سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

محرومیت‌ها پسندیده خوزستان نیست/ آمارهای نادرست گذشته باعث کاهش بودجه خوزستان است

خبرگزاری فارس: محرومیت‌ها پسندیده خوزستان نیست/ آمارهای نادرست گذشته باعث کاهش بودجه خوزستان است

استاندار خوزستان گفت: آمارهای نادرست گذشته باعث کاهش بودجه خوزستان است و با وجود اینکه خوزستان بعد از تهران بیشترین نماینده در مجلس را دارد محرومیت‌های این استان پسندیده نیست.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز؛ غلامرضا شریعتی عصر امروز در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان با اشاره به سهم خوزستان از اعتبارات ماده 180 در سال گذشته اظهار کرد: این اعتبارات نسبت به سال گذشته 5.6 درصد کاهش داشته است.

وی با اشاره به جمعیت 4 میلیون 700 هزار نفری استان افزود: اعتبارات استان‌هایی مانند فارس، کهگیلویه و بویر احمد و کرمان از سال گذشته به امسال افزایش داشته است و در استان خوزستان کم شد.

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه این کاهش‌ها بر اثر انتقال غلط آمارو ادامه‌دار نبودن پیگیری‌ها بوده است تصریح کرد: این مشکل در حالی است که پس از تهران استان خوزستان بیشترین نمایندگان را در مجلس شورای اسلامی دارد و اینکه خوزستان با این وجود دارای این محرومیت‌ها باشد پسندیده نیست.

شریعتی با درخواست صیانت از اعتبارات استان توسط نمایندگان در صحن مجلس خاطرنشان کرد: اعتبار مربوط به ماده 180 به منظور کم کردن محرومیت‌ها، استفاده متوازن و رفع کردن تبعیضات در مناطق به تصویب رسیده است.

وی با اشاره به اینکه وزارت نیرو آمار غیر واقعی از آب شرب خوزستان می‌دهد گفت: این استان همواره در زمینه آب و فاضلاب دچار مشکل بوده است و این در حالی است که وزارت نیرو از سالم بودن 88 درصدی آب شرب مردم خبر می‌دهد که آماری غیر واقعی است.

شریعتی با بیان اینکه در برنامه ششم توسعه باید اعتبارات استان مورد بازنگری واقع شود عنوان کرد: 20 درصد از اعتبارات مربوط به شهرستان‌ها به فرمانداران اختصاص داده شده و آنها باید با توجه به مسؤولیت‌ها و اختیارات خود و بر اساس اولویت‌ها اقدام کنند.وی در پایان با اشاره به ساخت بیمارستان 2 هزار تخت خوابی در اهواز اضافه کرد: مشاور دانشگاه علوم پزشکی در این باره به دقت بوده، زیرا در زمین این بیمارستان لوله‌های نفت عبور می‌کند و باید تغییر ایجاد شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد