سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

جذاب ترین خبرهای دنیای خودرو در هفته ای که گذشت (+تصاویر)

فراخوان تویوتا، مازراتی، مرگ آنتوان یلچین به خاطر یک دنده خودرو، لو رفتن تصاویر وانت مرسدس بنز، معرفی خودروی جدید سیتروئن و معرفی با کیفیت‌ترین‌های 2016 و ده‌ها مورد دیگری اخباری بودند که در هفته گذشته نظر ها را درعالم خودرو به خود جلب کردند.دنیای خودرو رمز و راز ها و جذابیت‌های خاص خود را دارد و هر روز تغییر می‌کند. فناوری، ذوق و خلاقیت در این دنیا حیرت انگیز است و طرفداران زیادی را به خود جذب می‌کند. اگر از طرفداران این دنیا رنگارنگ و هیجانان‌اگیز هستید، می‌توانید یک هفته خودرویی را در یک نگاه مرور کنید.

آخرین وایپر

دنیای خودرو در یک هفته

به گزارش گروه خودروی عصر ایران، در اوایل هفته گذشته خبری از دنیای "وایپرها" طرفداران خودرو را شوکه کرد. فیات- کرایسلر در یک تصمیم کاملاً جدی اعلام کرد که "داج" وایپر ۲۰۱۷ به عنوان "آخرین سال وایپر" محسوب می‌شود. این گروه خودروسازی افزود که برای یادبود این خودرو کارخانه وایپر تعداد ۵ دستگاه نسخه ویژه از این خودرو را بیرون خواهد داد.

بزرگراه اسکانیا و زیمنس در سوئد

دنیای خودرو در یک هفته

بحث بر سر یک بزرگراه الکتریکی نیز یکی از جذاب‌ترین سوژه‌های هفته گذشته بود.این بزرگراه الکتریکی توسط دو شرکت اسکانیا و زیمنس طراحی شده و گفته می‌شود این سامانه مصرف انرژی را به میزان 50 درصد کاهش خواهد داد و مصرف سوخت‌های فسیلی آن احتمالا صفر خواهد بود.

لو رفتن تصاویر پورشه پانامرا قبل از رونمایی

دنیای خودرو در یک هفته

در اوایل هفته گذشته خبر لو رفتن تصاویر نسل بعدی پورشه پانامرا درست 4 روز قبل از رونمایی رسمی این خودرو توسط شرکت، در صدر اخبار قرار گرفت. این عکس‌ها یک تصویر گسترده از طراحی قسمت بیرونی و یک نگاه اجمالی از داخل کابین آن را نشان می‌داد. این مدل پورشه به دلیل بهره‌گیری از یک پیشرانه(موتور) قدرتمند، وزن کم و گزینه‌های دیگر به سریع‌ترین سدان لوکس بر روی زمین مشهور شده است.

یک رکورد سریع برای خودروهای الکتریکی

دنیای خودرو در یک هفته

یکی از خبرهای داغ هفته گذشته ثبت یک رکورد جدید در حوزه خودروهای الکتریکی بود. این خودرو که نامش "گریمسل" است، برای ثبت سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت، مسافتی تنها به اندازه 30.48 متر نیاز دارد و در زمان 1.5 ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. گروهی از دانشجویان سوئیسی این خودرو را طراحی کرده و ساخته‌اند.

خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا و اثرات آن در دنیای خودرو

بزرگترین خبر هفته قبل که شاید  خروج بریتانیا از اتحادیه اروپاست. تصمیم مردم بریتانیا در ترک اتحادیه اروپا بحران بزرگی را در سوددهی میلیارد دلاری شرکت‌های خودروسازی ایجاد کرده و باعث کاهش فروش خودروهای جدید می‌شود.فروش خودرو در بریتانیا پس از خروج از اتحادیه اروپا تا سال 2017 حدود 14 درصد کاهش می‌یابد. براساس این پیش‌بینی این کاهش 14 درصدی معادل 8 میلیارد یورو (8.9 میلیارد دلار) در 2 سال آینده است.

گزارش با کیفیت‌ترین‌های دنیای خودرو

دنیای خودرو در یک هفته

در اواسط هفته گذشته گزارشی از گروه تحقیقاتی J.D Power که در 30 سال گذشته در خصوص کیفیت خودروها مطالعه کرده است، نام "کیا" را در صدر کیفی‌ترین خودروهای جهان قرار داد.

در این گزارش کیا اسپورتیج، شاسی‌بلند "آئودی Q3"، شورولت "اکوئینوکس"، پورشه ماکان، – تویوتا هایلندر، "ب‌ام‌و X5"، نیسان "فرانتیر"، شورولت "تاهو"، لینکلن "نویگیتور" و پیک‌آپ‌های شورلت "سیلورادو" در رده باکیفیت‌ترین شاسی‌بلندهای جهان قرار گرفتند.

فراخوان مازراتی

دنیای خودرو در یک هفته

مرگ بازیگر  آمریکایی "آنتوان یلچین" به دلیل اهرم تعویض دنده بر دغدغه خودروسازان افزود. به همین دلیل مقر آمریکایی گروه خودروسازی مازراتی فراخوانی را برای مدل‌های گیبلی و کواتروپورته ساخته شده در سال 2014 را در نظر گرفت.

تولد 50 سالگی لامبورگینی

دنیای خودرو در یک هفته

در هفته گذشته لامبورگینی اسطوره‌ای 50 ساله شد و این رویداد را با رونمایی و از نسخه خاصی از "میورا اونتادور" جشن گرفت.

لو رفتن تصاویراز وانت بنز

دنیای خودرو در یک هفته

از آنجایی که شرکت‌های خودروسازی نمی‌توانند از لنز دوربین‌ها و چشمان تیزبین مردم و رقبایشان فرار کنند، هر روزه شاهد تصاویر لو رفته از خودروهایی هستیم که قرار است در آینده منتشر شوند. پیک‌آپ بنز نیز قربانی همین اتفاق شده است. وانت مرسدس بنز X کلاس و یا GLT نامیده خواهد شد و سازندۀ آلمانی قصد دارد آن را در بازارهای اروپا، استرالیا، آمریکای لاتین و آفریقای جنوبی عرضه کند. قرار است مدل‌های این خودرو در اکتبر امسال در نمایشگاه خودرویی پاریس به نمایش درآیند.

نیسان و فناوری‌هایش

دنیای خودرو در یک هفته

نیسان که مدت‌هاست به دنبال سامانه‌های هیبریدی، پلاگین و کاهش سوخت‌های فسیلی است در هفته گذشته از دو مدل یک پیشرانه کوچک برای شارژ دوباره یک باتری خبر داد. باتری در کنار پیشرانه مسئول به حرکت درآوردن چرخ‌هاست. این سامانه روی نسخه مفهومی این شرکت نصب شده است. "پروپایلت" نیز – از دیگر فناوری‌های- سامانه رانندگی خودکاری است که کنترل فرمان خودروهای نیسان را در دست می گیرد.

نرخ جدید ایمنی در خودروهای اروپایی

دنیای خودرو در یک هفته

درهفته گذشته مرکز ارزیابی خودروهای جدید اروپایی (NCAP)، بالاترین نرخ ایمنی را به آلفا رومئو "جولیا"، سئات "آتکا" و فولکس واگن "تیگوان" اعطا کرد. این خودروه در حال حاضر میان 5 ستاره‌های ایمن قرار گرفته‌اند.

خبرسازی سیتروئن

دنیای خودرو در یک هفته

اما سیتروئن نیز در هفته گذشته با معرفی یک خودروی جدید با نامC3 که شباهت‌های زیادی به C4 کاکتوس دارد، خود را در میان خودروسازان مطرح کرد. C3 جدید، دومین محصول سیتروئن پس از C4 کاکتوس است که با نمایی اسپورت، شیب ملایم در سقف، فناوری‌های ایمنی گسترده و تجهیزات سخاوتمندانه استاندارد تولید شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد