سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یک درصد انرژی برق کشور در دزفول مصرف می شود

دزفول - ایرنا - مدیر توزیع برق دزفول با اشاره به مصرف بالای انرژی در استان خوزستان به دلیل شدت گرمای تابستان گفت:یک درصد انرژی برق کشور در دزفول مصرف می شود.

به گزارش ایرنا محسن نمازی فر روز سه شنبه در همایش مدیریت مصرف انرژی در سالن اجتماعات فرمانداری ویژه دزفول افزود:در حال حاضر به دلیل گرمای شدید و دمای بالای 50 درجه خوزستان بالاترین مصرف برق را در کشور دارد و هر کدام از شهرهای استان خوزستان معادل یک استان برق مصرف می کند و اگر مصرف برق در یکی از شهرهای استان خوزستان کاهش یابد معادل کاهش مصرف برق در یک استان است.
وی با اشاره به اینکه یک درصد پیک بار مصرفی کل کشور در دزفول مصرف می شود گفت:با وجود اینکه پیک بار مصرفی در کشور در حال حاضر 52 هزار مگاوات است در دزفول این میزان از 530 هزار مگاوات نیز فراتر رفته است.
نمازی فر اظهار کرد:مصرف برق در شهرستان دزفول در حال حاضر از مصرف برق 11 استان کشور از جمله زنجان ، ایلام ، کهگیلویه و بویراحمد ، خراسان شمالی ، جنوبی و اردبیل بیشتر است لذا باید مصرف برق در این شهرستان مدیریت شود.
مدیر توزیع برق شهرستان دزفول با تاکید بر فرهنگ سازی در مصرف برق گفت: همشهریان باید در مدیریت مصرف برق همکاری کنند که در این راستا از بانوان درخواست می شود به عنوان مروجان مدیریت مصرف همکاری لازم را داشته باشند.
محمد اسماعیل صیادزاده کارشناس ارشد مکانیک دفتر نمایندگی سازمان بهره وری ساوا نیز در این همایش گفت:در کشور ما بخش خانگی با 40 درصد مصرف انرژی کل کشور بیشترین میزان مصرف را به خود اختصاص داده و پس از آن نیز صنعت در رتبه دوم مصرف انرژی قرار دارد این درحالی است که در دیگر کشورها بخش صنعت بیشترین مصرف انرژی را دارد .
وی با اشاره به اینکه بیشتر برق مصرفی در بخش خانگی کشور تلف می شود گفت:باید اتلاف انرژی در ساختمان ها به حداقل برسد و در خصوص مصرف برق نیز فرهنگ سازی شود .
صیادزاده تجهیزات را یکی دیگر از دلایل اتلاف انرژی در کشور عنوان کرد و گفت:برق متوسطه سالیانه در ایران 2 هزار و 550 کیلووات ساعت می باشد در حالی که در دیگر کشورهای جهان مصرف برق سالیانه 900 کیلووات ساعت می باشد.
وی افزود:در ساعات اوج مصرف انرژی پیک بار مصرف بیش از میزان تولید است و نیروگاه های کشور قادر به تولید این میزان انرژی نیستند که این امر منجر به خاموشی بخش صنعت و خانگی می شود.
این کارشناس ارشد سازمان بهره وری ساوا با اشاره به نقش ویژه بخش خانگی در مدیریت مصرف انرژی گفت:کولر،روشنایی و یخچال در فصل گرم سال بیشترین استفاده را در منازل دارند که برای مدیریت مصرف انرژی باید در ابتدا هنگام خرید این کالاها به برچسب انرژی کالا دقت و کالایی با کمترین مصرف را انتخاب کرد.
صیادزاده تاکید کرد: با خرید تجهیزاتی که رتبه مصرف انرژی پائینی دارند می توان به طور قابل ملاحظه ای از میزان هزینه برق کاست ضمن اینکه جایگزینی لوازم خانگی فرسوده نیز یکی از راهکارهای کاهش مصرف انرژی می باشد.
وی بیشترین عمراستفاده از کالاهای برقی را 10 سال عنوان کرد و گفت:بر اساس آمار 20 میلیون یخچال فریزر در کشور وجود دارد که هشت میلیون آنها فرسوده است و باید با کالاهای جدید جایگزین شوند .
وی در خصوص کولرهای دوتیکه یا اسپلیت نیز گفت:این کولرها سه نوع دارند که براساس درجه حرارت محیط ساخته شده اند و خریدار باید هنگام خرید کالایی را انتخاب کند که متناسب با شرایط آب و هوایی منطقه خود باشد.
صیادزاده استفاده از پرده روشن و پنجره دو جداره را در کاهش مصرف انرژی در شهرهای جنوبی موثر دانست .
در این نشست راهکارهای کاهش انرژی به بانوان شاغل در اداره ها به عنوان مروجان مدیریت مصرف برق ارائه شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد