سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

افزایش بیماری‌های تنفسی و سرطان در خوزستان در اثر ریزگردها و آلودگی‌های نفتی


علمی و آموزشی  13:32:35 1395/05/02
955-576-5 کد خبر

رئیس مرکز تحقیقات سرطان و آلاینده‌های محیطی و نفتی دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز گفت: گردوخاک و آلودگی بیش از حد معمول در خوزستان به‌طور یقین باعث افزایش ابتلا به بیماری‌های تنفسی و سرطان می‌شود‌ اما این ارتباط باید به‌طور دقیق بررسی شود.

دکتر عبدالحسین طلایی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار علمی و آموزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، با تکذیب این‌که وجود ریزگردها و آلودگی هوا در خوزستان سبب ایجاد یک سونامی سرطان در استان شده است، اظهار کرد: گردوخاک و آلودگی بیش از حد معمول در خوزستان به‌طور یقین باعث افزایش ابتلا به بیماری‌های تنفسی و سرطان می‌شود‌ اما برای نتیجه‌گیری در خصوص ارتباط مستقیم شیوع این پدیده‌ها با یکدیگر باید بررسی و تحقیق انجام شود و اکنون نمی‌توان با قاطعیت در این باره پاسخ داد.

وی در خصوص برنامه‌های مرکز در این زمینه، گفت: برای بررسی ترکیبات ریزگردها و ارتباط آن با سرطان در مرکز تحقیقات سرطان و آلاینده‌های محیطی و نفتی چند طرح تحقیقاتی مدنظر است که در صورت تأیید و تأمین اعتبار اجرا خواهند شد.

رئیس مرکز تحقیقاتی سرطان و آلاینده‌های نفتی و محیطی دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز با بیان این‌که حتماً لازم است تمهیداتی برای کاهش ریزگردها انجام شود، تصریح کرد: این پدیده سلامتی مردم را به خطر انداخته و سبب ابتلا به انواع بیماری‌ها اعم از بیماری‌های قلبی، تنفسی و بیماری‌های بدخیم شده است.

طلایی‌زاده خاطرنشان کرد: همچنین خوزستان با داشتن صنایعی مانند نفت و پتروشیمی دچار آلودگی‌های نفتی و نزدیک‌شدن این آلودگی‌ها به مناطق شهری شده است. این مسأله باعث افزایش این بیماری‌ها به‌ویژه در جنوب استان شده که در این مناطق به دلیل نقش زیاد آلودگی‌های نفتی، شیوع بیماری‌های خونی که ارتباط مستقیم با این آلودگی‌ها دارند بیشتر است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد