سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

علت تاخیر حقوق کارگران شهرداری خرمشهر کاهش اعتبارات است

خبرگزاری فارس: علت تاخیر حقوق کارگران شهرداری خرمشهر کاهش اعتبارات است

شهردار خرمشهر با بیان اینکه کاهش اعتبارات باعث تاخیر در پرداخت حقوق کارگران است، گفت: حذف نیرو و پرسنل در خرمشهر به معنای قطع رزق و روزی است.

محمدعلی دوایی‌فر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در خرمشهر با بیان اینکه شهرداری به دلایل مختلفی بیشتر از نیاز پرسنل دارد، اظهار کرد: در بدو ورود حقوق همه مجموعه به صورت همزمان پرداخت شد.

وی ادامه داد: از زمانی که خرمشهر به عنوان منطقه آزاد قرار گرفت، بخش عمده‌ای از عوارض شهرداری که به عنوان منبع درآمد بود حذف شد.

شهردار خرمشهر در رابطه با اعتبارات دولتی گفت: به دلیل مشکلات اقتصادی کشور، منابع دولتی به حداقل و گاهی از اوقات به مرحله صفر رسیده است.

وی بیان کرد: شهرداری خرمشهر تا به امروز برای پرداخت حقوق کارگران وابسته به اعتبارات بود اما با توجه به کاهش اعتبارات طبیعی است که با مشکل پرداخت حقوق رو به‌رو شویم.

دوایی‌فر با بیان اینکه مشکل عدم پرداخت حقوق فقط مختص خرمشهر نیست، تصریح کرد: اکنون ما در رابطه با این موضوع دست و پایمان بسته است و با توجه به پیگیری‌های متعدد به بحث مشارکت خصوصی روی آوردیم.

وی بالا بودن دیون و بدهی‌های شهرداری به دستگاه‌ها مختلف و مردم را مشکل دیگر این سازمان دانست و گفت: سنگینی این مشکل سال‌های زیادی است که گریبان‌گیر شهرداری خرمشهر شده است.

شهردار خرمشهر متذکر شد: بالا بودن بدهی‌های شهرداری به چالش مهمی تبدیل شده است که علاوه بر عدم توان تامین آن، امکان بخشش هم وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: برای رهایی و برطرف شدن این مشکل باید برنامه‌ریزی صحیح، پیگیری و در آمدهای با سقف حقوق‌های پرداختی تنظیم شود.

دوایی‌فر با بیان اینکه نباید شهرداری خرمشهر وابسته به دستگاه‌های دیگر باشد، اظهار کرد: باید خودکفا باشیم تا توان پرداخت حقوق پرسنل را داشته باشیم.

وی بیان کرد: با توجه به شرایط اشتغال در خرمشهر امکان حذف نیرو نیست البته این امر در چارچوب قانون است اما اگر این امر تحقق یابد به چالش بزرگی تبدیل می‌شود.

شهردار خرمشهر ادامه داد: حذف پرسنل و نیرو در خرمشهر به معنای دیگری قطع رزق و روزی تلقی می‌شود و به عنوان یک معضل اجتماعی ـ امنیتی در جامعه تبدیل می‌شود.

وی اذعان کرد: تمام تلاش ما بر این مبنا است که جدا از فضای حاشیه‌ای، ساختار مناسبی برای شهرداری تدوین کنیم تا رویکرد خدمت‌رسانی به مردم ایجاد شود.

دوایی‌فر در پایان گفت: حضور منطقی مردم و همراهی آنها با شهرداری تنها راه حل است و نباید با مسائل و مشکلات احساسی برخورد شود، البته نظرات مردم را قبول داریم و در پردازش آن کار می‌کنیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد