سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

چگونه ممکن است قاچاقی در حد 210 کانتینر انجام شود؟

هفته گذشته خبری منتشر شد مبنی بر کشف بزرگترین محموله قاچاق 38 سال اخیر کشور. محموله‌‎ای شامل 210 کانتینر و با ارزشی بالغ بر 190 میلیارد تومان. به نظر شما راه برخورد با قاچاق سازمان یافته در کشور چیست ؟ چرا کمتر خبر از برخورد با قاچاق کلان و سازمان یافته منتشر می شود؟ چگونه ممکن است قاچاقی در قالب 210 کانتینر در کشور صورت بگیر
کد خبر: ۶۰۸۳۲۵
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۱ 23 July 2016
هفته گذشته خبری منتشر شد مبنی بر کشف بزرگترین محموله قاچاق 38 سال اخیر کشور. محموله‌‎ای شامل 210 کانتینر و با ارزشی بالغ بر 190 میلیارد تومان. محموله‌ای که البته هیچ کالایی از ان کشف نشد و تنها با ردگیریهای صورت گرفته مشخص شد چنین قاچاقی صورت گرفته و حالا مسئولان به دنبال دستگیری عوامل آن هستند وگرنه کالای قاچاق شده یا تا کنون در بازار به فروش رسیده و یا اینکه هنوز در بازار است.
به گزارش تابناک، از اواخر سال 94 «کمیته مقابله با قاچاق سازمان‌یافته» متشکل از نمایندگان نیروی انتظامی، وزارت اطلاعات، سازمان تعزیرات حکومتی، قوه قضائیه و گمرک در ستاد بمارزه با قاچاق کالا و ارز شکل گرفته که مجموعه تصمیم‌های گرفته‌شده در این کمیته منجر به این شده است که دستگاه‌های عضو تمرکز ویژه‌ای بر مبارزه با قاچاق سازمان‌یافته داشته باشند. 

در این شرایط با توجه به اینکه ابزار و امکانات الکترونیکی خوبی نیز در کشور در حال شکل‌گیری است، امکان رهگیری و کشف این نوع قاچاق، بیشتر از گذشته فراهم شده است. اکنون در نتیجه اجرای سامانه جامع امور گمرکی، معروف به پنجره واحد، گمرک جمهوری اسلامی ایران ظرفیتی پیدا کرده که می‌تواند به‌راحتی مجموعه واردات و صادرات کشور را به‌صورت سیستمی و الکترونیکی رهگیری کند.
 مجموع تقاطع‌گیری‌های انجام‌شده در پنج ماه گذشته از برخی داده‌های موجود در سامانه الکترونیکی گمرک و دیگر دستگاه‌ها، منجر به این شد که رد یک مجموعه کالای قاچاق که وارد بنادر کشور شده اما مراحل قانونی ترخیص از طریق گمرک را طی نکرده بود، گرفته شود. 
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد