سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

آقای استاندار تا چه زمان مردم خوزستان چوب بی‌تدبیری‌ها را باید تحمل کنند!

خبرگزاری فارس: آقای استاندار تا چه زمان مردم خوزستان چوب بی‌تدبیری‌ها را باید تحمل کنند!

با پیش آمدن یک اتفاق خوزستانی‌ها سوژه داغ رسانه‌ها در کشور می‌شوند، فرقی نمی‌کند این سوژه مرگ دو بانو در بیمارستان سوسنگرد باشد یا چهار بیمار در بخش دیالیز بیمارستان سینا و یا حتی تبدیل یک شبه بیمارستان دولتی به نیمه خصوصی!.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، انگار آرامش ندارد این استان و تنوع حوادث در آن تبدیل به امر عادی شده است آنقدر که دیگر حوادث آن ما را شگفت زده نمی‌کند.

با پیش آمدن یک اتفاق خوزستانی‌ها سوژه داغ رسانه‌ها در کشور می‌شوند، فرقی نمی‌کند این سوژه مرگ دو بانو در بیمارستان سوسنگرد باشد یا چهار بیمار در بخش دیالیز بیمارستان سینا و یا حتی تبدیل یک شبه بیمارستان دولتی آیت‌الله کرمی اهواز به نیمه خصوصی.

سوژه، سوژه است از آتش گرفتن پتروشیمی بوعلی سینا ماهشهر گرفته تا خارج شدن هواپیمای خط تهران – اهواز از کریدور هوایی تا اختلاس در شهرداری منطقه 2 و ... خلاصه سوژه زیاد داریم از اینکه نمی‌دانیم به کجا منتهی می‌شوند به این چند تا اکتفا می‌کنیم.

به هر حال حوادث در استان ما معنی‌اش را وانهاده است یعنی دیگر حادثه نیست چرا که مدام در استان ما تکرار می‌شود و جالب اینجاست در همه حوادث رد پای دولت مشهود است.

آنچه بیش از حوادث دردناک‌تر خود را نشان می‌دهد پاسخگو نبودن مسؤولان مربوطه و بی‌اعتنایی به حقوق مردم است.

هنگامی که نماینده مردم اهواز و عضو کمیسیون بهداشت مجلس خبر از تشکیل کمیته‌ای حقیقت یاب با هماهنگی استانداری خوزستان و دانشگاه علوم پزشکی اهواز می‌دهد یعنی موضوعی مبهم و نامشخص به مرگ چهار بیمار منجر شده است.

اگر مسؤولان امر به اجرای قوانین و وظایف پزشکان در بیمارستان اطمینان داشتند آیا نیاز به تشکیل چنین کمیته‌ای بود؟

آقای نماینده «لیست امید» شما که به خودتان زحمت ندادید جواب چند بار تماس و پیام خبرنگار را بدهید و به وسیله منتقل کردن تماس‌های خود به منشی‌تان و سپس خاموش کردن گوشی خود، چگونه می‌توانید پاسخگوی ده‌ها سئوال خانواده‌های متوفی و البته مردم حوزه انتخابی خود باشید؟!.

واقعیت امر این است که مشکل بزرگتر از آنچه دانشگاه علوم پزشکی سعی در پنهان کردن آن دارد، است و تا زمانی که در جامعه پزشکی نوع نگاه از بالا به پایین باشد لاجرم خود بزرگ بینی در این صنف شکل می‌گیرد و این عین بی‌رحمی و بی‌احترامی به بیمار است که البته این شیوه رفتاری منحصر به جامعه پزشکی نیست ممکن است در طبقات دیگر اجتماعی هم نمود پیدا کند اما آنچه مشهود است این است که زبان جامعه پزشکی بیش از سایر طبقات اجتماعی به زبان قدرت نزدیک است.

دلیل واضح آن این است که همه ما در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی تابلوی وظایف و مسؤولیت‌های بیماران و حتی همراهان آنها را بر اساس مواد 608 و 609 قانون مجازات اسلامی دیده‌ایم که «چنانچه  کسی اعم از بیمار و بستگان به پرسنل درمانی در حین انجام وظیفه توهین کنند مشمول 3 تا 6 ماه حبس، شلاق تا 74 ضربه و جزای نقدی می‌شوند». اما تا به حال تابلویی مبنی بر درج حقوق بیمار، در بیمارستان‌ها وجود نداشته است.

در یکی از جلسات ستاد مبارزه با مواد مخدر استان که در اواخر تیرماه در استانداری تشکیل شد رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز در حضور استاندار خوزستان گفت: جلساتی که به منظور مبارزه با مواد مخدر صورت می‌گیرد باید کمیسیون تشکیل دهد و منابع مالی برای طرح‌ها و مصوبات جلسه مشخص و نتیجه نهایی ارائه شود.

آقای ایدنی آیا برای قصور پزشکی  و حوزه بهداشت استان که هر روز به نوعی در بیمارستان و مراکز درمانی استانی به شکلی خود را نشان می‌دهد و تاوان آن را جان انسان‌ها می‌دهند تشکیل کمیسیون ضروری به نظر نمی‌رسد؟.

چه زمان قرار است با خودمان رو راست باشیم تا نتایج این زخم‌ها و بی‌اعتمادی‌هایی که جامعه پزشکی پشت آن است را بدون هیچ کم و کاستی بگوییم و یا خودتان را در برابر آن مسؤول بدانید؟.  

تجربه نشان داده است کادر دانشگاه علوم پزشکی اهواز با توجه به مشکلات بهداشتی، زیست محیطی و نوع اقلیم حاکم بر استان فقط خوب بلد هستند ابراز امیدواری کنند.

جناب ایدنی همکاران شما در دانشگاه علوم پزشکی و بیمارستان سینا بسته به نوع مسؤولیت و تخصص خودشان هر کدام به نوعی مرگ بیماران دیالیزی را توجیه کردند بگذریم از تناقص گفته‌ها اما واقعاً مشکلات بهداشتی بیمارستان سینا به چه زمانی بر می‌گردد؟

وبا در استان تلفات می‌دهد علوم پزشکی تکذیب می‌کند! بیماری‌های تنفسی نفس‌ها را کند می‌کند علوم پزشکی بی‌گناه است! آمار سرطان بالا می‌رود به علوم پزشکی ربطی ندارد! کم کاری کادر بیمارستان شفا مسئولیت علوم پزشکی نیست! تغییر نام یکی از بیمارستان‌های دولتی اهواز به کشتارگاه مقصر علوم پزشکی نیست مرگ دو خانم در بیمارستان سوسنگرد به دلیل نبود بانک خون در بیمارستان و چهار بیمار دیالیزی به دلایل نامشخص در بیمارستان سینا در دست بررسی! بفرمایید علوم پزشکی چه کاره‌ است؟

یک خط خطاب به استاندار بنویسیم که در نشست خبری و در جمع قلم به دستان کلان شهر اهواز گفت: تنها زمانی اقدام به تغییر مدیری می‌کنم که عدم توانایی ایشان شرعاً و اخلاقاً محرز شود جناب شریعتی عدم توانایی و بی کفایتی مدیرانی که تاوان آن به مرگ چهار شهروند کارونی در بیمارستان سینا و دو شهروند سوسنگردی در بیمارستان چمران سوسنگرد انجامید آیا برای شما محرز نشده است؟.

ادعاهای برخی دستگاه‌های مسؤول من را یاد جمله‌ای از «ساراماگو» انداخت که «ادعای این که در جهان امروز همه چیز رو به بهبود و پیشرفت است، تنها و فقط از یک ذهن گستاخ و وقیح بر می‌آید».

 و در آخر سئوال مشترک همه مردم استان از ٰاستاندار خوزستان به عنوان عالی‌ترین مقام دولت در استان این است که « آقای استاندار تا چه زمان مردم خوزستان چوب بی‌تدبیری‌ها را باید تحمل کنند! »

----------------------------------------

یادداشت از: عاطفه اسماعیلی منش

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد