سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

پیمانکار قطار شهری تا هفته آینده تعیین تکلیف می‌شود


اجتماعی  9:32:6 1395/04/30
954-18314-5 کد خبر

رییس شورای شهر اهواز گفت: مساله پیمانکار پروژه قطار شهری تا هفته آینده تعیین تکلیف خواهد شد و نظر ما این است که باید پیمانکار خلع ‌ید شود؛ زیرا پیمانکار اکنون کار خاصی انجام نمی‌دهد.
 

رامی علاسوند در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه خوزستان، با اشاره به لزوم خلع‌ ید پیمانکار پروژه قطار شهری اهواز اظهار کرد:‌ در چندین جلسه و نشست و در زمان استاندار سابق و پس از ارایه گزارش‌های سازمان قطارشهری کارشناسان و مشاوران، به این نتیجه رسیدیم که پیمانکار پروژه قطار شهری اهواز باید خلع ‌ید شود.

وی افزود:‌ این تصمیم‌گیری جمعی و نظر شورای سازمان قطارشهری نیز هست و حتی آقای خندان‌دل معاون عمرانی وزیر کشور نیز موافق بودند که خلع ‌ید از پیمانکار صورت گیرد.رییس شورای شهر اهواز با بیان این‌که  در قرارداد پروژه قطار شهری اهواز با پیمانکار، کشور فرانسه به عنوان داور قرارداد انتخاب شده بود، تصریح کرد:‌ مساله پیمانکار پروژه قطار شهری تا هفته آینده تعیین تکلیف خواهد شد و نظر ما این است که باید پیمانکار خلع ‌ید شود؛ زیرا پیمانکار اکنون کار خاصی انجام نمی‌دهد.علاسوند در خصوص شرایط قرارداد این پروژه گفت: یکی از ایرادهایی که به تنظیم قرارداد بازمی‌گردد، شرایط آن است. طبق آن چیزی که در قرارداد آمده بود باید تاکنون حداقل فاز نخست قطار شهری افتتاح می‌شد ولی چنین چیزی تاکنون حاصل نشده است و امیدواریم با تغییر پیمانکار، پروژه قطار شهری پیشرفت کند.وی ادامه داد:‌ در حال حاضر شرکت‌های داخلی بسیاری وجود دارند که می‌توانند قطار شهری اهواز را تکمیل کنند و حتی آماده هستند که بدون پرداخت اعتبارات و با پیگیری فاینانس، کارهای مترو اهواز را انجام دهند.رییس شورای شهر اهواز با اشاره به نشست روزهای گذشته در استانداری خوزستان در خصوص پروژه قطار شهری گفت:‌ تصمیم گرفته شد که یک کارگروه و با توجه به تمام جوانب، تصمیم نهایی را در خصوص پیمانکار قطار شهری اعلام کند؛ نماینده ما در مذاکره با پیمانکار، مدیرکل امور شهری استانداری است که اعلام کرده پیمانکار بدهکار است.

علاسوند عنوان کرد: ‌با تمام هزینه‌ها اکنون قطار شهری برای مردم اهواز به یک آرزو تبدیل شده است. باید تدبیری اندیشیده شود و این مشکل را حل کرد. اگرچه از ابتدا با توجه به این‌که در اهواز مشکل ترافیکی وجود نداشت و نباید قطار شهری ایجاد می‌شد ولی با هزینه‌هایی که پرداخت شده است باید امیدوار باشیم که این مساله را به اتمام برسانیم.

وی با اشاره به عبور تونل قطار شهری از زیر رودخانه و رسیدن به ایستگاه فلکه ساعت گفت:‌ پیمانکار از احتمال خلع‌ ید خود اطلاع دارد و به آن‌ها ابلاغ شده است ولی آن‌ها کار خود را انجام می‌دهند. اعتقاد ما این است که پروژه قطار شهری باید فاز به فاز و به صورت مرحله‌بندی انجام شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد