سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

قرارداد فروش گازهای همراه نفت به بخش خصوصی در اهواز منعقد شد

اهواز- ایرنا- نخستین قرارداد فروش روزانه ٤٢ میلیون فوت مکعب گازهای همراه نفت به بخش خصوصی از سوی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، روی سه شنبه با حضور رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در اهواز منعقد شد.

به گزارش ایرنا قرارداد جمع آوری گازهای همراه که با هدف توجه به مسائل زیست محیطی در دستورکار این شرکت قرار گرفته به امضای نمایندگان دو شرکت بخش خصوصی و مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب رسید.
در مرحله نخست انجام مزایده مقدار ٤٢ میلیون فوت مکعب در روز از چهار میدان زیر پوشش شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب به دو شرکت هیربد نیرو و تامکار به فروش خواهد رسید.
این میدان ها شامل واحد بهره برداری مارون ٦ حدود ١٤ میلیون فوت مکعب در روز، واحد کرنج پارسی (کلاستر) حدود سه میلیون فوت مکعب در روز، واحد بهره برداری مارون سه حدود ١٥ میلیون فوت مکعب در روز و واحد بهره برداری منصوری حدود ١٠ میلیون فوت مکعب در روز می شود که به دو شرکت تجهیزات گاز تامکار (واحدهای مارون ٦ و کرنج پارسی کلاستر) و شرکت هیربد نیرو (واحدهای مارون سه و منصوری) در قرارداد مصوب به فروش می رسد.
در مجموع در این قرارداد ها 25 میلیون فوت مکعب در روز گاز همراه از میادین فوق به شرکت هیربد نیرو و 17 میلیون فوت مکعب در روز نیز به شرکت تامکار فروخته می شود.
مقدار گازهای عرضه شده در مزایده از طرف شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب از ٣٤ واحد بهره برداری با حجم حدود ٢٢٧ میلیون فوت مکعب در روز است که در یک دوره زمانی پنج ساله قابل واگذاری است.
مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در حاشیه این آیین در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: انعقاد این دو قرارداد بی شک تاثیر بسزایی درجمع آوری گازهای گلخانه ای دارد.
بیژن عالی پور افزود: گازهای حاصل شده از مشعل ها دیگر سوخته نخواهد شد و در نهایت به برق تبدیل شده که در کاهش هزینه ها نیز تاثیر زیادی خواهد داشت.
وی با بیان اینکه در سه ماه گذشته این دومین و سومین قراردادی است که به منظور فروش گازهای مشعل امضا می شود، اظهارکرد: امضای قرارداد پیشین درباره جمع آوری و فروش گازهای مشعل میدان فروزان در بخش دریا بود و امروز این قرارداد مراحل عملیاتی شدن را طی می کند؛ با این روش افزون بر کمک به کاهش آلودگی زیست محیطی، کشور از ارزش افزوده اقتصادی نیز منتفع می شود.
وی بیان کرد: در متن قراردادهای فروش گازهای مشعل، مسائل زیست محیطی جایگاه ویژه ای دارد و تغییر رویکرد و توجه به مسائل زیست محیطی و حذف یا کاهش آلودگی های زیست محیطی ناشی از سوزاندن گازهای همراه نفت بیانگر اهتمام ویژه این وزارت به منویات و سیاست های ابلاغی رهبر معظم انقلاب برای انجام تعهد و مسئولیت اجتماعی است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد