سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

مشترکان از مصارف غیرضروری در ساعات اوج مصرف پرهیز کنند

شرکت توزیع نیروی برق اهواز با توجه به افزایش دمای هوا تا 50 درجه سانتیگراد و به تبع افزایش مصرف برق، از مردم خواستار رعایت الگوی مصرف برق به منظور جلوگیری از قطعی و خاموشی‌های احتمالی شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان‏، این شرکت به منظور رفاه حال مردم اهواز و جلوگیری از قطع برق در روزهای گرم آتی، خواستار صرفه‌جویی مردم در ساعات پیک مصرف یعنی 13 الی 17 و غروب آفتاب تا پایان شب شد.

حمید شکرخدایی، مسئول روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق اهواز در این باره به خبرنگار ایسنا اظهار کرد: با توجه به اطلاعیه ستاد مدیریت بحران استانداری خوزستان مبنی بر افزایش بیش از حد دمای هوا از مردم می‌خواهیم تا مصارف غیر ضروری مانند اتو‏، لباسشویی، جاروبرقی و ... را در ساعات اولیه صبح یا روزهای آتی انجام دهند تا مشکلی در زمینه ارائه خدمات این شرکت ایجاد نشود.

وی با بیان این‌که دمای بیش از حد هوا تاثیر مستقیمی بر تجهیزات و شبکه‌های برق می‌گذارد، تصریح کرد: در صورت عدم رعایت الگوی مصرف برق توسط مردم و افزایش مصرف برق، بار ترانس‌های برق نیز افزایش می‌یابد و با توجه به اینکه تاسیسات برق مستقیما زیر تابش مستقیم آفتاب قرار دارند، ممکن است تبعاتی نظیر گداختگی کابل‌ها سوختن کابل و در نهایت سوختن ترانس‌ها اتفاق بیفتد.

شکرخدایی خاطرنشان کرد: در خوزستان کولر گازی حکم اکسیژن را برای مردم دارد و با توجه به اهمیت سلامت مردم به ویژه بیماران تنفسی، سالمندان و نوزادها، تاکید می‌کنیم که مردم در این روزهای گرم در ساعات پیک مصرف فقط از وسایل سرمایشی نظیر کولر گازی استفاده کنند تا برای سایر شهروندان اهوازی خدای نکرده مشکلی ایجاد شود.

وی در خصوص احتمال قطعی برق در امروز و روزهای آتی عنوان کرد: ‌از نظر شبکه‌های توزیع برق مشکلی وجود ندارد اما در صورتی‌که مصرف مازاد بر ظرفیت به خصوص در ساعات پیک مصرف توسط مردم انجام شود، ممکن است با افزایش بار ترانس‌ها و قطع شدن ناخواسته برق مواجه شویم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد