سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار سیاسی روز

سفر نخست وزیر ژاپن به ایران به بعد از انتخابات آمریکا موکول شد

شینزو آبه
شناسهٔ خبر: 3724207 -
منابع خبری در دولت ژاپن خبر از تعویق سفر شینزو آبه به ایران دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، دفتر نخست وزیری ژاپن اعلام کرد که سفر قریب الوقوع «شینزو آبه» نخست وزیر این کشور به ایران به پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا موکول شده است. 

این در حالی است که برخی منابع دولتی اعلام کرده اند که نخست وزیر پس از اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا برای سفر به ایران تصمیم می گیرد.

پیش تر قرار بود وی در ماه آتی میلادی به منظور دیدار با مقامات به ایران سفر کند.

کشورهای جهان چه تعداد نیروی نظامی در عراق دارند؟ +جدول

میزان و کیفیت حضور مستشاران خارجی در عراق نشان می‌دهد که بیشترین تعداد نیروی خارجی با ۶۵۰۰ نیرو متعلق به آمریکاست.
 به گزارش مشرق، عراق در مبارزه با داعش وارد مرحله سرنوشت ساز نبرد آزاد سازی موصل شده است. طی دو سال گذشته داعش شهرهای زیادی را از دست داده که این مهم با تلاش ارتش این کشور و نیز نیروهای حشد شعبی میسر شد.

در این بین و پس از اشغال عراق توسط آمریکا و نیز پس از حمله داعش و تشکیل ائتلاف مبارزه با داعش شاهد حضور نظامیان خارجی در این کشور بوده‌ایم که برخی از آنها با دعوت رسمی دولت بغداد و برخی نیز بدون دعوت آمده‌اند. بخشی از گزارش زیر از سوی سایت «شفق نیوز» استخراج شده که به تعداد و کیفیت حضور نیروهای نظامی خارجی در عراق می‌پردازد. البته باید گفت که تعداد آنها و نحوه حضورشان از سوی مقامات مسئول عراقی تایید یا تکذیب نشده است.

پس از ورود داعش و کمبود امکانات عراق در همه زمینه‌ها جهت مقابله با این گروه تروریستی، مسئولان کشور عراق از هرگونه کمک جهت مبارزه با داعش استقبال کردند. براساس پژوهش‌ها و تحقیقات میدانی به نظر می‌رسد نیروهای 14 کشور با قالب‌های مختلف نظامی و مشاوره‌ای در حال فعالیت در کشور عراق هستند. این کشورها عبارتند از: آمریکا، انگلیس، ایران، استرالیا، بلژیک، کانادا، دانمارک، فرانسه، آلمان، ایتالیا، هلند، اسپانیا، روسیه و ترکیه.

1 – آمریکا: گفته می‌شود که نیروهای نظامی ایالات‌ متحده با عنوان‌های مختلف در 6 پایگاه حضور فعال دارند این پایگاه‌ها عبارتند از: الأسد، الحبانیة (غرب عراق)، عین کاوه، دهوک در اقلیم کردستان، الرستمیة و المطار در بغداد. پیش بینی می‌شود تعداد نیروهای نظامی آمریکا با حضور 560 نیرویی که به زودی به عراق اعزام می‌شوند به 6500 نفر برسد که در دو قالب مستشاری و نیروهای جنگی در حال فعالیت هستند. آمریکا در این حضور از تسلیحات سنگین نیز بهره می‌برد. 80 جنگنده اف 16 و اف 18، چند هلی کوپتر آپاچی و 4 هلی کوپتر شینوک بخشی از این تسلیحات به شمار می‌روند.

براساس گزارش‌های منتشر شده در عملیات هلی برن آمریکا و نیروهای کردی در منطقه الحویجه که چند ماه پیش انجام گرفت یک نیروی نظامی آمریکا کشته شد. وظیفه اصلی این نیروها حفاظت از اماکن مهم بغداد از جمله فرودگاه و منطقه سبز و نیز سفارتخانه این کشور اعلام شده که بزرگترین سفارتخانه آمریکا در دنیا می‌باشد.

2 –جمهوری اسلامی ایران: در این گزارش مستشاران ایرانی حاضر در عراق حدود 100 نفر عنوان شده که البته نیروهای داوطلب ایرانی (مدافعان حرم) در مبارزه با داعش را نیز در بر می‌گیرد. در این گزارش تعداد 50 ایرانی در عراق به شهادت رسیده‌اند. گفته می‌شود نیروهای ایرانی بیشتر در بغداد، دیالی و صلاح‌الدین حضور دارند. ایران در جنگ از سلاح‌های نیمه سنگین و موشک‌های کوتاه و میان برد استفاده می‌کند. موشک‌های حرارتی میثاق و انواع پهپادهای ایرانی از جمله تسلیحات به کار گرفته شده در جنگ علیه داعش است.

3 – انگلستان: نیروهای انگلستانی با 140 مشاور و نیروی تخصصی در مناطق اربیل و اقلیم کردستان حضور دارند. گفته می‌شود مأموریت این اشخاص آموزش نظامی به نیروهای نظامی اقلیم کردستان است. انگلیس در این حضور از 8 جنگنده تورنادو و تعدادی هواپیمای جاسوسی استفاده می‌کند.

4 –استرالیا: نیروهای کشور استرالیا با تعداد 200 نفر در اقلیم کردستان حضور دارند و مهم‌ترین فعالیت این نیروها رصد الکترونیکی تحرکات داعش و آموزش نیروهای نظامی اقلیم کردستان است. دولت کانبرا 6 جنگنده اف 18 در این جنگ استفاده می‌کند.

5 – بلژیک : کشور بلژیک با 120 نیرو در مناطق مرزی عراق و اردن و همچنین در مناطق اقلیم کردستان مأمور رصد تحرکات داعش و فعالیت‌های اطلاعاتی می‌باشد. این کشور از 6 جنگنده اف 16 در عراق بهره می‌برد.

6 - کانادا: کشور کانادا با 700 نیرو در حال فعالیت‌های مشاوره نظامی، رصد، پشتیبانی اطلاعات سری و تحلیل عکس‌های هوایی از داعش است.

7 – دانمارک: کشور دانمارک با 250 نیرو در حال فعالیت‌های مشاوره‌ای و آموزش در منطقه جنوب غرب استان اربیل است. دانمارک از 7 جنگنده اف 16 در این جنگ استفاده می‌کند.

8 – فرانسه: کشور فرانسه با 40 نیرو در حال فعالیت‌های مشاوره نظامی، رصد، پشتیبانی اطلاعات سری و تحلیل عکس‌های هوایی از داعش است. فرانسه از 15 جنگنده رافائل و میراژ در این کشور استفاده می‌کند.

9 – آلمان : کشور آلمان با 71 نیروی نظامی در مناطق بغداد و اقلیم کردستان حضور دارد. مهم‌ترین فعالیت این نیروها آموزش نیروهای کردی و عراقی در حوزه نظامی و چگونگی استفاده از سلاح‌های خارجی می‌باشد.

10 – ایتالیا: کشور ایتالیا با 250 نیروی نظامی در 30 کیلومتری موصل مستقر است. فعالیت و مأموریت این نیروها متنوع است، اما گفته می‌شود مهم‌ترین مأموریت آن‌ها محافظت از سد موصل است.

11 – هلند: کشور هلند با 380 نیروی نظامی در مناطق بغداد و شمال عراق حضور دارد که مهم‌ترین فعالیت این افراد آموزش نیروهای نظامی است. هلند از 6 جنگنده اف 16 و سیستم موشکی پاتریوت در این جنگ استفاده می‌کند.

12 - اسپانیا با 300 نیروی نظامی در مناطق بغداد و شمال عراق حضور دارد و مستشاران اسپانیایی که از زمان اشغال عراق توسط آمریکا در این کشور حضور دارند آموزش نیروهای نظامی را در دستور کار دارند.

13 - کشور روسیه با 100 نیروی نظامی در مناطق المثنی و بغداد حضور دارد و مهم‌ترین فعالیت مستشاران روسی مشاوره و مسائل اطلاعاتی جهت پشتیبانی حشد الشعبی می‌باشد. گفته می‌شود مقر اصلی آن‌ها در منطقه الخضراء است و البته ساختمانی مستقل نیز در فرودگاه مثنی در اختیار دارند. روسیه یک سیستم راداری نیز در عراق به کار گرفته است. مدتی پیش اتاق اطلاعات مشترک بین ایران، روسیه، سوریه و عراق تشکیل شد که این موضوع در جهت هماهنگی و تبادل اطلاعاتی بین این 4 کشور در مبارزه با داعش بوده است. قرار بر این بود که مسئولیت این اتاق اطلاعاتی به سطح عملیاتی نیز ارتقا یابد.

14 - کشور ترکیه با 300 نیروی نظامی در مناطق اقلیم کردستان حضور دارد و مهم‌ترین فعالیت نیروهای ترک، آموزش نیروهای اقلیم کردستان و عشایر موصل است. ترکیه 100 نفربر زرهی و 22 تانک در این کشور وارد کرده است. هر چند این حضور با اعتراض دولت بغداد روبرو شده و مقامات بغداد بارها اعلام کرده‌اند که ترکیه باید نیروهای نظامی خود را از عراق خارج کند اما مقامات ترکیه مدعی هستند که این حضور با درخواست اقلیم کردستان انجام گرفته و حاضر به ترک شمال عراق نشدند.

تعداد نیروهای/مستشاران نظامی کشورهای خارجی در عراق
ردیفنام کشورتعداد نیروهای نظامیتسلیحات مورد استفاده
1آمریکا6500 80 جنگنده F16 و F18، هلی کوپترهای شینوک و آپاچی
2ایران100موشکهای میان برد مانند میثاق، پهپاد
3انگلیس140 8 جنگنده تورنادو، هواپیماهای جاسوسی
4استرالیا200 6 جنگنده F18
5بلژیک120 6 جنگنده F16
6کانادا700 -
7دانمارک250 7 جنگنده F16
8فرانسه40 15 جنگنده رافائل و میراژ
9آلمان71 -
10ایتالیا250 4 جنگنده تورنادو، 30 نفربر زرهی
11هلند380 6 جنگنده F16، سیستم دفاع موشکی پاتریوت
12اسپانیا300 -
13روسیه100رادار
14ترکیه300 100 نفربر زرهی، 22 تانک
منبع: تسنیم
نقشه هایی که بارزانی برای موصل عراق کشیده است!
حکومت اقلیم کردستان با پناه دادن به رهبران عرب سنی سعی در بهره برداری از دوران پساداعش در موصل دارد. در واقع، حکومت اقلیم کردستان از مخمصه رهبران عرب سنی استفاده کرده است تا القا کند که دولت مرکزی عراق نماینده واقعی عرب های سنی نیست. بارزانی ها درصدد هستند با بی اعتبار کردن مقامات بغداد، دور نگه داشتن آنها از موصل را آسان تر کنند.
کد خبر: ۶۰۸۹۶۸
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۸ 25 July 2016
نقشه های بارزانی برای بعد از آزادسازی موصلبرای اغلب بازیگرانی که در نبرد علیه داعش درگیرند، آزادسازی موصل به عنوان دومین شهر بزرگ عراق همچنان یکی از اولویت های اصلی است. یکی از بازیگران اصلی در نبرد علیه داعش، حکومت اقلیم کردستان و نیروهای پیشمرگه آن است که مورد حمایت ایالات متحده نیز هستند.
 
به گزارش «تابناک»، در همین رابطه «نیچروان بارزانی» نخست‌وزیر اقلیم خودمختار کردستان عراق در مصاحبه ای با «صدای آمریکا» به موضوع آزادسازی موصل و دوران پس از بیرون راندن داعش از این شهر اشاره کرده و بار دیگر بر استقلال منطقه کردستان و جدایی از عراق اصرار ورزیده است. 
بارزانی در پاسخ به اینکه نیروهای کرد چه نقشی در آزادسازی موصل خواهند داشت، گفت: «برای ما در منطقه کردستان عملیات موصل بسیار مهم است، زیرا موصل شهری است که‌ به‌ اربیل و دهوک نزدیک است و تا حد زیادی بر کرکوک هم تأثیر دارد؛ بنابراین، ما به عنوان منطقه کردستان عملیات آزادسازی موصل را بسیار مهم می‌بینیم. به طور حتم نیروی پیشمرگه در این عملیات نقش اساسی خواهد داشت. بدین منظور با بغداد، نیروهای ائتلاف بین‌المللی و به ویژه‌ با آمریکا هماهنگی داریم. اکنون در مرحله‌ طراحی نقشه‌ عملیات قرار داریم. پس از طرح نقشه‌ عملیات آزادسازی موصل و روشن شدن اینکه‌ هر طرفی چه‌ نقشی خواهد داشت، عملیات شروع می‌شود».
وی در مورد مشکلات پیش روی عملیات آزادسازی موصل نیز گفته است: «به نظر من نبود آمادگی برای عملیات آزادسازی موصل دو دلیل دارد؛ نخست تفاوت موصل با سایر مناطق است. به همین دلیل هم به‌ لحاظ نظامی و هم به‌ این لحاظ که‌ پس از آزادی موصل چگونه‌ این کلانشهر را اداره‌ می‌کنند، باید بسیار دقت شود. به نظر من اداره‌ موصل پس از آزاد شدن بسیار مهمتر است. جدا از این آماده‌ شدن ارتش عراق هم تاکنون کافی نبوده‌ و ممکن است چند ماهی طول بکشد تا آماده‌ شوند».
نخست وزیر دولت اقلیم کردستان در مورد توافق نظامی اخیر آن ها با آمریکا افزوده است: «این توافق دو بخش است؛ بخشی از آن کمک های مالی است که‌ آمریکا به‌ نیروی پیشمرگه می‌دهد. بخش دیگر آن هم یک پروتکل نظامی بین ما و آمریکاست. طبق آن همکاری‌های نظامی که‌ به‌ منطقه کردستان داده‌ می‌شود، نباید به‌ دست طرف‌های دیگر برسد؛ یعنی موازینی که‌ آمریکا برای خود مهم می‌داند در این پروتکل ـ که‌ به‌ امضای دو طرف رسیده‌ ـ گنجانده شده‌اند. علاوه‌ بر این، توافق شامل همکاری و هماهنگی میان طرفین برای آزاد کردن موصل و سایر مناطق تحت تصرف داعش است».
بارزانی در مورد اینکه قاسم سلیمانی فرمانده‌ سپاه قدس ایران از «نوری المالکی» رئیس حزب «الدعوه»‌، حزب حاکم خواسته‌ که‌ از اجرای این توافق جلوگیری کند و به ویژه‌ اینکه‌ اجازه‌ ندهند هیچ پایگاه نظامی دیگر آمریکا در منطقه کردستان ایجاد شود نیز گفته که از این اطلاعات بی خبر است و تصور هم نمی کند درست باشد.
وی در پاسخ به اینکه برنامه شما برای موصل بعد از داعش چیست، نیز گفته است: «به‌ نظر من اینکه‌ پس از داعش چکار می‌کنیم، مهمترین پرسش است. آمدن داعش همراه با بدبختی‌های زیادی برای کردها و به ویژه‌ منطقه کردستان بوده‌ است. امیدواریم با رفتن داعش هم چنین اتفاقی تکرار نشود. در مورد مرحله‌ پس از داعش بسیار نگران هستیم. آن ‌هم به‌ دو دلیل: نخست اینکه‌ باید برادران ما در بغداد بدانند که‌ داعش از بطن جامعه‌ عراق سر بر آورده‌ و از جای دیگری نیامده‌ است. بینش و طرز فکر داعش در عراق شکل گرفته‌ است. داعش ترکیبی از «شوونیست» های عراقی با تندروهای اسلامی است. ممکن است پس از آزادی موصل، داعش دیگر زمینی برای خلافت اسلامی خود نداشته‌ باشد، ولی به نظر ما داعش به عنوان یک سازمان تروریستی می‌ماند و تنها رفتارش تغییر می‌کند. اکنون علیه‌ داعش جنگ جبهه‌‌ای داریم ولی آن زمان داعش به‌ ایجاد هسته‌‌های مخفی و جنگ پارتیزانی در عراق روی می‌آورد. معضل داعش در عراق راه حل نظامی ندارد. لازم است پدیده‌ داعش با دقت و به‌ لحاظ سیاسی بررسی و سپس راه حلی برای از میان بردن آن پیدا شود».
بارزانی در این مصاحبه گفه است: «به نظر من استقلال منطقه کردستان حق ملت ماست. حق تعیین سرنوشت، مشروع است و معتقدم این به عنوان یک هدف برای ما و همه‌ مردم کردستان باقی می‌ماند. آنچه‌ برای ما پس از داعش مهم است، مرزهای کردستان است. ما باید این مرزها را که‌ با خون پیشمرگه‌‌ها آزاد شده‌‌اند، تعیین کنیم».
نخست وزیر دولت اقلیم در مورد استقلال کردستان پس از آزادی موصل نیز اظهار داشته: «به‌ هر سمتی برویم، نخست باید بدانیم حیاط خانه‌ ما تا کجاست. یعنی چه‌ در عراق بمانیم و چه‌ مستقل شویم، یا اگر فدرالی یا کنفدرالی باشیم، اولویت نخست تعیین مرزهایی است که‌ با فداکاری فرزندان این ملت و پیشمرگه‌‌های کرد آزاد شده است‌».
در نهایت وی در مورد واکنش ایران و ترکیه و همچنین احزاب داخلی کرد از جمله اتحادیه‌ میهنی و جنبش تغییر نسبت به مسأله استقلال اقلیم گفته است: «ما شرایط را خوب درک می‌کنیم. شما به‌ هر کشوری که‌ به‌ استقلال رسیده‌ نگاه کنید، می‌بینید که‌ به‌ لحاظ اقتصادی، سیاسی و ... مشکلات به‌ مراتب بیشتری از ما داشته‌‌اند و به‌ آنها گفته‌اند فعلا زمانش فرا نرسیده، مشکلات داخلی دارید و الی آخر... ولی این مانع استقلال یا کنفدرالی ما نمی‌شود.
کشورهایی هستند که‌ پس از استقلال با مشکلات زیاده‌ مواجه‌ شدند، ولی آنها را حل کردند. ما از طرح خواسته استقلال یا هر سیستم برای حکومتی برای کردها در عراق، قصد ایجاد آشوب در منطقه‌ را نداریم. در حاکمیت عراق چند سال است که‌ به‌ همه‌ ثابت کرده‌ایم که‌ عامل ثبات و امنیت هستیم. یعنی ما نه‌ عاملی برای ایجاد مشکل، بلکه‌ عامل ثبات در منطقه‌ هستیم. طرح استقلال به عنوان یک راه حل ارائه‌ شده‌، نه‌ آنکه‌ بخواهیم بر مشکلات عراق بیفزاییم. زمانی که‌ در سال ٢٠٠٣ به‌ عراق برگشتیم، امیدوار بودیم بغداد پایتخت یک عراق جدید است. امیدوار بودیم قانون اساسی و سیستم حکمرانی و بینش جدیدی دارد؛ ولی اکنون پس از سیزده‌ سال نمی توان به‌ نقطه‌ شروع برگشت.
در واقع دو نوع عراق داریم؛ عراق پیش از موصل و عراق پس از تصرف موصل. بازگشت به‌ اصول شکست خورده‌ عراق ٢٠٠٣ امکان پذیر نیست، ولی هر تصمیمی بگیریم ـ چه‌ استقلال چه کنفدرالی ـ معتقدیم بغداد به عنوان شریک استراتژیک ما می‌ماند. این مسائل را نخست با بغداد مورد گفت وگو قرار می‌دهیم. در چنین حالتی نه‌ آنکارا و نه‌ ایران آنقدر تعیین کننده‌ نخواهند بود. طرفی که‌ در درجه‌ اول باید با گفت وگو مسائل را با آن حل کنیم بغداد است».
حال پرسشی که مطرح می شود اینکه اقلیم کردستان از دخالت و حضور در عملیات آزادسازی موصل و دوران پس از آن چه اهدافی را دنبال می کند؟
ناظران می گویند، دولت اقلیم کردستان از مشارکت در آزادسازی موصل چند هدف عمده را دنبال خواهد کرد: نخستین هدف که به نظر می رسد تحقق آن دور از دسترس است و با موانع و محدودیت های زیادی روبه روست، الحاق موصل به دولت اقلیم و منطقه کردستان است. این هدفی است که هم دولت عراق حتما با آن مقابله خواهد کرد و هم مورد تأیید و حمایت بین المللی نیست. مهم تر آنکه، با توجه به اینکه موصل اکثریت جمعیتی عرب سنی را در خود جای داده، در صورتی که اقلیم بخواهد آن را به خود الحاق کند با تناقضی در اهدف اعلامی مواجه خواهد شد. هدفی که می گوید ماهیت اقلیم یک دولت متشکل از قومیت کرد است، در حالی که اکثریت جمعیت موصل عرب هستند؛بنابراین، اینکه اقلیم با پیگیری این هدف چطور می خواهد این تناقض را حل کند مشخص نیست.
دومین هدف دولت بارزانی این است که تلاش دارد با مشارکت در آزادسازی موصل و ورود نیروهای پیشمرگه به این شهر و شکست داعش، از موصل به عنوان یک اهرم سیاسی برای فشار بر دولت عراق و چانه زنی با بغداد برای تحقق خواسته هایش که مهم ترین اش استقلال است استفاده کنند. در واقع، وقتی نخست وزیر اقلیم می گوید، « آنچه‌ برای ما پس از داعش مهم است، مرزهای کردستان است. ما باید این مرزها را که‌ با خون پیشمرگه‌‌ها آزاد شده‌‌اند، تعیین کنیم»، بدین معناست که دولت اقلیم  می خواهد از حضور در موصل بعد از داعش به عنوان یک اهرم کلیدی برای ترسیم نهایی مرزهای کردستان عراق استفاده کند.
هدف سوم که «بنیاد کارنگی» نیز بدان پرداخته، اطمینان خاطر حکومت اقلیم کردستان از این است که برگزیدگان سیاسی آینده در موصل و دیگر مناطق عرب سنی که از داعش پاک سازی شده اند، دوست کردها باشند.رهبران حکومت اقلیم کردستان شبکه ای از هم پیمانان عرب سنی اهل موصل تشکیل داده است. برخی از این هم پیمانان پیش از اشغال موصل به دست داعش با حکومت اقلیم روابطی داشتند. پس از اشغال موصل توسط داعش و آوارگی بسیاری از رهبران عرب سنی آنجا پیوند کردها و آنها بهبود یافت. بسیاری از این افراد که شامل مقامات سابق، شیوخ قبایل و شخصیت های مذهبی می شود، رفتن به منطقه نسبتاً باثبات کردستان را به بغداد بی ثبات و تحت قدرت شیعیان ترجیح دادند.
به همین دلیل، حکومت اقلیم کردستان با پناه دادن به رهبران عرب سنی سعی در بهره برداری از دوران پساداعش در موصل دارد. در واقع، حکومت اقلیم کردستان از مخمصه رهبران عرب سنی استفاده کرده است تا القا کند که دولت مرکزی عراق نماینده واقعی عرب های سنی نیست. کردها درصدد هستند با بی اعتبار کردن مقامات بغداد، دور نگه داشتن آنها از موصل را آسان تر کنند و در همان حال میان خود و جامعه ی عرب سنی و رهبران آن پل می زنند؛ رهبرانی که کردها امیدوارند بتوانند در موصل به قدرت برسانند و این به کردها این امکان را می دهد که پروژه ی تشکیل یک منطقه ی حائل میان اقلیم کردستان و مناطق عرب نشین بالقوه بی ثبات شمال عراق را پیش ببرند.
پیش‌بینی سیا از نابودی رژیم صهیونیستی
منابع فلسطینی به نقل از سیا اعلام کردند: سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا پیش بینی کرده که تا 20 سال آینده، رژیم صهیونیستی فرو می پاشد
کد خبر: ۶۰۹۲۴۲
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۱ 26 July 2016
منابع فلسطینی به نقل از سیا اعلام کردند: سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا پیش بینی کرده که تا 20 سال آینده، رژیم صهیونیستی فرو می پاشد.
به گزارش ایرنا، پایگاه خبری غزه آلان روز سه شنبه گزارش داد، در برخی پایگاه های اینترنتی گزارشی از سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) درباره نابودی رژیم صهیونیستی درز کرده است.
در این گزارش محرمانه، سیا نسبت به موجودیت رژیم صهیونیستی پس از 20 سال اظهار تردید کرده است.
 
در این گزارش همچنین از تغییر پروژه تشکیل دو کشور (فلسطین و رژیم صهیونیستی)و قابل اجرا نبودن آن ایجاد دموکراسی که هر شهروند صرف نظر از نژاد ، ملیت و حقوق شهروندی و به طور مساوی برخوردار باشد، هشدار داده است. در این گزارش آمده است: بدون بازگشت آوارگان فلسطینی سال های 1947، 1948 و 1967 هیچ راه حل پایدار و با دوامی در منطقه وجود نخواهد داشت. 
در بررسی های انجام شده که به اطلاع افراد مشخصی رسیده، نسبت به بازگشت آوارگان فلسطینی به سرزمین های اشغالی و در نتیجه خروج 2 میلیون یهودی از منطقه به آمریکا در طول 15 سال آینده هشدار داده شده است. بر اساس تحقیقات انجام شده، بیش از 500 هزار یهودی دارای مجوز سفر به آمریکا هستند که 300 هزار نفر از آنان تنها در کالیفرنیا زندگی می کنند و یهودیانی هم که دارای مجوز سفر به آمریکا و کشورهای غربی نیستند درخواست خود را برای دریافت مجوز ارائه داده اند.
فرانکلین لامپ کارشناس مسایل قانونی بین المللی در مصاحبه با تلویزیون پرس در همین رابطه می گوید، این درخواست ها به دلیل آن است که آنان می دانند چه سرنوشتی در انتظارشان است.
در ادامه این گزارش آمده است: سیا پیشتر نیز از فروپاشی غیر منتظره دولت نژاد پرست آفریقای جنوبی و همچنین تقسیم اتحاد جماهیر شوروی در سال 1990 خبر داده بود و امروز از پایان آروزها در خاک فلسطین اشغالی خبر می دهد، حادثه ای که دیر یا زود به وقوع می پیوندد. 
در این گزارش همچنین نسبت به بازگشت بیش از یک و نیم میلیون یهودی به روسیه و برخی کشورهای اروپایی هشدار داده شده و نسبت به کاهش زاد و ولد در میان یهودیان نسبت به فلسطینیان که با مرور زمان بر تعداد یهودیان بیشتر خواهد شد، هشدار داده است. 
لامپ به این نکته اشاره کرده که برخورد رژیم اسراییل با فلسطینیان و به خصوص در نوار غزه منجر به تغییر افکار عمومی آمریکا در حمایت از اسراییل (رژیم صهیونیستی) شده است. 
در پایان این گزارش اعلام شده که برخی از اعضای کنگره آمریکا از این گزارش مطلع شده اند.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد