سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

استاندارخوزستان:هیچگونه امکاناتی برای تسهیل تردد جانبازان در استان وجود ندارد

اهواز - ایرنا - استاندار خوزستان گفت: کشورهای توسعه یافته همه امکانات لازم را برای تردد معلولان و استفاده آن ها از وسایل نقلیه عمومی را فراهم می سازند اما در شهرهای ما بخصوص در اهواز هیچگونه امکاناتی برای جانبازان نداریم.

به گزارش ایرنا غلامرضا شریعتی روز شنبه در حاشیه بازدید از پروژه مرکز توانبخشی جانبازان نخاعی استان در اهواز بر فراهم کردن امکانات لازم برای رفاه جانبازان استان تاکید کرد و درخصوص روند ساخت این مرکز گفت: این پروژه تا اندازه زیادی می تواند مشکلات عمده جانبازان نخاعی را برطرف کرده و شرایط زیست بهتر و استانداردتری را در زمینه بستری شدن و درمان برای آنها فراهم کند.
وی ابراز امیدواری کرد با تجهیز این مرکز بتوانیم بخش اعظمی از مشکلات جانبازان استان را برطرف کرده و همچنان بر تعداد این نوع پروژه های خدماتی در سطح استان بیافزاییم.
استاندارخوزستان ادامه داد:همچنین ساخت کلینیک های تخصصی برای جانبازان شیمیایی که روزانه و هفتگی به مراقبت و رسیدگی نیاز دارند یکی دیگر از نیازهای ضروری جانبازان به شمار می رود که امید است در این زمینه نیز بتوانیم گام های موثری برداریم.
وی بیان کرد: در بازدید از پروژه مرکز توانبخشی استان بر استفاده از شیرآلات و قطعات ساختمانی استاندارد و باکیفیت تاکید داشتیم چرا که در برخی از مکان های دولتی شاهد مشکلاتی در زمینه پایین بودن کیفیت شیرآلات و قطعات بوده ایم.
شریعتی یکی دیگر از مشکلات جانبازان استان را تردد در معابر عمومی برشمرد و گفت: متاسفانه باوجود صحبت هایی که در زمینه ایجاد شرایط رفاهی و خدماتی مناسب جانبازان مطرح می شود هنوز در بیشتر شهرها شاهد خدمات دهی نامناسب به این قشر عزیز و فدارکار جامعه هستیم.
استاندار خوزستان بیان کرد: توجه نداشتن به تردد جانبازان می تواند در روحیه آن ها تاثیر منفی گذاشته و پیامدهای خوبی را برای جامعه به دنبال ندارد به همین دلیل باید در کوتاه ترین زمان ممکن همه شرایط برای رفاه آنها فراهم شود.
وی تصریح کرد: ارائه خدمات اولیه به جانبازان کمترین کاری است که می توانیم برای جبران رشادت های این عزیزان انجام دهیم و امید است که شهرداری اهواز و شورای شهر در زمینه ارائه این تسهیلات و خدمات به این قشر طرح های خوبی را مصوب کنند.
بنا به این گزارش استاندار خوزستان روز شنبه به همراه جمعی از مسئولان استان و بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان از محل پروژه مرکز توانبخشی جانبازان نخاعی استان بازدید کرد.
در این بازدید که فرج الله خبیرمعاون سیاسی اجتماعی استانداری و عبدالرضا فرجیان مدیرکل بنیاد شهید و امرو ایثارگران خوزستان حضور داشتند از نزدیک مشکبلات این پروژه مورد بررسی قرار گرفت.
استاندارخوزستان دراین بازدید با مسئولان بنیاد شهید و امور ایثارگران استان و تعدادی از جانبازان استان جلسه ای در خصوص بررسی مشکلات و کمبودهای این جانبازان در زمینه های تردد، درمانی و خدماتی ترتیب داد.
پیگیری تخصیص اعتبار 20 میلیارد ریالی برای اتمام این پروژه و خرید دو دستگاه آمبولانس مجهز برای بیمارستان روانپزشکی بوستان اهواز و مرکز ضایعات نخاعی استان از تصمیم های مهم این نشست کاری بود.
مرکزتوانبخشی جانبازان قطع نخاعی استان در مساحت 2500 متری احداث شده و تنها مرکز توانبخشی این استان به شمار می رود.
مرکز توانبخشی جانبازان نخاعی استان خوزستان جنب کتابخانه عمومی سیدمرتضی شفیعی در اهواز واقع است و به گفته مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اگر اعتبار مورد نیاز آن تامین شود تا هفته دولت امسال به بهره برداری می رسد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد