سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

استاندار خوزستان: شرکت‌های نفتی حق ندارند تالاب هورالعظیم را خشک کنند

استاندار خوزستان با بیان این‌که از این پس حفاری شرکت‌های نفتی در تالاب هورالعظیم تنها در آب انجام خواهد شد، گفت: شرکت‌های نفتی حق ندارند برای انجام عملیات حفاری، تالاب هورالعظیم را خشک کنند.

غلامرضا شریعتی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، در خصوص فعالیت شرکت‌های نفتی در تالاب هورالعظیم اظهار کرد: با وزیر نفت صحبتی داشته‌ام و اعتراض مردم استان نسبت به خشک کردن تالاب و تغییرات زیست‌محیطی و آسیب‌هایی که به اقتصاد منطقه وارد می‌کند، را به وزیر نفت منتقل کردم.

وی افزود: وزیر نفت با تایید این مطالب و خواسته‌های اهالی، عنوان کرد که به شرکت‌های نفتی دستور داده شده برای انجام عملیات حفاری، تالاب را خشک نکنند و حفاری تنها در آب انجام شود. استاندار خوزستان با بیان این‌که تبعات زیست‌محیطی فعالیت‌های شرکت‌های نفتی در تالاب هورالعظیم باید به حداقل برسد، گفت: شرکت‌های نفتی حق ندارند برای انجام عملیات حفاری، تالاب هورالعظیم را خشک کنند. 

به گزارش ایسنا؛ فعالیت شرکت های نفتی در میدان نفتی این منطقه، در سال های گذشته منجر به خشک کردن عمدی بخش های وسیعی از این تالاب به منظور انجام حفاری شد. دلیل این عملیات، نبود تجهیزات حفاری در آب عنوان شده بود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد