سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار سیاسی روز

دسترسی آسان داعش به تجهیزات ساخت بمب در ایران!

یک مقام آگاه امنیتی گفت: تروریست‌های تکفیری در پوشش افراد عادی و بدون هیچ محدودیتی از مغازه‌های مرتبط، تجهیزات اولیه ساخت بمب‌های دست ساز با قدرت تخریب بالا را خریداری و اقدام به ساخت آن در داخل کشور می‌کنند.به گزارش مشرق، وزارت اطلاعات در دوماه اخیر  از شناسایی و دستگیری عناصر متواری تیم تروریستی تکفیری به خصوص در غرب کشور خبر داد.اعضای وزارت اطلاعات  و نیروهای قرارگاه نجف سپاه  متعاقب عملیات دستگیری تیم تروریستی تکفیری در غرب کشور در تاریخ 25 و 26 مرداد؛  روز گذشته  مقادیر قابل توجهی کیت و ریموت های الکترونیکی، سلاح کلاش، سلاح ام 6 آمریکایی، نارنجک، کمربند و جلیقه انفجاری، چاشنی الکتریکی و وسایل ساخت بمب و وسایل مرتبط که برای اقدامات تروریستی در داخل کشور مخفی شده بود کشف کردند.
در همین رابطه یک مقام آگاه امنیتی با اشاره به دستگیری‌های اخیر تیم‌های تروریستی گفت: طبق تصاویر و اعترافات پخش شده از برخی تروریست‌های دستگیر شده در داخل، مشاهده می‌شود که این تروریست‌ها برای تهیه مواد اولیه جهت ساخت انواع بمب های دست ساز با قدرت تخریب بالا_ که موادی بسیار معمولی است_ هیچ محدودیتی ندارند و در پوشش افراد عادی اقدام به تهیه آن از مغازه‌ها و فروشگاه‌های مرتبط می‌کنند.
وی ادامه داد: داعش به عناصر داخلی خود تاکید می‌کند که مواد مورد نیاز خود را حتماً از مغازه‌های عادی خریداری کنند تا حساسیت مقامات امنیتی برانگیخته نشود.
این مقام امنیتی چنین دستوری را هشداری جدی دانست و اظهار داشت: این نکته مهم زنگ خطری اساسی برای  مسئولان نهادهای امنیتی و اصناف مربوطه به حساب می‌آید که هوشیاری لازم را به خرج داده و مراقبت بیشتری در این زمینه داشته باشند تا حداقل مواد اولیه مورد نیاز تروریست‌ها به راحتی در اختیارشان قرار نگیرد. منبع: فارس

اتهامات تکراری سفیر سعودی علیه ایران

سفیر عربستان در بغداد که ایران به تلاش برای ترور وی متهم کرده است، در ادعایی تکراری اعلام کرد که ایران در اقدامات تروریستی منطقه نقش دارد.
به گزارش مشرق، «ثامر السهبان» سفیر عربستان در بغداد پس از متهم کردن ایران به تلاش برای ترور وی تاکید کرد که با مقامات عراقی برای حمایت از دیپلمات های سعودی همکاری خواهند کرد.وی مدعی شد که ایران در پشت اقدامات تروریستی در منطقه دست دارد و گفت: طرح های تروریستی نمی تواند مانع همکاری ما با عراق شود.
السهبان افزود: ما اسامی کسانی را که در صدد ترور من بودند، در اختیار داریم.
روزنامه سعودی الشرق الاوسط، امروز (یکشنبه) در ادعایی که پنج سال پیش مشابه آن علیه ایران مطرح شده بود، گفته که ایران تلاش کرده است سفیر عربستان در عراق را ترور کند.
الشرق الاوسط مدعی شده است که به خواسته ایران و با برنامه ریزی گروههای شیعی در عراق، قرار بوده تا خودروی ضد گلوله «ثامر السبهان» سفیر عربستان در عراق، در مسیر فرودگاه بغداد هدف گلوله آر پی جی قرار گرفته و ترور شود. منبع: فارس
عبدالله صالح: آماده‌ایم به روسیه پایگاه بدهیم
رئیس جمهور سابق یمن تأکید کرد، شورای حکومتی که به تازگی در این کشور تشکیل شده است، با روسیه در زمینه مبارزه با تروریسم همکاری خواهد کرد.
 به گزارش مشرق، "علی عبدالله صالح" در مصاحبه با رادیو و تلویزیون روسیه گفت که یمن آماده است تسهیلات لازم را در پایگاه‌‌‌ها، فرودگاه‌ها و بنادر خود به مسکو ارائه دهد، تا با این کشور در زمینه مبارزه علیه تروریسم همکاری و از شرایط کنونی که در نتیجه حملات تجاوزکارانه ائتلاف سعودی به وجود آمده است، عبور کند.

وی خاطرنشان کرد: روسیه نزدیکترین کشور به ما است، و این کشور مواضع مثبتی در سازمان ملل متحد و شورای امنیت داشته و از حق وتو به نفع مسائل مهمی استفاده کرده است.
عبدالله صالح افزود: با آغاز جنگ علیه یمن، قطعنامۀ 2216 و ابتکار شورای همکاری پایان یافتند.وی همچنین تأکید کرد که آماده است با عربستان به صورت مستقیم و یا از طریق سازمان ملل متحد مذاکره کند.منبع: العالم
ترامپ: اوباما درباره پرداخت پول به ایران دروغ گفته است
نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، رئیس جمهور این کشور را به دروغ گویی درباره پرداخت ۴۰۰ میلیون دلار پول نقد به ایران متهم کرد.
 به گزارش مشرق، به نقل از هیل، دونالد ترامپ نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا روز شنبه در یک راهپیمایی تبلیغاتی در جمع طرفداران خود، باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا را به دروغ گویی درباره پرداخت 400 میلیون دلار به ایران متهم کرد و گفت: در حالی که اوباما و هیلاری کلینتون در حال تضعیف ارتش آمریکا هستند، آنها به ارتش ایران اجازه می دهند تا قدرت خود را گسترش دهد.
وی در ادامه تاکید کرد: آنها این اقدام را با توافق فاجعه باری انجام داده اند که ایران را در مسیر دستیابی به تسلیحات اتمی قرار می دهد و به آنها 150 میلیون دلار دیگر می دهد، آنها به 400 میلیون دلار اشاره‌ای نمی کنند که تبدیل به پرداخت باج به ایران شده است. به عبارت دیگر، رئیس جمهور ما به ما دروغ گفته است. او به ما دروع گفته است.
پرداخت 400 میلیون دلار پول نقد توسط آمریکا به ایران، به نزاع جدیدی بین جمهوریخواهان و دولت اوباما تبدیل شده است.
چندی پیش روز چهارشنبه روزنامه وال استریت ژورنال ادعا کرد که در ماه ژانویه یک هواپیمای باری ایران حامل پول نقد پس از آنکه آمریکایی ها از فرودگاه تهران برخاستند، ژنو را ترک کرده است.این گزارش نشان می دهد: زمانی که هواپیمای نیروی هوایی سوییس حامل شهروندان آمریکایی از فرودگاه تهران برخاسته، آنگاه هواپیمای باری ایران اجازه یافته است تا همان روز 400 میلیون دلار پول نقد را از فرودگاه ژنو خارج کند.
برخی نمایندگان جمهوریخواه آمریکا دولت باراک اوباما را متهم کرده اند که در ازای آزادی 5 شهروند آمریکایی توسط ایران، 400 میلیون دلار پول نقد به عنوان باج پرداخت کرده است.
وزارت خارجه آمریکا روز پنج شنبه گذشته اعلام کرد در پی صدور حکم دادگاه بین المللی لاهه و پس از آنکه اطمینان حاصل شد که زندانیان امریکایی آزاد شده و سوار هواپیما شدند، این پول را به ایران پرداخت کرده است.این اولین بار است که وزارت خارجه امریکا به صراحت اعلام کرد که از این پول به عنوان اهرمی برای تضمین آزادی زندانیان امریکایی در ایران استفاده کرده است.
دولت آمریکا اعلام کرده است که این پول به عنوان اولین قسط از توافق 1.7 میلیارد دلاری به دست آمده میان دولت اوباما و ایران برای حل دعوای حقوقی چند ده ساله بر سر عدم انجام قرارداد نظامی میان دو کشور در سال 1979 پرداخت شد.
این پرداخت که دادگاه بین‌المللی لاهه به آن رای داد همچنین در همان تعطیلات اجرای توافق هسته‌ای میان تهران و آمریکا و 5 قدرت جهانی دیگر انجام شد.
منبع: تسنیم
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد