سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

مرگ یک جوان 19 ساله در شاوور

خبرگزاری فارس: مرگ یک جوان 19 ساله در شاوور

رئیس دادگاه بخش شاوور از مرگ یک جوان در حادثه تیراندازی در این شهر خبر داد و گفت: جوان 19 ساله‌ای که ماه رمضان در درگیری طایفه‌ای قطع نخاع شده بود بر اثر شدت جراحات وارده درگذشت.

مجید افراخته در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار داشت: در ماه رمضان امسال، به دنبال یک فقره تیراندازی در روستای الجزایر از توابع شهر شاوور، جوان 19 ساله‌ای به هویت ج.ر دچار قطع نخاع شد که با وجود تلاش پزشکان، بر اثر جراحات وارده 9 مردادماه امسال درگذشت.

وی ادامه داد: این اتفاق بر اثر درگیری میان عده‌ای از افراد دو طائفه که سابقه نزاع قبلی با چاقو با یکدیگر را داشتند، صورت گرفت.

افراخته گفت: هنوز عمدی بودن این قتل مشخص نیست اما در این خصوص 6 نفر بازداشت شدند که عمدتاً سابقه خرید و فروش و توزیع مواد مخدر را در پرونده دارند. همچنین متهم اصلی پرونده، سابقه تیراندازی، شرارت، قدرت نمایی با سلاح و ضرب و جرح دارد.

وی به خانواده‌ها هشدار داد؛ مواظب فرزندان خود باشند و از خرید سلاح و نگه‌داشتن آن در محل زندگی خود پرهیز کنند علاوه بر اینکه نگهداری سلاح غیرمجاز جرم است، فرزندان آنان نیز ممکن است با استفاده از اسلحه آنان مرتکب جرم جدیدی ‌شوند.

افراخته گفت: بارها از طریق دادگاه به مردم این بخش اعلام شد که سلاح غیرمجاز خود را تحویل دهند تا ضمن برخورداری از تخفیفات قانونی مانند تعلیق اجرای مجازات و تعلیق صدور حکم، مقدمات تحویل مجوز اسلحه شکاری برای آنان فراهم شود اما متأسفانه از این طرح استقبال نشده است.

وی از نیروهای امنیتی و انتظامی خواست تا با پاکسازی محله به محله از سلاح و دعوت از افراد به مراجع انتظامی و اخذ تعهد از آنان برای عدم استفاده از سلاح، شرایط پیشگیری از وقوع جرائمی که با اسلحه صورت می‌گیرد را فراهم کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد