سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

حدیث روز/ آیه‌ای که هرکس به آن عمل نکند روحش با حسرت از دنیا جدا مى‌شود

هرگز به آنچه اصنافى از ایشان را از آن برخوردار کرده‌ایم، چشم مدوز، که زیور زندگى دنیاست تا ایشان را بیازماییم. و بدان که روزىِ پروردگار تو بهتر و پایدارتر است.
مشرق- امام رضا علیه‌السلام:
روایت مى‌کنم که جبرئیل علیه‌السلام به نزد پیامبر خدا (صلی الله علیه و آله) فرود آمد و گفت: اى پیامبر خدا! خداوند تو را سلام مى‌رساند و به تو مى‌فرماید: بخوان به نام خداى مهر گسترِ مهربان، هرگز به آنچه اصنافى از ایشان را از آن برخوردار کرده‌ایم، چشم مدوز، که زیور زندگى دنیاست تا ایشان را بیازماییم. و بدان که روزىِ پروردگار تو بهتر و پایدارتر است.

پس پیامبر خدا صلی الله علیه و آله به کسى فرمود تا جار بزند: هر کس [با عمل به این آیه] به ادب خدا آراسته نگردد، روحش با حسرت از دنیا جدا مى‌شود.


متن حدیث:
 
اَروى اَنَّ جَبْرَئیلَ علیه‌السلام اُهْبِطَ اِلى رَسولِ اللّه ِ صلی الله علیه و آله فَقالَ: یا رَسولَ اللّه ِ، اِنَّ اللّه َ عَزَّوَجَلَّ یَقْرَاُ عَلَیْکَ السَّلامَ وَ یَقولُ لَکَ: اِقْرَأ: بِسمِ اللّه ِ الرَّحمنِ الرَّحیمِ «لاَ تَمُدَّنَّ عَیْنَیْکَ إِلَى مَا مَتَّعْنَا بِهِ اَزْواجا مِنْهُمْ» الآیَةَ. فَاَمَرَ النَّبىُّ صلی الله علیه و آله مُنادیا یُنادى: مَنْ لَمْ یَتَاَدَّبْ بِاَدَبِ اللّه ِ تَقَطَّعَتْ نَفْسُهُ عَلَى الدُّنْیا حَسَراتٍ.




«فقه الرضا،صفحه364»
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد