهواز با 39 پروژه قرار دارند.
وی گفت: از نظر بیشترین تعداد پروژه آماده بهره برداری بین شهرستان های خوزستان اهواز با 123 پروژه و پس از آن دزفول با 35 پروژه و بندر ماهشهر با 32 پروژه قرار دارند.
سیاحی گفت: از نظر بیشترین اعتبار هزینه شده بندر ماهشهر با اعتباری بالغ بر سه هزار و 44 میلیارد ریال و پس از آن شهرستان اهواز با 2 هزار و 798 میلیارد ریال و شهرستان دشت آزادگان با یک هزار و 575 میلیارد ریال قرار دارند.
وی اظهار کرد: بیشترین اعتبارت بابیش از پنج هزار و 676میلیارد ریال در فصل مسکن، عمران شهری روستایی و عشایری هزینه شده، و پس از آن صنعت و معدن با یک هزار و 551 هزار ریال در رتبه دوم، و حوزه انرژی با اعتبار بالغ بر 2 هزار و 45 میلیارد ریال در رتبه سوم است.
مسوول کمیته نظارت و کنترل پروژه های عمرانی هفته دولت در خوزستان ادامه داد: برق رسانی با مبلغ 792 هزار میلیون ریال، آسفالت، جدول گذاری و بهسازی شهرها و روستاهای خوزستان با مبلغ بالغ بر یک هزارو 510 میلیارد ریال،احداث و نوسازی 64 مدرسه با 225 کلاس درس با مبلغ بالغ بر 284 هزار میلیون ریال، 344 کیلومتر شبکه گاز رسانی، تامین منابع آب با 2 هزار و 677 میلیارد ریال، در بخش بهداشت و درمان با مبلغ 98 میلیارد ریال، 211 میلیارد ریال در بخش کشاورزی، و
در بخش صنعت و معدن بیش از یک هزار و 551 هزار ریال از جمله فعالیت ها و هزینه های انجام شده در خوزستان است.
7164/ 6037

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد