سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

گرما زدگی هشت نفر را راهی مراکز درمانی اهواز کرد

اهواز - ایرنا - مدیر امور بیمارستان های دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: از دوشنبه هفته گذشته تاکنون هشت نفر بر اثر گرمازدگی به مراکز درمانی اهواز مراجعه کردند.

میثم معزی دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این افراد با مراجعه به بیمارستان های گلستان و امام خمینی (ره) اهواز و انجام اقدامات درمانی اولیه با حال عمومی خوب ترخیص شدند.
وی در خصوص نکات پیشگیرانه از گرمازدگی توصیه کرد: افراد در هوای گرم تا حد امکان از قرار گرفتن در نور مستقیم خورشید در محیط های باز خودداری کنند؛ مایعات زیاد بنوشند و از انجام ورزش های سنگین اجتناب کنند.
معزی ادامه داد: از آنجا که گرمای زیاد باعث افزایش ضربان قلب افراد مسن مصرف کننده داروهای قلبی می شود بنابراین نباید در محیط های گرم و شلوغ قرار گیرند.
مدیر امور بیمارستان های دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: افرادی که مجبور به انجام فعالیت سنگین ورزشی هستند پس از تمرینات ورزشی آب و نمک مصرف کنند.
وی اضافه کرد: پوشیدن لباس های نخی و سفید و استفاده از کرم ضد آفتاب نیز در پیشگیری از گرمازدگی موثر است.
معزی در خصوص علائم گرمازدگی اظهار کرد: سردرد، سرگیجه، تهوع، استفراغ، ضعف، بی حالی، افزایش ضربان قلب، تنفس و تعریق از جمله این علائم است.
مدیر امور بیمارستان های دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور ادامه داد: در صورت مواجهه با فرد گرمازده در مرحله نخست فرد را از محیط گرم خارج کنید؛ بر روی وی با آب پاش آب پاشیده و با حوله باد بزنید؛ از کیسه های یخی برای زیر بغل، سینه، شکم و ران استفاده کنید؛ و در موارد شدید با فوریت های پزشکی 115 تماس بگیرید.
دمای هوای خوزستان در چند روز اخیر افزایش زیادی داشته و در برخی نقاط به بالای 50 درجه سانتی گراد رسید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد