سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار سیاسی روز

امیر فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) با حضور در بین راهپیمایی کنندگان تهرانی در جمع خبرنگاران درخصوص بهره‌برداری از آخرین دستاوردهای دفاعی پدافندی گفت: ما سامانه موشکی S300 را داریم که وضعیت آن بحمدالله در حال استقرار است.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء گفت:‌ ما سامانه موشکی S۳۰۰ را داریم که وضعیت آن بحمدالله در حال استقرار است. به گزارس انتخاب؛ امیر فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) با حضور در بین راهپیمایی کنندگان تهرانی در جمع خبرنگاران درخصوص بهره‌برداری از آخرین دستاوردهای دفاعی پدافندی گفت: ما سامانه موشکی S300 را داریم که وضعیت آن بحمدالله در حال استقرار است.وی افزود:‌ محموله‌های این مجموعه نیز در حالی ارسال به ایران است و ان‌شالله این سامانه در کشورمان تا پایان سال جاری عملیاتی خواهد شد.فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء ا زمسیر چهارراه ولیعصر به جمع مردم راهپیمایی کننده تهرانی پیوسته است.

با عقب کشیدن آمریکا از منطقه، دولت هایی مانند ترکیه، قطر، عربستان و اسرائیل که متحدان قدیمی آمریکا بوده و هنگام مواجهه با مشکلات به این کشور پناه می بردند، حالا مجبورند خودشان درگیر مسائل شوند. این کشورها برای مواجهه با افزایش نفوذ ایران در منطقه و محدود کردن آثار بحران سوریه تصمیم به همکاری با یکدیگر گرفته اند.

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ائتلاف ترکیه، اسرائیل، قطر و عربستان سعودی علیه ایران

سرویس بین الملل «انتخاب»؛ روزنامه صباح ترکیه در مقاله ای به عادی شدن روابط میان آنکارا و تل آویو پرداخت است.به گزارش «انتخاب»، این روزنامه آورده است: همکاری های میان ترکیه با قطر، عربستان و اسرائیل، می تواند محور توازن تازه ای در خاورمیانه باشد.خلا قدرت و جنگ داخلی بی پایان سوریه امنیت ملی کشورهای منطقه از جمله ترکیه را در خطر قرار داده است. در حال حاضر 3 میلیون پناهجو در ترکیه به سر می برند و علاوه بر این قدرت گرفتن شبه نظامیان پ ک ک باعث نگرانی مسئولان ترکیه شده است. در همین حال داعش نیز از بی ثباتی در عراق و سوریه و دیگر کشورها برای ایجاد آشوب استفاده می کند. حضور ایران در عراق و سوریه و یمن و همچنین عملیات نظامی کرملین در سوریه از دیگر نگرانی های ترکیه است.با عقب کشیدن آمریکا از منطقه، دولت هایی مانند ترکیه، قطر، عربستان و اسرائیل که متحدان قدیمی آمریکا بوده و هنگام مواجهه با مشکلات به این کشور پناه می بردند، حالا مجبورند خودشان درگیر مسائل شوند. این کشورها برای مواجهه با افزایش نفوذ ایران در منطقه و محدود کردن آثار بحران سوریه تصمیم به همکاری با یکدیگر گرفته اند.

ترکیه و قطر در طول دهه گذشته متحدان نزدیکی بوده اند. هر دو این کشورها درباره کودتای نظامی در مصر، وضعیت سوریه و افزایش نفوذ ایران موضع مشترک دارند. رابطه ترکیه با سوریه که پس از کودتای نظامی 2013 در مصر رو به وخامت رفته بود در دوره شاه جدید عربستان، سلمان دوباره احیا شده است. در همین حال روابط دیپلماتیک ترکیه و امارات هم دراوایل امسال با تعیین سفیر دور تازه ای را آغاز کرده است.

اما عادی شدن روابط ترکیه با اسرائیل می تواند مهم ترین تغییر تاثیرگذار بر منطقه باشد. پس از حمله اسرائیل به کشتی مرمر روابط دو طرف به شدت آسیب دید. روز یکشنبه فرستادگان ترکیه و اسرائیل در رم ملاقات کردند تا غرامتی را برای خانواده کشتی شدگان در حمله به کشتی ماوی مرمر تعیین کنند. همچنین دو طرف موافقت کردند ترکیه کمک های انسان دوستانه به نوار غزه ارسال کند. عادی شدن روابط میان ترکیه و اسرائیل، در کنار همکاری نزدیک آنکارا با قطر و عربستان نشان از ایجاد ائتلاف جدیدی در منطقه دارد. طبق گزارش های تایید نشده از مصر نیز دعوت شده به این این ائتلاف ملحق شود که تا کنون چیزی از آن مشخص نیست.

نیروی دریایی آمریکا در گزارشی درباره واقعه ورود ملوانان آمریکایی به آب‌های ایران گفته است که این ملوان‌ها در زمان بازداشت "بیش از حد" اطلاعات در اختیار ایرانی‌ها قرار داده‌اند.

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

بی بی سی نوشت: نیروی دریایی آمریکا در گزارشی درباره واقعه ورود ملوانان آمریکایی به آب‌های ایران گفته است که این ملوان‌ها در زمان بازداشت "بیش از حد" اطلاعات در اختیار ایرانی‌ها قرار داده‌اند.به گزارش «انتخاب»، در این گزارش که امروز پنج‌شنبه ۳۰ ژوئن (۱۰ تیر) منتشر شده از "اقدامات اشتباه‌" گروه ده نفری ملوان‌های آمریکایی که روز ۱۲ ژانویه از سوی نیروی دریایی سپاه بازداشت شدند، انتقاد شده است.بر اساس گزارش نیروی دریایی آمریکا تعدادی از این ملوان‌ها اطلاعات حساسی مانند پسوردهای تلفن و لپ‌تاپ را در اختیار نیروهای ایرانی گذاشته‌اند.نیروی دریایی آمریکا می‌گوید هشت نفر از این ملوان‌ها توبیخ انضباطی می‌شوند.پیش از این دو نفر از فرماندهان آنها از سمت خود برکنار شده بودند.

جان برنان، رییس‌ سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا، سیا، روز چهارشنبه گفته است، به رغم اینکه ایران تاکنون اقداماتی برای مقابله با گروه تروریستی داعش، انجام داده است، اما تهران می‌بایست اقدامات بیشتری در این زمینه انجام بدهد.

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

جان برنان، رییس‌ سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا، سیا، روز چهارشنبه گفته است، به رغم اینکه ایران تاکنون اقداماتی برای مقابله با گروه تروریستی داعش، انجام داده است، اما تهران می‌بایست اقدامات بیشتری در این زمینه انجام بدهد. 
 به گزارش «انتخاب»، رییس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا در مصاحبه با جودی وودروف، خبرنگار شبکه «پی بی‌اس» و در پاسخ به این پرسش که آیا با اظهارات جان کری در خصوص مفید بودن ایران در مبارزه با داعش در عراق موافقید، اظهار داشت: فکر می‌کنم ایران منافع زیادی دارد تا دست به هر اقدامی بزند تا مانع رشد داعش در منطقه شود، چرا که داعش به طور ویژه‌ای ضد شیعه است.  
وی اضافه کرده است: اقداماتی هست که ایران می‌تواند انجام بدهد، حتی تاکنون اقداماتی برای جلوگیری از گسترش بیشتر داعش انجام داده‌است. 
 خبرنگار «پی‌بی‌اس» از جان برنان پرسید به طور کلی و درمجموع ارزیابی شما این است که ایران در مبارزه با گروه های تروریستی مفید است؟  
رییس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا در پاسخ به این پرسش گفت: درمجموع، فکر می‌کنم آن‌ها (ایرانی‌ها) می‌بایست اقدامات بیشتری انجام دهند. معتقدم آن‌ها تاکنون اقداماتی را انجام داده‌اند، اما آنها می‌بایست پایبندی خود را برای شکست دادن این گروه‌های تروریستی نشان دهند و بتوانند با کشورهای منطقه و همسایه در این زمینه همکاری کنند و به نحوی اقدام کنند که این گروه های‌ (تروریستی) را واقعا از بین ببرند
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
با تشدید نبردها علیه تروریست های تکفیری داعش در عراق و نزدیک شدن زمان عملیات موصل، تلاش ساکنان این شهر برای خروج از منطقه شدت گرفته است، بطوری که براساس تازه ترین گزارش ها، هفته گذشته 2 هزار خانوار از طریق خاک سوریه خود را به استان دهوک رسانده اند.  
به گزارش انتخاب، با عملیات روزانه ارتش عراق در جنوب موصل که طی هفته های اخیر به آزادسازی ده ها روستا منجر شده، هر روز شمار جدیدی از شهروندان موصلی خود را به مناطق امن می رسانند.  
«سعید مموزینی» مسئول بخش رسانه ای حزب دمکرات کردستان عراق در موصل تایید کرد، موصل تبدیل به مخروبه ای شده است و زندگی برای ساکنان آن سخت شده است، از این رو مردم می کوشند از شهر خارج شوند. 
وی افزود: حکومت اقلیم کردستان عراق بدین منظور کمپ هایی را تدارک دیده تا اسکان موقت برای شهروندان انجام شود.  
پیش بینی می شود با تمرکز ارتش عراق بر عملیات آزادسازی موصل، شمار زیادی از مردم موصل روانه سایر شهرهای عراق شوند.  
برخی گزارش ها نیز حاکی است که گروه تروریستی داعش بر سر راه خروج مردم از منطقه، موانعی ایجاد می کند تا از آنان به عنوان سپر انسانی در عملیات آتی استفاده کند.
منبع: ایرنا

\ایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فرمانده 10 تفنگدار دریایی آمریکا که دی ماه گذشته از سوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در آب های ایران در خلیج فارس دستگیر شده بودند به کمیته تحقیق این حادثه گفته است که او نمی خواسته با درگیری با نیروهای ایرانی در خلیج فارس توافق اتمی در شرف وقوع با ایران را به هم بزند.  
به گزارش انتخاب، فرمانده این تفنگداران دریایی آمریکا به کمیته تحقیق نیروی دریایی گفته است تصمیم به تسلیم شدن به جای درگیر شدن با نیروهای ایران، با این محاسبه از سوی او گرفته شده است که او فکر می کرده خطری نیروهای آمریکایی را تهدید نمی کند و تلاش های دیپلماتیک دولت اوباما برای رسیدن به توافق هسته ای با ایران به خطر نیافتد. 
 
اظهارات این فرمانده آمریکایی که در گزارش واشنگتن تایمز نامی از او برده نشده – اما در گزارش های پیشین نام های " کاپیتان کایل موزس " و " اریک راش" ذکر شده است – همزمان با اعلام روز پنج شنبه اخراج فرماندهان تفنگداران دریایی آمریکا از سوی "آدمیرال جان ریچاردسون" فرمانده عملیات نیروی دریایی آمریکا ، در رسانه های آمریکایی بازتاب یافته است.  نیروی دریایی آمریکا فرمانده ملوانان آمریکایی را به قضاوت و رهبری ضعیف ، بی انگیزگی و نداشتن روحیه سرسختانه نظامی متهم کرده است. این ارزیابی در پی ماه ها بازرسی و بازجویی از این نیروها صورت می گیرد که منجر به تنظیم یک گزارش 170 صفحه ای از این حادثه شده است.  
واشتگتن تایمز نوشت : فرمانده این تفنگداران دریایی دستگیر شده در کمیته تحقیق نیروی دریایی گفته است که او با این محاسبه که نیروهای تحت رهبری اش در خطر نخواهند بود چرا که دولت ایران در آن برهه  خواستار به سرانجام رسیدن توافق هسته ای بوده است، تسلیم نیروهای سپاه شده است.  
او گفته است : من نمی خواستم آغاز گر یک جنگ با ایران در آن برهه باشم...من نمی خواستم جنگی را آغاز کنم که منجر به مرگ آدم ها شود."
 
به گفته او :" من حدس زدم که این کار ( درگیر شدن با نیروهای ایرانی) آغاز یک قمار خطرناک از جانب من خواهد بود.. من این ریسک را پذیرفتم که آنها احتمالا نمی خواهند ما را بکشند. من این قمار (تسلیم) را پذیرفتم چون بر این گمان بودم که ایرانی ها به دلیل توافق هسته ای در شرف انجام با ما مانند اسرای جنگی برخورد نخواهند کرد."  
این فرمانده گفته است : من بر این باور بودم که پرزیدنت اوباما در آن برهه از من نمی خواهد که بر مبنای یک سوء تفاهم یا اشتباه آغاز گر یک جنگ با ایران باشم."  
 ملوانان آمریکایی 15 ساعت پس از دستگیری با اقرار به ورود اشتباهی به آب های ایران در خلیج فارس رها شدند.
 
انتشار فیلم ها و تصاویر این ملوانان آمریکایی بازتابی گسترده در رسانه های آمریکایی پیدا کرد. این نیروهای آمریکایی هم اینک متهم شده اند بر اساس استانداردهای نیروی دریایی آمریکا عمل نکرده و بیش از اندازه در مقابل نیروهای ایرانی وا داده و اطلاعات ذی قیمتی را در اختیار نیروهای ایران قرار داده اند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد