سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

دمای هوا در 12 نقطه خوزستان به 49 و بالاتر رسید/پیش بینی افزایش شدید رطوبت در آخر هفته

اهواز - ایرنا - بر اساس گزارش اداره کل هواشناسی خوزستان، دمای هوای روز دوشنبه در 12 نقطه استان به 49 درجه سانتی گراد و بالاتر رسید.

به گزارش ایرنا به نقل از پورتال اداره کل هواشناسی خوزستان، دمای هوای اهواز، شادگان، دزفول، آغاجاری و گتوند به 49 و آبادان، امیدیه، بستان، رادار، رامهرمز، شوشتر و شوش به 50 درجه سانتی گراد رسیده است.
همچنین پیش بینی می شود دمای هوا در 17 نقطه خوزستان در روز سه شنبه به 49 تا 51 درجه سانتیگراد برسد.
بنابر این گزارش دمای هوای روز سه شنبه در آبادان، امیدیه، بستان و شوش به 51، اهواز، رادار اهواز، شادگان، دزفول، رامهرمز، شوشتر، آغاجاری و گتوند به 50 و بهبهان، اندیمشک، ماهشهر، مسجدسلیمان و هندیجان به 49 درجه سانتی گراد افزایش می یابد.
در 24 ساعت گذشته آبادان و بستان با 48.6 و ایذه با 24 درجه سانتی گراد به ترتیب گرمترین و خنک ترین نقاط خوزستان گزارش شده است و بیشترین دمای امروز اهواز به 49 و فردا حداقل به 29 درجه سانتی گراد می رسد.
بر اساس این گزارش، با جنوبی شدن جریانات در اوایل روز چهارشنبه تا اواخر هفته جاری افزایش شدید رطوبت و پدیده شرجی در بیشتر نقاط خوزستان پیش بینی می شود.
همچنین انتظار روی دادن دماهای بالاتر در بخش های غربی و مرکزی و جنوب غربی در امروز و فردا وجود دارد.
پیش بینی شده وزش بادهای به نسبت شدید سبب برخاستن گرد و غبار محلی در بخش هایی از غرب، مرکز و جنوب خوزستان در روز سه شنبه شود.
بر اساس اعلام مدیریت بحران استانداری خوزستان، ساعت کاری ادارات در شهرهایی که دمای آنها به بالای 49 درجه سانتی گراد برسد، تا ساعت 13 خواهد بود که هدف از این مصوبه، کاهش مصرف انرژی است.
بر اساس این مصوبه، ساعت کاری همه اداره ها، دستگاه های دولتی و بانک ها در همه شهرهای خوزستان دوشنبه تا ساعت 13 اعلام شد.
3004/ 6037

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد