سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

آیت‌الله جزایری:اجازه انتقال حتی یک قطره آب کارون را نخواهیم داد

خبرگزاری فارس: اجازه انتقال حتی یک قطره آب کارون را نخواهیم داد

امام جمعه اهواز گفت: اجازه نخواهیم داد حتی یک قطره از آب کارون را انتقال دهند، چراکه حیات خوزستان به این رود وابسته است و جلوگیری از انتقال آب خواسته مردم این استان است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، آیت‌الله سید محمد علی موسوی جزایری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه امروز این شهرستان با اشاره به مساله خشکسالی و بی‌آبی در این استان اظهار کرد: در این استان بحران بی‌آبی جولان می‌دهد و کشاورزی در حال نابودی است و این در حالی است که برخی از مسئولان برای برای انتقال حیات این استان برای خود تلاش می‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه اجازه نخواهیم داد حتی یک قطره از آب کارون را انتقال دهند، افزود: این سخن تنها سخن شخصی من نیست و تمام مردم استان خوزستان این خواسته را دارند.

امام جمعه اهواز با اشاره به اینکه برخی از مشاهیر بر انتقال آب اصرار دارند، تصریح کرد: ما با اینکه آب کارون که حیات یک استان از آن نشأت می‌گیرد مخالف هستیم و نظر خود را اعلام می‌کنیم.

آیت‌الله موسوی جزایری اضافه کرد: این در حالی است که در زمستان بارندگی‌های خوبی به وقوع پیوست و دریاچه سدهای استان پر آب شد.

وی با بیان اینکه سازمان آب و برق به کشاورزان در تابستان اجازه کشت نمی‌دهد و یا اینکه برای انجام این کار درخواست مالی زیادی دارد، افزود: نباید در مقابل آب در خوزستان و کشاورزی این‌گونه برخورد شود و کار را برای مردم سخت کرد.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان با اشاره به خشکسالی موجود در مناطق مختلف استان از جمله شادگان، تبیین کرد: در شادگان هیچ منبعی برای اشتغال وجود ندارد و این در حالی است که از یک دهه گذشته تا کنون تصمیم بر ساخت شرکت فولاد در این منطقه بوده است.

آیت‌الله موسوی جزایری با اشاره به مشکلات خشکسالی و بی‌آبی در خوزستان و این مسئله که برخی از مشاهیر بر انتقال آب این استان تأکید دارند، تشریح کرد: اجازه انتقال حتی یک قطره از آب را نخواهیم داد، چراکه این خواسته تمام مردم این استان است.

وی با اشاره به پرداخت حقوق‌های نجومی در دولت گفت: این مسئله برای همه آشکار شد و در این رابطه حتی مشخص شد که شاید نزدیک به یک‌هزار نفر این حقوق‌ها را دریافت می‌کنند.

امام جمعه اهواز با بیان اینکه بیشتر این حقوق‌ها مربوط به مراکز اقتصادی مانند بانک‌ها بود و در بین وزرا رواج کمتری داشت، عنوان کرد: پرداخت این حقوق‌ها نشان از عدم برنامه جامع و دقیق برای پرداخت حقوق بوده و انتظار می‌رود با تدوین یک نظام‌نامه در جهت مشخص شدن حقوق‌ها اقدام شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد