سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار روز ایران

تروریست‌های دستگیر شده فرمان به رگبار بستن مردم تهران را داشتند

مهدی محمدی نوشت: به تروریست‌هایی که چند هفته قبل در اطراف تهران بازداشت شدند، گفته شده بود اگر موفق به بمب گزاری نشدند، اسلحه‌ای گیر بیاورند و بی هدف به جانب مردم شلیک کنند.
به گزارش مشرق، مهدی محمدی کارشناس مسائل سیاسی در کانال تلگرامی‌اش نوشت: به تروریست‌هایی که چند هفته قبل در اطراف تهران بازداشت شدند، گفته شده بود اگر موفق به بمب گزاری نشدند، اسلحه‌ای گیر بیاورند و بی هدف به جانب مردم شلیک کنند.
سرپل سعودی تاکید کرده بود این تیراندازی بی هدف باید جایی انجام شود که بیشترین تراکم جمعیت را دارد مانند ایستگاه مترو، مساجد بزرگ و ...ساعتی پیش یک تیرانداز در ایستگاه متروی مونیخ چند نفر را به ضرب گلوله از پای درآورد. پیش از این در اورلاندو و استانبول هم همین الگوی "تیراندازی بی هدف" پیاده شده بود. ظاهراً این راهبرد جدید تروریست‌های وهابی است که در ادبیات داخلی خود آن را "مدل اورلاندو" می‌خوانند. همین راهبرد می‌گوید "مدل اورلاندو" باید در شهرهایی اجرا شود که تروریست‌ها "شهروند" آن هستند. این تازه شروع بازی است. کسی که با دشنه امریکایی سر کودک ۱۲ ساله را می‌برد، از به گلوله بستن خلایق در خیابان و مترو ابا نخواهد کرد.

محکومیت حادثه تروریستی مونیخ از سوی ایران/ تأکید بر ضرورت اجماع بین‌المللی برای مبارزه با تروریسم

خبرگزاری فارس: محکومیت حادثه تروریستی مونیخ از سوی ایران/ تأکید بر ضرورت اجماع بین‌المللی برای مبارزه با تروریسم

سخنگوی وزارت خارجه با محکوم کردن حادثه تروریستی مونیخ آلمان تأکید کرد مبارزه با تروریسم در هر شکل و در هر جا به عنوان خواست جدی و فوری جامعه جهانی و وجدان بشری باید سرلوحه کار کشورها و در اجماع بین‌المللی مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، بهرام قاسمی سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه ای وزارت امور خارجه، حادثه تروریستی در مونیخ آلمان را محکوم و با ملت و دولت آلمان ابراز همدردی کرد.قاسمی تصریح کرد: امروز مبارزه با تروریسم، در هر شکل آن و در هر کجا به عنوان یک خواست جدی و فوری جامعه جهانی  و وجدان بشری، باید سر لوحه تمام کشورها و در یک اجماع بین المللی مورد توجه قرار گیرد.سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: کشتار مردم بیگناه و بی دفاع امروز بدل به لکه ننگ  دیگری در تاریخ بشریت شده است، که برای از میان بردن آن راهی جز مبارزه ای بی امان، فراگیر و بدور از استانداردهای دوگانه وجود ندارد.

لابی‌های عربستان در تلاشند پای ایران را به پرونده ۱۱ سپتامبر باز کنند

خبرگزاری فارس: لابی‌های عربستان در تلاشند پای ایران را به پرونده ۱۱ سپتامبر باز کنند

پایگاه خبری اینترسپت گزارش داده لابی‌های حامی رژیم عربستان در تلاش هستند بعد از انتشار گزارش ۲۸ صفحه‌ای، ایران را عامل حملات ۱۱ سپتامبر معرفی کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، پایگاه خبری «اینترسپت» گزارش داده لابی‌های حامی عربستان سعودی، بعد از انتشار گزارش 28 صفحه‌ای کنگره آمریکا درباره ارتباط احتمالی دولت ریاض با حادثه 11 سپتامبر سال 2001 در تلاش هستند با استفاده از لابی‌گری ایران را به دست داشتن در این حادثه متهم کنند. دولت آمریکا سرانجام چند روز پیش بخش‌های قبلاً سانسور شده یک گزارش کنگره معروف به گزارش 28 صفحه‌ای را منتشر کرد. 

این گزارش از کمک‌های گوناگون عواملی در داخل دولت عربستان سعودی به هواپیماربایان حادثه 11 سپتامبر پرده برمی‌دارد. 

اما، به نوشته «اینترسپت» این موضوع مانع از ان نشده که لابی‌ها و رسانه‌های تحت حمایت عربستان، بر تمامی گمانه‌زنی‌ها درباره نقش این کشور در حوادث 11 سپتامبر خط بطلان بکشند.به نوشته اینترسپت، شماری از رسانه‌های تحت کنترل «دستگاه‌های گسترده روابط عمومی عربستان سعودی»، سند تازه منتشر شده را به منزله پایان پرونده نقش عربستان در این حادثه می‌دانند. «فران تاون‌سند»، از مقامات اسبق دولت جورج دبلیو بوش، در یک ویدئو در هفته جاری گفت: «موضوع نقش عربستان در 11 سپتامبر را باید کاملاً تمام‌شده دانست.»این ویدئو را «فوکوس واشنگتن»، تولید کرده که به نوشته اینترسپت، شرکتی تحت حمایت عربستان برای اثرگذاری بر سیاست‌گذاران آمریکا است. حساب کاربری سفارت عربستان در توئیتر این ویدئو را بازنشر کرده است. سایر رسانه‌ها از جمله شبکه خبری العربیه، نیز علاوه بر دنبال کردن همین خط گفته‌اند که اکنون باید سوالات مربوط به دخالت ایران در 11 سپتامبر را پیش کشید. 

اقدامات کنگره، برنامه‌های ایران را برای خرید 200 هواپیما مختل می‌کند

خبرگزاری فارس: اقدامات کنگره، برنامه‌های ایران را برای خرید 200 هواپیما مختل می‌کند

روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز گزارش داد اقدامات کنگره آمریکا به ایجاد تأخیر در تحویل 200 فروند هواپیمای شرکت‌های بوئینگ و ایرباس قراردادهای آن را در معرض فروپاشی قرار می‌دهد.

به گزارش گروه بین‌‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از روزنامه نیویورک تایمز، تحلیلگران و حقوقدانان امور هواپیمایی می‌گویند تأخیرهای مورد انتظار در اجرای قراردادهای فروش 200 فروند هواپیمای بوئینگ و ایرباس به ایران، این قراردادها را در معرض تهدید به فروپاشی قرار می‌دهد. 

مجلس نمایندگان آمریکا روز 7 جولای طرحی را تصویب کرد که خواستار جلوگیری از اجرای این قراردادهای چند میلیون دلاری بین بوئینگ و ایرباس با است. تصویب این طرح در حالی انجام شد که مفاد توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 (برجام) به ایران اجازه خرید این هواپیماها را می‌دهند.در حالی که انتظار می‌رود باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا طرح مجلس نمایندگان را در صورت تصویب در مجلس سنا و تبدیل به قانون، وتو کند، اما اقدام قانونگذاران آمریکایی زمان مورد انتظار برای تحویل هواپیماها به ایران را طولانی‌تر می‌کند. فرهاد علوی، کارشناس مسائل تحریمی در شرکت حقوقی «آکریویس» در واشنگتن به نیویورک‌تایمز گفت: «من انتظار این موضوع را داشتم و از آن تعجب نکردم. این اقدام، با تلاش‌های قبلی کنگره برای تضعیف توافق هسته‌ای همخوان است.»اظهارات مدیر عامل شرکت بوئینگ در ماه جاری در یک نمایشگاه در انگلیس به تردیدها در این باره افزود. وی گفت که اگر بوئینگ نتواند به ایران هواپیما بفروشد، هیچ شرکت دیگری هم نباید این کار را انجام بدهد. منظور مدیر عامل بوئینگ، شرکت ایرباس است که برای فروش هواپیما به ایران با این کشور به توافق رسیده بود.مشکل دیگری که پیش روی ایران قرار دارد، پیدا کردن روش مناسب برای پیدا کردن بانک‌های خارجی جهت پرداخت هزینه‌های مربوط به این قراردادها است. بانک‌ها، به دلیل بخش رفع‌نشده تحریم‌های آمریکا کماکان از انجام مبادلات مربوط به این کشور هراس دارند. موضوع دیگری که خرید این هواپیماها را در هاله‌ای از ابهام قرار می‌دهد، بحث انتخابات ریاست‌جمهوری در ایران و آمریکا است. به نوشته نیویورک‌تایمز، امیدهای حسن روحانی برای ماندن در سمت رئیس‌جمهور ایران پس از افشای حقوق‌های نجومی در دولتش کمرنگ‌تر شده است. از سوی دیگر، این احتمال هم وجود دارد که دونالد ترامپ، نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات آمریکا به پیروزی برسد. علاوه بر این، شرکت‌های بوئینگ و ایرباس، هر دو برای فروختن هواپیما به ایران بایستی منتظر مجوز وزارت خزانه‌داری آمریکا بمانند. 

آخرین جزئیات آتش‌سوزی خط انتقال پلی اتیلن در پلدختر / 20 نفر مصدوم شدند/ آتش مهار شد+تصاویر

خبرگزاری فارس: آخرین جزئیات آتش‌سوزی خط انتقال پلی اتیلن در پلدختر / 20 نفر مصدوم شدند/ آتش مهار شد+تصاویر

در انفجار و آتش‌سوزی خط انتقال پلی‌اتیلن در روستای «پران پرویز» شهرستان پلدختر 20 نفر دچار سوختگی شدند.

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم آباد، خط انتقال پلی‌اتیلن (خوراک پتروشیمی) به غرب کشور عصر امروز در 15 کیلومتری شمال شهر پلدختر دچار آتش‌سوزی شد که در پی آن به سرعت نیروهای امدادی برای اطفای حریق به منطقه عازم شدند.

این انفجار و آتش‌سوزی در ارتفاعات حوالی روستای پران پرویز شهرستان پلدختر اتفاق افتاد و براساس آخرین آمار منتشر شده تاکنون در این آتش‌سوزی، 20 نفر دچار سوختگی شده‌اند.این آتش‌سوزی از ساعت 16 آغاز و حدود ساعت 20 مهار شد.

فرماندار پلدختر اعلام کرد: آتش‌سوزی خط لوله پلی‌اتیلن غرب کشور در روستای پران‌پرویز پلدختر مهار شد.

نورالدین درمنان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرم‌آباد گفت: عصر امروز به‌علت شکستگی خط لوله انتقال خوراک پتروشیمی جنوب به غرب کشور در منطقه پران‌پرویز پلدختر دچار آتش‌سوزی شد و در این حادثه چند نفر به‌ طور سطحی زخمی شدند.

وی ادامه داد: به‌محض انفجار و آتش‌سوزی این خط لوله همه گروههای امدادی و عوامل ستاد حوادث غیرمترقبه لرستان و شهرستان به محل حادثه اعزام و کار مهار این آتش‌سوزی را انجام دادند.

درمنان خاطرنشان کرد: این آتش‌سوزی به طور کامل مهار شد و هیچ مشکلی در این منطقه وجود ندارد

فرماندار پلدختر گفت: علت این حادثه شکستگی خط انتقال لوله خوراک پتروشیمی از جنوب به غرب کشور بوده است.

درمنان یادآور شد: بر اثر این حادثه خساراتی به محیط‌ زیست، منابع طبیعی و کشاورزی وارد شده که هنوز برآورد نشده است و در آینده نزدیک خسارات وارده اعلام می‌شود.براساس اعلام ناصر بابایی، رئیس شبکه بهداشت و درمان پلدختر نیز شمار مصدومان این حادثه 20 نفر است.وی بیان کرد: در این حادثه تعداد مصدومان به 20 نفر افزایش یافت که یکی از آن‌ها به علت شدید جراحات به مرکز استان لرستان اعزام شد.مدیر شبکه بهداشت و درمان پلدختر با بیان اینکه دو نفر از مصدومان این حادثه را بانوان تشکیل می‌دهند، تشریح کرد: عمده این افراد از ناحیه دست، پا، شکم و سینه دچار سوختگی شده‌اند و شامل کارگران شرکت پلی‌اتیلن و اهالی روستای پران پرویز هستند.این مسؤول خاطرنشان کرد: در این حادثه مصدومان دچار سوختگی 5 تا 25 درصدی شده‌اند.برپایه این گزارش، به گفته شاهدان عینی علت این حادثه فعالیت‌های خاک‌برداری و حفاری غیر ایمن در بالادست این خط لوله بوده است.استاندار لرستان نیز با اشاره به این حادثه گفت: آتش‌سوزی در خطوط لوله پلی اتیلن کشور در کمتر از 4 ساعت مهار شد.هوشنگ بازوند با اشاره به انفجار گاز در خطوط لوله منطقه پران‌ پرویز پلدختر بیان کرد: این حادثه ساعت 16:20 امروز اتفاق افتاده و خوشبختانه 100 درصد مهار شده است.وی ادامه داد: این خطوط خوراک پتروشیمی را از جنوب غرب منتقل می‌کند که در اثر شکستن لوله، این حادثه اتفاق افتاده است.
بازوند با بیان اینکه علت این حادثه در دست بررسی است، اظهار کرد: در اولین اقدام فوری شیر انتقال گاز بسته شد.

استاندار لرستان برخلاف اعلام رئیس شبکه بهداشت و درمان پلدختر که شمار مصدومان را 20 نفر اعلام کرده است، شمار دقیق مصدومان این حادثه را 12 نفر اعلام کرد و گفت: این افراد نیز به طور سطحی دچار سوختگی شده بودند که خوشبختانه کار مداوا و درمان آنها نیز به سرعت انجام شد.بازوند با تأکید بر اینکه میزان دقیق خسارات این حادثه آتش‌سوزی مشخص نیست و نیاز به زمان دارد، یادآور شد: علت این حادثه در دست بررسی است و هرگونه اظهار نظر توسط برخی افراد تنها گمانه‌زنی بوده و صحیح نیست.
  

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد