سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار سیاسی روز

درس‌های فرودگاه استانبول

خبرگزاری فارس: درس‌های فرودگاه استانبول

اردوغان دچار توهم بود که گمان می‌کرد او داعش را کنترل می‌کند. درست است که از فروش نفت داعش برخی در ترکیه سود بردند و به موزات آن حمایت‌های آشکار و پنهانی هم از داعش داشتند اما این وقایع نشان داد کنترل داعش با ترکیه نیست.

خبرگزاری فارس، خبر وحشتناک بود. در یکی از شلوغ ترین ایام سال،  هفت نفر در فرودگاه استانبول بی هدف مردم بی گناه را زیر آتش گرفتند و با شلیک سلاح های خودکار تعداد زیادی را کشته و مصدوم کرده و بعد سه نفرشان نیز با انفجارها ی انتحاری جان تعداد زیادی را گرفته و وحشت و نفرت را منتشر کردند.

به راستی چرا جهان چنین شده است؟ چرا گروهی به خود اجازه میدهند که به راحتی جان عده ای را بگیرند؟ آیا این واقعه را باید تنها در خشک مقدسی آن جوانک آسیای جنوب شرقی که عامل این اتفاق وحشتناک بود جستجو کرد؟این اتفاق وحشتناک در عین تلخی باید برای همه درس آموز باشد. البته برخی در پی سوء استفاده از این اتفاقند و منویات خود را از هر روزنه ای و از جمله این اتفاق دنبال میکنند. آنهایی که این واقعه تلخ را بهانه نفرت افکنی بیشتر کرده و دم از جنگ مسیحیت و اسلام میزنند ، خود متهم پشت پرده این واقعه هستند.

سال گذشته یک مسئول امنیتی اسرائیلی گفت داعش هدیه خدا به اسراییل بود. فراتر از این همکاری های امنیتی و تبادل اطلاعاتی داعش و اسراییل امروز با کمی جستجو حتی در صفحات آشکار اینترنت به وضوح مورد اعتراف طرفین قرار گرفته است . مسئولین ارشد داعشی که در سوریه مجروح میشوند میدانند که بهترین مراقبت های طبی را در اسراییل و برخی ازکشورهای دیگر دریافت میکنند . آقای بایدن معاون رییس جمهوری آمریکادر مصاحبه اخیر خود گفت که ما میدانیم برخی از نیروهایی که آمریکا برای براندازی دولت قانونی سوریه آموزش و تجهیز کرده اکنون با جبهه النصره شاخه دیگری از داعش همکاری دارند .

در حقیقت داعش ابزار اعمال فشار لابی پشت پرده صهیونیسم است . همین هفته که خبر عادی سازی روابط اسراییل و ترکیه منتشر شد ، موجی از مخالفت ها را در داخل اسراییل در بین گروه های تندروی جنگ طلب برانگیخت . آنها گفتند اسراییل تحقیرشد. همان موقع تحلیل گرانی گفتند که اسراییلی ها برای نشان دادن تفوق خود احتمالا به داعش برای خراب کاری در ترکیه چراغ سبز نشان خواهند داد .اردوغان دچار توهم بود که گمان میکرد او داعش را کنترل میکند . درست  است که از فروش نفت داعش برخی در ترکیه سود بردندو به موزات آن حمایت های اشکار و پنهانی هم از داعش داشتند  اما این وقایع نشان داد کنترل داعش با ترکیه نیست.

کنترل داعش در دست متکبرانی است که در جهان نا امن سلاح هایشان به فروش میرود و با ایجاد نفرت و چند دستگی جلوی اتحاد ملتها را میگیرند و توجه مردم جهان  را از شکاف های  طبقاتی موجود در جهان و فقر و بیکاریی  که علیرغم افزایش ثروت عمومی جهان ،  گریبان اغلب مردم را حتی در اروپا و امریکا گرفته منحرف میسازند .

روشن است که تربیت فکری داعش با فتوای تکفیریهای وهابی است . همان هایی که در دمیدن در اختلافات طایفه ای فتوای قتل معتقدان به مکتب اهل بیت را صادر کردند و با فتوای جهاد نکاح ، زشت ترین اقدامات را در مناطق اشغالی داعش در عراق و سوریه را مجاز کردند .

اما این مفتیان جیره خوار سعودی نیز خود وسیله اند . اینها هم مورد سوئ استفاده قرار گرفته اند و من مطمئن هستم دیر یا زود نظیر همین اتفاق استانبول در عربستان  رخ خواهد داد .

فواید داعش برای لابی صهیونیسم بیش از پیش بینی آنها بوده . ضمن مشغول شدن بخشی از جهان به این اتفاقات و فراموشی مسایل اصلی جهان از جمله تجاوز های بی شرمانه اسراییل به غزه و عربستان به یمن و ضمن فروش بیش از پیش تسلیحات و باز ضمن ناتوان سازی دولت های منطقه و حرکت برای تجزیه منطقه ، به نظر من هدف بزرگتری وجود دارد وان جلوگیری از رشد همگرایی بین ادیان الهی است .کدام مومن به دینی الهی میپسندد که اسراییل کودک فلسطینی را بکشد یا دولت سعودی کودک یمنیرا به قتل برساند . چرا در زمانیکه همگرایی در برابر این تجاوزهای آشکار به حقوق انسانی در حال شکل گیری است به ویژه در آستانه روز قدس که نماد همبستگی جهانی در برابر جنایات ضد بشری صهیونیسم است چنین اتفاقی رخ میدهد؟

اگر تصویر غالب از اسلام همین تصویر داعشی باشد آیا جایی برای همکاری بین ادیان میماند؟ اگر از یک سو از نسل کشی ارامنه گفته شود و امروز هم  نسل کشی توسط داعش به عنوان دستاورد دین اسلام ترویج شود میتوان به همگرایی مومنین به ادیان الهی امیدوار بود یا فضای جهان به سمت جنگ دیگری از نوع صلیبی درست نظیر تئوری جرج بوش کشانده میشود.

اسلام با این حرکات هیچ نسبتی ندارد . تروریسم در اسلام از ابتدا ابزار گروه های جاهلیتی بوده که به رنگ اسلام در امدند. این روزها سالگرد شهادت مردی است که هنوز بعد از 14 قرن میلیونها انسان در فراقش اشک میریزند . مردی که متفکران مسیحی چون جرج جرداق  در برابر مقام والایش زانو زده اند. امام علی علیه السلام. داستان شهادت او از پشت سر و در مسجد در حالیکه به نماز ایستاده بود و خنده های قاتل بعد از وقوع جنایت ، بی شباهت به حرکات داعش در امروز نیست. جالب است که در شکل گیری گروه خوارج که قاتل علی علیه السلام از آنها بود رد پای بنی امیه به وضوح دیده میشود .آنها این گروه را برای انحراف مجاهدان از نبرد با  خودشان حمایت کردند البته باز جالب است که این گروه بعدا با خود بنی امیه هم درگیر شدند و لایه پنهان تشکیل آنها هرگز لو نرفت. یهودیان تندروی از قبل از اسلام در عربستان ساکن شده بودند چون میدانشتند پیامبر اخر الزمان طبق تعالیم آهنا در عربستان ظهور خواهد کرد . اینها بعدا دو دسته شدند گروهی که واقعا در پی ایمان به پیامبر صلی الله علیه و اه بودند و جمعی که دنبال کنترل این واقعه بزرگ بودند . اسناد تاریخی حاکی از این است که برخی از آنها در طایفه بنی امیه نفوذ کردند .کما اینکه در واقعه کربلا نیز همین لابی در حمایت از یزید که خود تربیت یافته آنهاست به میدان میاید .تاریخ درس اموز ماست. در برابراین واقعه نباید دچار ساده انگاری شویم.

«تروریسم» کلید اعمال سیاست‌های امریکا در فضای پسابرجام
یک مقام امریکایی در بانک جهانی گفته که ایران برای اصلاحات اقتصادی، گزینه‌هایی سخت شبیه به اصلاحات اروپای شرقی پیش رو دارد. وزیر خارجه امریکا هم گفته که امید دارد قرارداد فروش 25 میلیارد دلاری هواپیمای بوئینگ به ایران، ایران را از پیشروترین حامی تروریسم به یک دولت مسئول تبدیل کند.
به گزارش مشرق، روزنامه جوان نوشت: وزارت خارجه امریکا در گزارش سالانه خود که دیروز رسانه‌ای شد، ایران را به همراه سوریه و سودان بزرگ‌ترین حامیان تروریسم توصیف کرده است. امریکایی‌ها قصد دارند تروریسم را به عنوان مکانیسمی برای تغییرات ساختاری در اقتصاد  ایران به کار بگیرند.
 یک مقام امریکایی در بانک جهانی گفته که ایران برای اصلاحات اقتصادی، گزینه‌هایی سخت شبیه به اصلاحات اروپای شرقی پیش رو دارد. وزیر خارجه امریکا هم گفته که امید دارد قرارداد فروش 25 میلیارد دلاری هواپیمای بوئینگ به ایران، ایران را از پیشروترین حامی تروریسم به یک دولت مسئول تبدیل کند.
وزارت خارجه امریکا جدید‌ترین گزارش سالانه خود را از وضعیت تروریسم در جهان منتشر کرد. در این گزارش، ایران مهم ترین حامی تروریسم در سال 2015 اعلام شده که به ادعای آن، حمایت‌های مالی، آموزش و ارائه تسلیحات آن به گروه‌های تروریستی در سراسر جهان عرضه می‌شود. این گزارش ادعا می‌کند که کمک‌های ایران به خصوص به حزب‌الله که در فهرست تروریسم امریکا است ارائه می‌شود. بنابر این گزارش، کمک‌های ایران از طریق سپاه قدس و وزارت اطلاعات انجام و در طول سال 2015، تشدید شده است.
گزارش جدید وزارت خارجه امریکا همزمان شده با بحث‌هایی که درباره محدود‌سازی فعالیت‌های مالی ایران در فضای پس از توافق هسته‌ای مطرح می‌شود. هفته قبل، بن‌رودز، سخنگوی کاخ سفید گفته بود: «اگر ایران در نظر دارد همچنان از حزب‌الله حمایت کند، حزب‌الله همچنان به منابع مالی دسترسی خواهد داشت و به همین دلیل هم مهم است بدانیم که اگر ایران می‌خواهد به بازارهای جهانی دسترسی یابد، باید رفتار خود را اصلاح کند.» 
مقام‌های امریکایی می‌گویند که قصد دارند از طریق تقویت یک حلقه جدید فعالان تجاری-اقتصادی در داخل ایران و پیوند دادن آنها به شبکه تجارت جهانی، نقش و نفوذ نهادهایی را که از نظر آنها به گروه‌های تروریستی کمک می‌کنند، محدود نمایند. باراک اوباما رئیس‌جمهور امریکا یک روز قبل از اینکه ایران و 1+5 بر سر برجام توافق کنند، در گفت‌و‌گو با نیویورک‌تایمز گفته بود: «اگر شما یک پایگاه متفاوتی از افراد حاضر در تجارت و تبادلات اقتصادی در داخل ایران داشته باشید این موضوع شاید نحوه تفکر آنها درباره هزینه‌ها و مخارج رفتارهای ثبات‌زدای ایران را تغییر بدهد.»  جان‌کری، وزیر امور خارجه امریکا نیز سه‌شنبه قبل در سخنانی در مؤسسه تحقیقاتی «اسپن» در ایالت کلرادو گفت امیدوار است قرارداد فروش 25 میلیارد دلاری هواپیمای بوئینگ به ایران، این کشور را از پیشروترین حامی تروریسم به یک دولت مسئول تبدیل کند. کری گفته بود تجارت با ایران، ابزاری است که می‌تواند تغییرات داخلی را در ایران تقویت کند. حالا یک امریکایی که پست مهمی در صندوق بین‌المللی پول دارد و در ماه مه هم به ایران سفر کرده، با صراحت بیشتری از لزوم اصلاحات اقتصادی در ایران سخن گفته و از لزوم محدود شدن نهادهایی مانند سپاه صحبت می‌کند.دیوید لیپسون که از مقام‌های ارشد صندوق بین‌المللی پول است، گفته که ایران در حال رودررو شدن با چالشی شبیه به همان چالشی است که اروپای شرقی پس از فروپاشی شوروی با آن روبه‌رو شد تا از طریق تغییر در اقتصاد خود، از فرصت‌های پس از توافق هسته‌ای بهره‌مند شود.
به گزارش  المانیتور، لیپسون که معاون مدیرکل صندوق بین‌المللی پول است روز چهارشنبه قبل در مؤسسه کارنگی در واشنگتن گفته که در سفر خود در ماه مه به ایران، تمایل زیادی از مقام‌های ایرانی برای اصلاح در اقتصادی ایران دیده است. او می‌گوید که ایران با یک انتخاب بنیادین روبه‌رو است: «جمهوری اسلامی می‌تواند همچنان به اقتصاد بسته نفتی با سرمایه‌گذاری سنگین دولتی بچسبد یا اینکه به سمت ادغام(در اقتصاد جهانی)، شرکت‌های خصوصی و سرمایه‌گذاری خارجی برود.» 
لیپسون صراحتاً از پروسه مذاکره با ایران برای ملحق شدن به گروه اقدام مالی (FATF) صحبت کرده، گروهی که امریکایی‌ها می‌گویند شفافیت بیشتری در عملکرد‌های مالی ایران به وجود می‌آورد  و محدودیت بیشتری بر حمایت ایران از گروه‌هایی مانند حزب‌الله اعمال خواهد کرد. لیپسون به المانیتور گفته که ایران نیازمند آزاد‌سازی گسترده اقتصاد خود است. او به صراحت می‌گوید که حرکت ایران به سمت آزاد‌سازی تجاری، «منافع قطعی را که سپاه پاسداران و بنیاد‌های مذهبی از سیستم (اقتصادی) بسته تر دارند» را به چالش می‌کشد.
تلاش برای عقب‌ماندگی تکنولوژیک ایران؛ از خرابکاری تا ترور بیولوژیک
ترور بیولوژیک دانشمندان و نخبگان ایرانی جدیدترین و بی سرو صداترین روشی است که رژیم صهیونیستی و غرب برای عقب ماندن ایران از دستیابی به تکنولوژی روز دنیا انجام می‌دهند.

سرویس جنگ نرم مشرق- در ابتدای تشکیل نظام جمهوری اسلامی تئوریسین‌های انقلاب اسلامی مانند شهید بهشتی و شهید مطهری با هدایت دشمنان ترور شدند تا انقلاب با خلاء تئوریک مواجه شود. اکنون که ایران از این مرحله عبور کرده و به‌دنبال کسب قدرت با پیشرفت علمی است، کشورهای غربی به‌همراه  رژیم صهیونیستی برا توقف این پیشرفت به ترور نخبگان علمی و فناوری با روش‌های مختلف مانند ترور بیولوژیک روی آورده‌اند.

در واقع این کشورها به سردمداری آمریکا برای تبدیل نشدن جمهوری اسلامی به الگو برای مردم دیگر کشورها به‌ویژه در جهان اسلام، از طریق راه‌های گوناگون به ایجاد موانع در سر راه پیشرفت علمی ایران مبادرت می‌کنند که می‌توان این اقدام‌ها را به نوعی محرومیت یا حصار تکنولوژیک ایران نامید.

ایران در چند سال اخیر به‌دنبال دست‌آوردهای استراتژیک علمی بومی بوده و یا این‌که برای توسعه صنایع خود در حوزه‌های مختلف مانند مخابرات، پتروشیمی، نفت، هسته‌ای، فضایی و غیره تلاش کرده تا تکنولوژی مربوطه را وارد کند تا مسیر توسعه و پیشرفت خود را بهبود ببخشد؛ اما دولت‌های غربی به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم با استفاده از نهادهای اقتصادی و امنیتی- اطلاعاتی خود از گذشته تا کنون با عملیات پنهان و عیان که دامنه‌ای گسترده از تحریم تا ترور را در برمی‌گیرد، به سنگ‌اندازی در فعالیت‌های علمی و صنعتی کشور مشغول بوده‌اند.


دولت‌های غربی به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم با استفاده از نهادهای اقتصادی و امنیتی- اطلاعاتی خود از گذشته تا کنون با عملیات پنهان و عیان که دامنه‌ای گسترده از تحریم تا ترور را در برمی‌گیرد، به سنگ‌اندازی در فعالیت‌های علمی و صنعتی کشور مشغول بوده‌اند


محرومیت ایران از فناوری‌های پیشرفته با اعمال تحریم‌ها

آمریکا سال‌هاست که فروش محصولات فناوری‌های پیشرفته حتی در صنایع معمولی را به ایران ممنوع کرده و هر شرکتی در دنیا که فناوری‌های پیشرفته در حوزه‌های مختلف به ایران فروخته را مجازات سنگین کرده است. یکی از جدیدترین نمونه‌های آن برخورد دولت آمریکا با شرکت ZTE، غول صنایع مخابراتی چین است؛ خبرگزاری رویترز در این رابطه از تصمیم وزارت بازرگانی آمریکا برای تحریم‌های سنگین علیه شرکت ZTE به دلیل فروش تجهیزات الکترونیکی به ایران، خبر داد. شرکت ZTE دومین شرکت بزرگ تولید تجهیزات مخابراتی در چین (بعد از هواوی) و یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌ها از این نوع در دنیاست که در حدود 160 کشور جهان فعالیت دارد. ZTE که تشکیلات مرکزی ان در شهر «شن جن» در استان گوانگدونگ چین است، یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان گوشی موبایل در دنیا هم محسوب می‌شود.


آمریکا شرکت ZTE غول مخابراتی چین را به دلیل همکاری و فروش تجهیزات الکترونیکی به ایران مجازات می‌کند

مخابرات تنها صنعت محروم از فناوری پیشرفته در ایران نیست، بلکه شرکت‌هایی که در صنایع پتروشیمی، گازی و نفتی مشغول به فعالیت هستند، ایران را از فناوری موج چهارمی این صنایع به‌دلیل فشار آمریکا محروم کرده‌اند.

صنعت هوا فضا نیز یکی دیگر از صنایع استراتژیک و جدید محسوب می‌شود که غربی‌ها تمایل ندارند ایران جزو کشورهای دارای فناوری پیشرفته در این حوزه شود و از تسلط نسبی ایران بر فضا با انواع تحریم‌ها و لابی‌ها جلوگیری به‌عمل می‌آورند و این در حالی است ‌که بسیاری از کشورهای دنیا از این حق برخوردارند.


شرکت‌هایی که در صنایع پتروشیمی، گازی و نفتی مشغول به فعالیت هستند، ایران را از فناوری موج چهارمی این صنایع به‌دلیل فشار آمریکا محروم کرده‌اند


عملیات پنهانی مانند خراب‌کاری

تحریم تنها راه مقابله با ایران نیست و اگر غربی‌ها از طریق آشکار یعنی تحریم نتوانند جلوی پیشرفت جمهوری اسلامی را بگیرند، به عملیات پنهان روی می‌آورند. خراب‌کاری در تجهیزات و تاسیسات ایران توسط سازمان‌های جاسوسی غربی مانند آمریکا و رژیم صهیونیستی یکی از راه‌هایی است که مورد استفاده قرار می‌گیرد.

خراب‌کاری در تاسیسات هسته‌ای ایران یکی از نمونه‌های این عملیات پنهان است؛ این عملیات خراب‌کاری شامل دست‌کاری در بعضی تجهیزات قبل از ورود به ایران و همچنین حمله سایبری به این تاسیسات می‌شد. استاکس‌نت که اولین‌بار در سال 2010 کشف شد، یک "بدافزار" یا به عبارت دقیق‌تر یک "کرم" رایانه‌ای یا تروجان است که با حمله به کنترل‌گرهای صنعتی در کار آن‌ها و در نتیجه کار سیستم‌های متصل به آن‌ها اختلال ایجاد می کرد.


بعضی تجهیزات تاسیسات هسته‌ای قبل از ورود به ایران توسط سرویس‌های جاسوسی غربی دست‌کاری شده بود اما متخصصان هسته‌ای ایران توانستند با این خراب‌کاری‌ها مقابله کنند

بر اساس نظر کارشناسان شرکت "سیمانتک" که اطلاعات تکمیلی و گسترده‌ای را درباره استاکس‌نت منتشر کردند، هدف سازندگان این کرم رایانه‌ای، خراب‌کاری در تأسیسات غنی‌سازی اورانیوم نطنز در ایران بوده است. خبرگزاری فاکس‌نیوز و سایر رسانه‌های آمریکایی اواخر ماه مه سال 2012 اعلام کردند که استاکس‌نت مستقیماً به دستور اوباما رئیس‌جمهور آمریکا طراحی، ساخته و راه‌اندازی شده است. روزنامه اتریشی "استاندارد" ماه ژوئیه سال 2013، به نقل از ادوارد اسنودن اعلام کرد که این بدافزار با همکاری مشترک آمریکا و رژیم صهیونیستی ساخته شده است.

با اینکه متخصصان هسته‌ای ایران توانستند با این خراب‌کاری‌ها مقابله کنند اما این موضوع باید همیشه مدنظر باشد که عملیات پنهانی و خراب‌کاری همیشه به عنوان یکی از راه‌های جایگزین‌ برای جلوگیری از دست‌یابی ایران به فناوری‌های پیشرفته، روی میز سازمان‌های جاسوسی دولت‌های غربی به‌ویژه آمریکا و رژیم صهیونیستی قرار دارد.


بر اساس نظر کارشناسان شرکت "سیمانتک" که اطلاعات تکمیلی و گسترده‌ای را درباره استاکس‌نت منتشر کردند، هدف سازندگان این کرم رایانه‌ای، خراب‌کاری در تأسیسات غنی‌سازی اورانیوم نطنز در ایران بوده است


حذف فیزیکی یا ترور دانشمندان

آخرین روشی که کشورهایی مانند آمریکا و رژیم صهیونیستی بعد از تحریم و عملیات پنهان مانند خراب‌کاری برای جلوگیری از پیشرفت ایران در زمینه تکنولوژی انجام می‌دهند، حذف فیزیکی یا ترور دانشمندان ایرانی است. با این‌که روش‌هایی مانند بمب‌گذاری، حمله مسلحانه و ترورهای بیولوژیکی بسیار پیچیده و با هزینه‌ است، اما سرویس‌های جاسوسی این کشورها حاضرند ریسک این کار را بپذیرند تا در حرکت رو به جلوی ایران وقفه ایجاد کنند و در واقع پروژه "محرومیت تکنولوژیک ایران" را به هر قیمتی حتی ریخته شدن خون ایرانیان جلو ‌ببرند.

نمونه‌های معروفی از ترورهای دانشمندان ایرانی وجود دارد؛ یکی از قدیمی‌ترین این ترورها مربوط می‌شود به شهید دکتر سعید کاظمی آشتیانی رئیس سابق پژوهشکده رویان که در دی‌ماه سال 84 به شهادت رسید؛ بعضی منابع اعلام کردند که در سال ۱۳۸۳ نام دکتر کاظمی ‌به‌ عنوان یکی از تاثیرگذارترین دانشمندان غرب آسیا (خاورمیانه) که با توسعه دانش سلول‌های بنیادی دست برتر علمی را برای ایران ایجاد کرده بود، در فهرست ترور موساد قرار گرفت؛ در این ترور بیولوژیک که با ایجاد مسمومیت نامحسوس از طریق مواد شیمیایی توسط موساد صورت گرفت، ایشان دچار ایست قلبی و تنفسی شدند.



دکتر سعید کاظمی آشتیانی رئیس سابق پژوهشکده رویان که با توسعه دانش سلول‌های بنیادی دست برتر علمی را برای ایران ایجاد کرده بود، بر اثر ترور بیولوژیک توسط موساد در دی‌ماه سال 84 به شهادت رسید

دکتر کاظمی آشیانی که در طول عمر کوتاه خود در زمینه علمی و مدیریتی موفقیت‌های فراوان و شگفت‌آوری را برای خود و کشور فراهم کرده بود، اولین بار توسط رهبر انقلاب در سخنرانی نوروزی‌ امسال با عنوان «شهید» نام برده شدند.

رژیم صهیونیستی انواع سلاح‌های بیولوژیک غیرمتعارف را تولید و مورد آزمایش قرار می‌دهد و از آنها برای ترورهای آرام چهره‌های شاخص مخالف خود مانند "سید عبدالعزیز حکیم" رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق ، "ودیع حداد" از رهبران آزادیخواه فلسطینی و "نادر طالب‌زاده" مستندساز ایرانی استفاده کرده است؛ در رابطه با جدیدترین این نوع از ترورها نیز خبرگزاری فارس در ‌اخبار تأیید نشده‌ای اعلام کرد که ‌علی دادمان فرزند شهید رحمان دادمان (وزیر راه اسبق)، سال گذشته در یکی از سفرهای خارجی مورد ترور بیولوژیک قرار گرفت. علی دادمان که برای پیشرفت جمهوری اسلامی فعالیت می‌کرد، صبح دوشنبه پس از تحمل چند ماه رنج و درد ناشی از بیماری سرطان، در بیمارستان دار فانی را وداع گفت.


در ‌اخبار تأیید نشده گفته شده است که ‌علی دادمان که برای پیشرفت جمهوری اسلامی فعالیت می‌کرد، سال گذشته در یکی از سفرهای خارجی مورد  ترور بیولوژیک قرار گرفت که آن حمله سبب بروز سرطان وخیم وی شد. علی دادمان صبح دوشنبه در بیمارستان دار فانی را وداع گفت

مرکز تولید این سلاح‌های مرگ‌بار در یکی از سری‌‌ترین مراکز امنیتی رژیم صهیونیستی در شهر "ریشون لیژن" در جنوب شرق تل‌آویو است که تحت تدابیر امنیتی و نظامی شدید قرار دارد.


انتقال خودروی شهید مصطفی احمدی‌روشن پس از ترور به‌وسیله بمب‌گذاری

دانشمندان صنعت هسته‌ای نیز مانند شهید علی‌محمدی، شهید مجید شهریاری، شهید مصطفی احمدی‌روشن و همچنین دانشمند صنایع الکترونیک ایران شهید داریوش رضایی‌نژاد، همگی توسط واحدهای ترور رژیم صهیونیستی و آمریکا اقدام به حذف فیزیکی شدند تا لطمه‌ای جبران ناپذیر در حوزه‌ تکنولوژی‌های استراتژیک به ایران وارد کنند.

در پایان یادآوری این نکته نیز مهم است که کشورهای غربی با استفاده از دیپلماسی علمی به شناسایی دانشمندان و برآورد از وضعیت علمی ایران می‌پردازند و بعد از کسب اطلاعات لازم، برنامه‌ریزی برای مقابله با آن را شروع می‌کنند که در این برنامه یکی از سه روش تحریم، عملیات پنهان و ترور را به‌طور حتم در دستور کار   

دستبندهای الکترونیک ضد آب ، متصل به " جی پی اس" و حاوی اطلاعات شخصی و پزشکی زائران هستند.
ختدابیر سعودی ها برای حج امسال : دستبند الکترونیک برای زائران و نصب هزار دوربین جدید در مکه
دولت عربستان سعودی برای امنیت زائران حج امسال تدابیر ویژه  و جدیدی در نظر گرفته است.تدابیر سعودی ها برای حج امسال : دستبند الکترونیک برای زائران و نصب هزار دوربین جدید در مکه

به گزارش عصر ایران به نقل از رویترز دولت سعودی برای زائران حج امسال دستبند الکترونیک تدارک دیده است که متصل به " جی پی اس" بوده و حاوی اطلاعات شخصی و پزشکی زائران است.

دولت سعودی در پی حج خونین پارسال و کشته شدن هزاران تن از زائران حج در منا این تدابیر جدید را پیش بینی کرده است. با وجودی که دولت سعودی آمار رسمی قربانیان فاجعه منا در حج سال گذشته را 700 نفر اعلام کرده است اما آمارها حاکی از کشته شدن دستکم بیش از 2 هزار حاجی در فاجعه سال گذشته منا است.

این فاجعه در اثر ازدحام زائران و بسته شدن خیابان های اطراف یک خیابان فرعی به هنگام انجام مناسک آخرین روز حج تمتع (روز عید قربان) روی داد.

حالا دولت سعودی امیدوار است با تعبیه کردن دستبند الکترونیک متصل به جی پی اس هم اطلاعات شخصی زائران را داشته باشد و هم حرکات آنها را  رصد کند. این دستبند ها که ضد آب نیز هستند، همچنین با اعلام اوقات شرعی و زمان انجام مناسک مختلف حج ، زائرانی را که زبان عربی نمی دانند راهنمایی خواهد کرد.

همچنین دولت سعودی هزار دوربین جدید را ماه گذشته در مکه مستقر کرده است . این دوربین های جدید به یک مرکز کنترل واحد متصل هستند که حرکات زائران را در نقاط مختلف مکه و به هنگام انجام مناسک حج تحت نظر خواهند داشت.

دولت سعودی پس از فاجعه پارسال متهم به سوء مدیریت شده است و کشورهایی که شهروندان آنها در جریان فاجعه منا جان باخته اند خواستار رسیدگی دقیق به علت حادثه و تضمین دولت سعودی برای عدم تکرار چنین فجایعی هستند.

تا کنون در مراسم های مختلف حج در عربستان سعودی فجایع مختلفی از جمله آتش سوزی و خفگی زائران در اثر ازدحام و سقوط اشیا به روی زائران روی داده است که به قیمت جان هزاران زائر تمام شده است.

روابط دولت سعودی پس از مناسک حج پارسال و روی دادن فاجعه منا با رقیب منطقه ای خود ایران به شدت تیره شد. در فاجعه منا بیش از 400 زائر ایرانی جان باختند.

مذاکرات دو دولت برای حضور زائران ایرانی در حج امسال ماه گذشته به شکست انجامید و حج تمتع امسال بدون حضور زائران ایرانی برگزار خواهد شد.

پیش بینی می شود در مناسک حج  تمتع امسال که در شهریور ماه برگزار خواهد شد، بیش از 2 میلیون زائر از سراسر جهان اسلام حضور داشته باشند.ود قرار می‌دهند تا بتوانند ضریب موفقیت پروژه "محرومیت تکنولوژیک ایران" را بالا ببرند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد