سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

جنگنده ای سرنوشت ساز در نبردهای آینده!

Header

جنگنده ای سرنوشت ساز در نبردهای آینده!

مجله تصویری سلاح هواپیمای جنگندهF-35A  ماه گذشته به طور رسمی به ناوگان نیروی هوایی رژیم صهیونیستی (IAF) پیوست. این هواپیمای جنگنده یکی از دو دستگاه F-35A محسوب می‌شود که تا پایان سال جاری میلادی در اختیار ارتش این رژیم قرار می‌گیرد و برای نگهداری و پشتیبانی از آن تمهیدات ویژه اندیشیده شده است.

هواپیمای جنگنده F-35A طی برنامه مشترکی با 9 کشور استرالیا، کانادا، دانمارک، ایتالیا، هلند، نروژ، ترکیه، بریتانیا و آمریکا تولید می‌شود که البته مدیریت راهبردی در اختیار آمریکا قرار دارد و از بین آنها شش کشور به صورت فعال این هواپیما را مورد استفاده قرار می‌دهند و خلبان‌های حرفه‌ای را برای پرواز با آن آموزش داده‌اند. البته پیش‌بینی شده است تا پایان سال جاری میلادی ارتش ژاپن هم به این هواپیمای جنگنده مجهز شود.

 

تاکنون تنها 33 دستگاه از هواپیمای جنگنده F-35A ساخته شده است که تولید هر یک از آنها 110 میلیون دلار هزینه دارد. برای این هواپیما دو موشک GBU-31 دو s بوئینگ، دو بمب با سیستم راهنمای لیزری GBU-12s یا دو موشک هوا-به-هوا Raytheon AMRAAM در نظر گرفته شده است که هر کدام از آنها بسته به ماموریت‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند.

 

 

این جنگنده هوایی را می‌توان کوچکترین و سبک‌ترین مدل هواپیمای جنگنده F-35 معرفی کرد. به همین خاطر در بسیاری از ناوهای هواپیمابر آمریکایی از این جنگنده استفاده می‌شود. البته باید توجه داشت که این هواپیما فقط برای نبردهای هوا-به-هوا ساخته نشده است و در جنگ‌های هوا-به-زمین می‌تواند با استفاده از اسلحه 20 میلیمتری M61 مواضع مورد نظر را هدف قرار دهد.

 

هواپیمای F-35A از نظر قدرت مانور با F-16 برابری می‌کند و البته قابلیت‌های کارآمدتر و بهتری برای آن در نظر گرفته شده است که از جمله آنها می‌توان به عملکرد بالا در پروازهای پرسرعت، حرکت در خفا دور از رادارهای دشمن، حمل محموله‌های نظامی، مخزن بزرگ داخلی سوخت،‌ سیستم‌های هوشمند هوابرد، سیستم‌های اثربخشی عملیاتی، پشتیبانی از دیگر هواپیماهای نظامی و … یاد کرد.

هواپیمای جنگنده F-35 در سه مدل اصلی ساخته می‌شود که با نام‌های F-35A، F-35B و F-35C شناخته می‌شوند. طول این هواپیمای جنگنده 15.4 متر، طول بال‌ها 10.7 متر، سطح بال‌ها 42.7 متر، وزن خالی بدون سوخت و بمب‌ها 13.2 تن، مخزن سوخت 8390 لیتر و حداکثر وزن آن هنگام بلندشدن از سطح زمین 31.8 تن می‌باشد. برد این هواپیمای جنگنده 2220 کیلومتر و شعاع عملیاتی آن با هر بار سوختگیری 1158 کیلومتر است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد