سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار سیاسی روز

دو موشک پاتریوت اسرائیل به جای اصابت به پهپاد ایرانی، به یکدیگر برخورد کردند!

پهپاد یسیر از طریق سکوی پرتاب به پرواز درآمده و از طریق چتر نیز بازیابی می‌شود و مجهز به دوربین‌های شناسایی با فناوری روز دنیا بوده و سبک‌وزنی، چالاکی و قدرت تحرک بالا، از دیگر ویژگی‌های این پرنده بدون سرنشین است.
کد خبر: ۶۰۷۵۱۵
تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۴ 19 July 2016
پهپادی که روز یکشنبه هفته جاری بر فراز سرزمین‌های اشغالی پرواز کرد و ارتش اسرائیل در هدف قرار دادن آن ناکام ماند، یک فروند پهپاد ایرانی یسیر بود که توسط نیروهای حزب‌الله در منطقه قلمون و در شصت کیلومتری جولان اشغالی به هوا فرستاده شده بود.
به گزارش «تابناک»، روز یکشنبه هفدهم ماه جاری میلادی، پهپادی ناشناس از طریق منطقه جولان سوریه وارد سرزمین های اشغالی شد و با وجود مشاهده آن توسط ارتش اسرائیل، ارتش این رژیم در هدف قرار دادن آن ناکام ماند و نه تنها سیستم دفاع هوایی پاتریوت بلکه جنگنده‌های این رژیم نیز نتوانستند آن را ساقط کنند. دو روز پس از این حادثه وب‌سایت اسرائیلی دبکا مدعی شد که پهپاد مذکور، ساخت ایران و از نوع یسیر بوده است. بنا به اطلاعات منتشره، پهپاد یسیر قابلیت پرواز در ارتفاع 15هزار پایی، در شعاع پروازی دویست کیلومتری و مداومت پرواز هشت ساعت را دارد.
بنا به ادعای دبکا، این پهپاد بر خلاف دیگر پهپادهای پیشرفته مورد استفاده در دیگر ارتش‌ها، توان مانورپذیری بالایی دارد زیرا احتمالا در ساخت آن از مهندسی معکوس سیستم‌هایی استفاده شده که ارتش آمریکا آنها را در پهپاد اسکن ایگل به کار گرفته است. ایران در آخرین روزهای سال 2012 میلادی موفق شده، یک فروند از این پهپادهای آمریکایی را سالم شکار کند.
بنا به ادعای دبکا، کارشناسان جنگ الکترونیک چین در ارتقای سیستم‌های پهپاد یسیر به ایران کمک کرده‌اند و ارتش اسرائیل در کنار ارتش ایالات متحده و دیگر ارتش‌های غربی با نگرانی در حال بررسی این مسأله هستند که ایران قادر است، چند نمونه از این پهپادها را بسازد.
همه این ارتش‌ها عملکرد پهپاد یسیر را در جریان نفوذ به سرزمین‌های اشغالی مشاهده کردند. پهپاد یسیر توانست از دست جت‌های جنگی و هلی‌کوپترهای اسرائیلی بگریزد و دو موشک پاتریوت شلیک شده توسط نیروهای اسرائیلی نیز به جای هدف قرار دادن پهپاد، با یکدیگر برخورد کردند و پهپاد به آسمان سوریه بازگشت.
در اکتبر 2013، وقتی که ژنرال ویکتور بونداریف فرمانده نیروی هوایی روسیه به ایران رفت، طرف ایرانی یک نمونه از این پهپاد را که گمان می‌رود سیستم‌های پیچیده الکترونیکی آمریکایی روی آن نصب شده باشد، به وی هدیه کرد. احتمالا به همین دلیل بوده که روس‌ها بر خلاف توافق خود با رژیم اسرائیل در موضوع سوریه، از اطلاع‌رسانی به اسرائیلی‌ها در خصوص ورود این پهپاد خودداری کردند.

دو موشک پاتریوت اسرائیل به جای اصابت به پهپاد ایرانی، به یکدیگر برخورد کردند!

خبرهای مرتبط

چه بازیگرانی در آینده بحران سوریه جایگاهی نخواهند داشت؟

با نگاه به آینده و فراتر از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، سیاست اسرائیل در سوریه از نبود استراتژی مشخص و شرکای بین المللی و منطقه ای رنج خواهد برد. با توجه با انفعال اسرائیل، در آینده اگر یک توافق سیاسی در مورد سوریه بین همه بازیگران فعال به وجود آید، تنها بازیگرانی که در این توافق جایگاهی نخواهند داشت، اسرائیل، داعش و جبهه النصره خواهند بود.
کد خبر: ۶۰۷۷۲۳
تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۶ 20 July 2016
در روزهای اخیر مطالب و تحلیل های زیادی در مورد رویکرد و استراتژی اسرائیل در سوریه و منافع و علایقی که این رژیم در سوریه دارد ارائه شده است. در تمامی تحلیل های ارائه شده، کارشناسان و ناظران می گویند اسرائیل تحت تاثیر حضور ایران در سوریه هم احساس ترس می کند و هم خود را بیش از پیش منزوی می بیند. 
به گزارش «تابناک»؛ در همین زمینه، دو موسسه آمریکایی «میدل ایست» و «رند» به فرصت ها، تهدیدات و محدودیت های اسرائیل در بحران سوریه پرداخته اند. هر دوی این موسسه آمریکایی نوشته اند که اسرائیل بازیگری منفعل در سوریه است که این انفعال بیش از هرچیز، متاثر از نفوذ و قدرت ایران و حزب الله در این بحران است. 
«لاری هانور» در مطلب خود در موسسه رند به پنج هدف اصلی اسرائیل در سوریه اشاره کرد و نوشته است: «اسرائیل با توانایی کمی که برای تحت تاثیر قرار نتایج جنگ داخلی سوریه دارد و با علاقه محدود به مداخله در جنگ سوریه(به غیر از پاسخ به حملات در قلمرو خود)، به نظر می رسد اسرائیل یک بازیگر غیر فعال و منزوی در بحران سوریه بوده است. با این حال، تل آویو پنج هدف عمده و حیاتی برای مداخله در سوریه دارد: 1-به حداقل رساندن نفوذ ایران در سوریه، 2- مسدود کردن مسیر انتقال سلاح های پیشرفته به حزب الله، 3- جلوگیری از تبدیل شدن سوریه به یک تهدید نظامی معتبر یا اجازه دادن به ایران برای تهدید اسرائیل در مرزهای خود، 4- تضعیف موقعیت سوریه در بلندی های جولان مهم ترین، 5- جلوگیری از ایجاد پایگاه ها و زیرساخت های عملیاتی توسط گروه های افراطی مسلح». 
در ادامه هانور می نویسد، اسرائیل چهار اقدام عمده را در سوریه برای پیگیری پنج هدف اصلی اش انجام می دهد: «دفاع از مرزهای خود در مقابل حملات احتمالی، بمباران مواضع  فعالیت های حزب الله برای انتقال سلاح، حمایت مخفیانه از نیروهای معارض بشار اسد و تعامل با مسکو».
 در نهایت لاری هانور به محدودیت های اسرائیل در سوریه اشاره می کند و معتقد است که اسرائیل علی رغم بمباران انبارهای سلاح و مهمات حزب الله، توانایی پایینی در تحت تاثیر قرار دادن تحولات میدانی سوریه دارد؛ به این معنا که نفوذ ایران و روسیه در سوریه بر توانایی بشار اسد برای بقا تاثیر گذاشته است و ایران و روسیه هستند که موفقیت بازیگران مختلف در بحران را تحت تاثیر قرار می دهند.
 «اران اتزیون»-نویسنده اسرائیلی- نیز در موسسه « میدل ایست» به محدودیت ها و نقاط ضعف اسرائیل در بحران سوریه اشاره کرده و معتقد است که اگر اسرائیل به انزاوی خود در سوریه پایان ندهد در کنار داعش و جبهه النصره بازنده اصلی بحران سوریه خواهد بود.  
این تحلیلگر اسرائیلی ابتدا به ارزیابی و گزارش نهادهای اطلاعاتی و امنیتی اسرائیل اشاره می کند. گزارش هایی که می گوید در سه دهه گذشته سوریه تهدید نخست برای اسرائیل بوده و بعد از آن نیز ایران قرار دارد و لذا باید با این دو بازیگر در سوریه مقابله کرد و استراتژی مشخصی در بحران و جنگ داخلی در سوریه از سوی اسرائیل اتخاذ شود.
 
اران اتزیون می نویسد اسرائیل سیاست مشخصی در سوریه ندارد؛ با این حال به استراتژی کلی اسرائیل در سوریه توجه می کند و می پرسید چه نقشی را اسرائیل باید در شکل دادن دوباره به دولت سوریه(به جای اسد) به عنوان یک تحول مهم منطقه ای بازی کند؟ 
در پاسخ او می گوید که استراتژی اسرائیل بیش از هر چیز برای مقابله با هژمونی منطقه ای ایران تعریف شده و جنگ سوریه را نیز به عنوان یک درگیری نیابتی میان شیعه و سنی می بیند. اما واقعیت جنگ سوریه درگیری بین شیعه و سنی نیست و اسرائیل نیز باید برای سقوط بشار اسد که منافع ایران را تامین می کند تلاش کند. اما اسرائیلی ها در یک تناقض آشکار مایل به پیروزی هیچکدام نیستند. مسئله ای که یادآور این ضرب المثل مشهور نخست وزیر سابق اسرائیل-مناخیم بگین- که در مورد جنگ میان ایران و عراق(1980-1988) گفته بود: «ما خواهان موفقیت های بزرگ هر دو طرف هستیم!». 
این نویسنده اسرائیلی معتقد است بحران سوریه برای اسرائیل فرصت از دست رفته ای است که می تواند اسرائیل را در یک انزوای فزاینده منطقه ای و بین المللی قرار دهد. این رویکرد اسرائیل را با استراتژی بیش از حد فعال و موفق منطقه ای ایران مقایسه کنید. ایران تقریبا در تمام خاورمیانه حضور و نظارت دارد و خود را به عنوان یک راه حل ضروری برای تمامی تحولات معرفی و تحمیل کرده است. اتزیون به جمله «نسیم نیکولاس طالب» پژوهشگر آمریکایی-لبنانی اشاره می کند که خاورمیانه را به یک بازار سهام تشبیه کرده و می گوید ایران گزینه های سهام قابل توجهی را با اتکا به قدرت خود در بازار سهام قدرت و نفوذ در خاورمیانه خریداری کرده است و در سوریه نیز ایران بازیگر اصلی به شمار می رود.  
در نهایت، این نویسنده می گوید: «با نگاه به آینده و فراتر از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، سیاست اسرائیل در سوریه از نبود استراتژی مشخص و شرکای بین المللی و منطقه ای رنج خواهد برد. با توجه با انفعال اسرائیل،  در آینده اگر یک توافق سیاسی در مورد سوریه بین همه بازیگران فعال به وجود آید، تنها بازیگرانی که در این توافق جایگاهی نخواهند داشت، اسرائیل، داعش و جبهه النصره خواهند بود».
انتشار جزئیاتی جدید از عوامل دخیل در کودتای ترکیه
با گذشت چهار روز از تلاش گروهی از نظامیان در ترکیه برای کودتا در این کشور و با وجود شکست این تلاش، همچنان اخبار و گزارش های مختلفی درباره این موضوع و حواشی و پیامدهای آن منتشر می شود. در تازه ترین مورد، یک پایگاه خبری فهرستی را منتشر کرده که مشتمل بر نام کودتاچیان و سمت هایی است که قرار بوده پس از کودتا، در اختیار آن ها گذاشته شود.
کد خبر: ۶۰۷۴۰۰
تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۳ 19 July 2016
انتشار جزئیاتی جدید از عوامل دخیل در کودتای ترکیهبا گذشت چهار روز از تلاش گروهی از نظامیان در ترکیه برای کودتا در این کشور و با وجود شکست این تلاش، همچنان اخبار و گزارش های مختلفی درباره این موضوع و حواشی و پیامدهای آن منتشر می شود. در تازه ترین مورد، یک پایگاه خبری فهرستی را منتشر کرده که مشتمل بر نام کودتاچیان و سمت هایی است که قرار بوده پس از کودتا، در اختیار آن ها گذاشته شود.

به گزارش «تابناک»، پایگاه خبری «میدل ایست آی» مدعی است به سندی دست یافته که نشان می دهد کدام افسران و مقامات نظامی دخیل در کودتای ترکیه، قرار بوده در صورت موفقیت کودتا به سمت های کلیدی در این کشور منصوب شوند. این فهرست که گفته می شود از یک ژنرال بازداشت شده به دست آمده، حاکی از آن است که کودتاچیان برنامه ریزی دقیقی برای پیشبرد طرح خود داشته اند.

انتشار جزئیاتی جدید از عوامل دخیل در کودتای ترکیه

از جمله سمت هایی که در این سند ذکر شده، می توان به معاونت وزارت خزانه داری، مدیرکل خطوط هوایی ترکیه، مدیران دو فرودگاه استانبول، مدیران شبکه خبری «تی آر تی» و خبرگزاری رسمی «آناتولی»، شهردار آنکارا، فرمانده پلیس و وزیر کشور اشاره کرد. اکثر افرادی که برای انتصاب در این سمت ها در نظر گرفته شده اند، از اعضای نیروی هوایی و ژاندارمری ترکیه بوده اند. گروه هایی از این دو نهاد، مهمترین نقش را در کودتای نافرجام اخیر داشتند. این فهرست همچنین دربردارنده تغییراتی در سمت های ارشد نظامی ترکیه است. 
یکی از افرادی که در این فهرست به نام آن ها اشاره شده، میکائیل گولو، وابسته نظامی سفارت ترکیه در کویت است که به درخواست آنکارا، روز یکشنبه در فرودگاه «دمام» عربستان بازداشت شد. از جمله دیگر افراد سرشناس این فهرست، می توان به سرجان گورجان، فرمانده ژاندارمری استانبول اشاره کرد. 
مورات یشیلتاش، مدیر بخش مطالعات امنیتی در اندیشکده ترکیه ای «سِتا» می گوید فهرست به دست آمده، واقعی است و برخی تناقض های موجود در آن، بدان سبب است که گروه های مختلف و متفاوتی در کودتا دخیل بودند. با این وجود، منتقدان با توجه به اینکه چنین فهرستی به این سرعت منتشر شده و بیش از 6 هزار نفر نیز از روز جمعه تاکنون بازداشت شده اند، در صحت این ماجرا ابراز تردید می کنند. یک مقام دولتی مدعی است بازداشت این تعداد از افراد، چیز عجیبی نیست، زیرا دولت و دستگاه های امنیتی از مدت ها پیش، افراد وابسته به جنبش گولن – که از سوی دولت به عنوان عامل کودتا معرفی می شود – را زیر نظر داشته اند. این در حالی است که هنوز مدرک قابل اثباتی درباره ارتباط فتح الله گولن و جنبش وی به این کودتا نیز منتشر نشده است. 
افشای سند برنامه بلندمدت غنی‌سازی ایران توسط آسوشیتدپرس
سند افشا شده، به میزان غنی‌سازی ایران از سال سیزدهم اجرای برجام به بعد اشاره‌ای ندارد. آسوشیتدپرس مدعی شده است که این مسأله می‌تواند نشانه‌ای از این باشد که احتمالا از سال سیزدهم به بعد، برنامه غنی‌سازی ایران از نظر تعداد و نوع سانتریفیوژهای مورد استفاده هیچ محدودیتی نخواهد داشت
کد خبر: ۶۰۷۱۹۵
تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۳۹۵ - ۰۱:۳۲ 19 July 2016
خبرگزاری آسوشیتدپرس مدعی شده است، به سندی دست یافته که نشان می‌دهد محدودیت‌های اعمالی بر برنامه غنی‌سازی ایران مطابق توافق پانزده ساله برجام، از سال یازدهم اجرای برجام به گونه‌ای کاهش خواهد یافت که حتی پیش از پایان دوره پانزده سال مورد اشاره در برجام، ایران می‌تواند سرعت غنی‌سازی خود را به حداقل دو برابر افزایش دهد.
به گزارش «تابناک»، آسوشیتدپرس مدعی شده، سندی که به آن دست یافته، تنها سند مرتبط با برجام است که تاکنون علنی نشده است؛ هرچند مقامات آمریکایی اظهار داشته‌اند که مقامات کنگره آمریکا فرصت مشاهده آن را داشته‌اند. یک دیپلمات فعال در حوزه برنامه هسته‌ای ایران در ده سال گذشته، این سند را در اختیار آسوشیتدپرس قرار داده و دیپلمات‌های دیگر نیز اصالت آن را تأیید کرده‌اند. بنا به گفته مقامات ارشد ایرانی، ایران در حال نهایی کردن اعلام برنامه غنی‌سازی خود پس از دوره برجام به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی است و دیپلمات مذکور نیز اظهار داشته که سند مورد اشاره از اسناد مرتبط با برجام است؛ هرچند از لحاظ حقوقی جدای از برجام است.
مطابق برجام محدودیت‌های برنامه غنی‌سازی ایران از سال دهم اجرای برجام تا سال پانزدهم طبق توافق طرفین برداشته می‌شود، ولی تاکنون درباره این روند پنج ساله اطلاعات چندانی منتشر نشده بود و جزئیات منتشره در این سند جدید نشان می‌دهد، با اینکه برخی از محدودیت‌های برنامه هسته‌ای ایران مطابق برجام پانزده ساله است، از ابتدای سال ۲۰۲۷ (یازده سال بعد از شروع اجرای برجام)، ایران می‌تواند ماشین‌های فعلی سانتریفیوژ خود را با هزاران سانتریفیوژ پیشرفته جایگزین کند. مطابق سند، در فاصله سال های یازدهم تا سیزدهم اجرای برجام، ایران می‌تواند سانتریفیوژهایی را مورد استفاده قرار دهد که پنج برابر سریع‌تر از ۵۰۶۰ سانتریفیوژ فعال فعلی هستند.
بسته به کارایی سانتریفیوژهای جدید، ایران می‌تواند در فاصله سال های ۱۱ تا ۱۳ اجرای برجام، ۲۵۰۰ تا ۳۵۰۰ سانتریفیوژ پیشرفته نصب کند. این تعداد سانتریفیوژ جدید، ظرفیت غنی‌سازی ایران را به دو برابر مقدار فعلی افزایش خواهد داد.بنا به ادعای مقامات آمریکایی، برجام به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده که زمان مورد نیاز ایران برای تهیه مواد لازم برای ساخت یک سلاح هسته‌ای حداقل دوازده ماه باشد، ولی با تغییر ظرفیت غنی‌سازی ایران در فاصله سال‌های یازدهم تا سیزدهم، این زمان حداقل نصف خواهد شد.
مطابق سندی که آسوشیتدپرس به آن دست یافته است، ایران اجازه خواهد داشت، کار بر روی سانتریفیوژهای به مراتب پیشرفته‌تر را نیز به شکل قابل توجهی افزایش دهد و از جمله می‌تواند برای آمادگی برای بعد از دوره پانزده ساله، آزمایش‌های گسترده‌ای را انجام دهد.
همزمان یک مقام آمریکایی مدعی شده است که محدودیت وزنی میزان اورانیوم غنی شده ایران برای همه دوره پانزده ساله اجرای برجام باقی خواهد ماند و ذخایر اورانیوم غنی شده ایران در این دوره نباید از سیصد کیلوگرم فعلی افزایش یابد. البته سند افشا شده، به میزان غنی‌سازی ایران از سال سیزدهم اجرای برجام به بعد اشاره‌ای ندارد. آسوشیتدپرس مدعی شده است که این مسأله می‌تواند نشانه‌ای از این باشد که احتمالا از سال سیزدهم به بعد، برنامه غنی‌سازی ایران از نظر تعداد و نوع سانتریفیوژهای مورد استفاده هیچ محدودیتی نخواهد داشت ولی محدودیت‌ها بر جنبه‌های کم‌خطر‌تر برنامه هسته‌ای ایران همچنان تا سال پانزدهم ادامه خواهد داشت.
چرا جنگنده‌های کودتاگران، هواپیمای اردوغان را ساقط نکردند؟
حداقل دو جت جنگنده F-16 متعلق به نیروی هوایی ارتش و کودتاگران در زمانی که رجب طیب اردوغان در حال بازگشت به استانبول برای در دست گرفتن کنترل اوضاع پس از کودتا بود، هواپیمای وی و دو جنگنده محافظ وی را در تیر رس خود داشتند؛ اما از شلیک به آنها و ساقط کردن هواپیمای اردوغان منصرف شده اند.
کد خبر: ۶۰۷۰۱۸
تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۵ 18 July 2016

حداقل دو جت جنگنده F-16 متعلق به نیروی هوایی ارتش و کودتاگران در زمانی که رجب طیب اردوغان در حال بازگشت به استانبول برای در دست گرفتن کنترل اوضاع پس از کودتا بود، هواپیمای وی و دو جنگنده محافظ وی را در تیر رس خود داشتند؛ اما از شلیک به آنها و ساقط کردن هواپیمای اردوغان منصرف شده اند.

به گزارش «تابناک»، آن گونه که خبرگزاری رویترز به نقل از یکی از مقامات نظامی ترکیه اعلام کرده، در زمانی که رجیب طیب اردوغان پس از وقوع کودتا در ترکیه قصد بازگشت به استانبول را داشته است، دو جت F-16 کودتاگران هواپیمای وی را در تیررس خود داشته اند، اما از شلیک به آن منصرف شده اند.

این مقام نظامی ترکیه اظهار کرده است: اینکه چرا این دو جت جنگنده، اقدام به حمله به هواپیمای اردوغان نکرده اند، یک معما و راز است.

چرا جنگنده های کودتاگران هواپیمای اردوغان را ساقط نکردند؟

این موضوعی است که یکی دیگر از مقامات ارشد ترکیه نیز آن را تأیید کرده که هواپیمای اختصاصی اردوغان از سوی دو جت F-۱۶ کودتاگران تعقیب شده، ولی به سلامت در فرودگاه استانبول فرود آمده است. یکی دیگر از مقامات نیز با تأکید بر این نکته که در هوا مشکلاتی برای اردوغان پیش آمده بود، از در اختیار گذاشتن جزئیات بیشتر صرف نظر کرده است.
گفته می‌شود، توطئه گران سعی کرده‌اند شخص اردوغان را بعد از افشا شدن ماجرای کودتا، در محل اقامتش در مرمریس به قتل رسانده و اقدام به بمباران این محل کرده‌اند که وی تنها ظرف چند دقیقه از مرگ نجات یافته است. این موضوع نیز از زبان مقامات ارشد ترک به خبرگزاری رویترز گفته شده است.
این در حالی است که خبرگزاری CNN ترکیه گزارش داده است، تنها چند لحظه پس از آنکه اردوغان محل اقامت خود را ترک کرده، ۲۵ کوماندو با یک بالگرد در هتل محل اقامت وی پیاده شده و ظاهرا برای دستگیری وی تیراندازی کرده بودند.
همچنین وب سایت‌های رصد پرواز نیز نشان می‌دهد که یک فروند جت تجاری Gulfstream IV که در اختیار دولت ترکیه قرار دارد، از فرودگاه «دالامان» در فاصله یک ساعت با مرمریس، حدود ساعت ۱۰ و ۴۰ دقیقه به وقت محلی پرواز کرده و مسیر خود را به سمت جنوب استانبول پیموده است.
هنوز دقیقا مشخص نیست که چرا جت‌های کودتاگران در حالی که هواپیمای اردوغان را در تیررس خود داشته‌اند، اجازه ادامه پرواز و فرود در فرودگاه استانبول را به آن داده‌اند؛ اما رویترز گزارش داده که شکست کودتا در ترکیه، بیش از همه ناشی از این بوده است که کودتاگران حساب بیش از اندازه‌ای بر روی حمایت‌ها در رده‌های بالای ارتش از اقدام خود باز کرده بودند.
«سینان اولجن» دیپلمات سابق ترک و محقق Carnegie Europe در این باره گفته است، کودتاگران منابع اندکی داشتند و برای دستیابی به اهداف استراتژیک خود، کامل تجهیز نشده بودند. به گفته وی، این کودتا در برابر نمونه‌های سابق درجه بالایی از بی‌کفایتی و نا‌هماهنگی داشته است.
بمب‌های آمریکایی در راه امارات
وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که با فروش بمب‌هایی به ارزش ۷۸۵ میلیون دلار به امارات موافقت کرده است.
کد خبر: ۶۰۷۶۶۸
تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۴ 20 July 2016
وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که با فروش بمب‌هایی به ارزش ۷۸۵ میلیون دلار به امارات موافقت کرده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در بیانیه‌ای اعلام کرد که آژانس امنیت دفاعی این وزارتخانه که مسئول قراردادهای فروش سلاح به خارج است روز سه‌شنبه با این قرارداد موافقت کرده است.

قرار است امارات از این بمب‌ها که ارزش آن به ۷۸۵ میلیون دلار می‌رسد در عملیات ائتلاف ضد داعش به فرماندهی آمریکا استفاده کند.

کنگره آمریکا ۳۰ روز وقت دارد تا مخالفت خود را با این قرارداد اعلام کند هرچند که مخالفت کنگره با چنین قرادادی بعید به نظر می‌رسد. این قرارداد شامل ۱۴ هزار و ۶۴۰ بمب و مهمات دیگر است.

پنتاگون همچنین اعلام کرده که وزارت خارجه آمریکا با فروش ۲۴۶ موشک و تجهیزات دیگر به ژاپن موافقت کرده است. ارزش این قرارداد ۸۲۱ میلیون دلار است.

واشنگتن امارات را هم‌پیمان مهمی در جنگ علیه داعش در سوریه و عراق می‌داند.

حدود ۳۵۰۰ سرباز آمریکایی همراه با جنگنده‌ها و هواپیماهای شناسایی در پایگاه هوایی الظفره امارات هستند. با اینکه امارات جزو ائتلاف ضد داعش است اما نقش مهمی در این ائتلاف ندارد و حمله‌ای را علیه داعش انجام نمی‌دهد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد