سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

خوزستان گرم تر می شود/ ستاد بحران چاره اندیشی کند

هواشناسی افزایش دما
شناسهٔ خبر: 3698022 -
اهواز ـ مدیرکل هواشناسی خوزستان از افزایش ۵۰ درجه ای دمای هوا در برخی نقاط استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، کوروش بهادری پیش از ظهر امروز چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: روند افزایش دما امروز و فردا ادامه داشته و این احتمال وجود دارد که دمای هوا در برخی نقاط استان به فراتر از ۵۰ درجه سانتیگراد برسد.

وی افزود: در شبانه‌روز گذشته امیدیه با ۵۰ درجه سانتیگراد و ایذه با ۲۳ درجه سانتیگراد به ترتیب گرم ‌ترین و خنک ‌ترین نقاط استان گزارش شده اند.

مدیرکل هواشناسی خوزستان اضافه کرد: دمای هوای امروز اهواز نیز بین ۴۹ تا ۲۹ درجه سانتیگراد در نوسان خواهد بود.

بهادری ادامه داد: همچنین با توجه وزش باد در کشور عراق و در داخل کشور، احتمال فعال شدن چشمه‌های گرد و غبار و کاهش میزان دید از بعد از ظهر امروز در برخی نواحی مرکزی و نوار مرزی استان خوزستان وجود دارد.

کوتاهی از محیط زیست استان است

وی عنوان کرد: امروز نیز دود ناشی از آتش ‌سوزی، آسمان برخی از مناطق اهواز را فرا گرفته است. دود ناشی از سوزاندن زباله امروز میزان دید افقی را به دو کیلومتر در فرودگاه اهواز کاهش داد. در استان خوزستان با معضل گرد و غبار مواجه هستیم و این‌که با دست خود نیز دود مصنوعی ایجاد کنیم که هم موجب کاهش کیفیت هوا و هم کاهش میزان دید به ویژه در فرودگاه شود، قابل بخشش نیست.
مدیرکل هواشناسی خوزستان تصریح کرد: این معضل، مشکلاتی در امنیت پروازها ایجاد کرده است. در چند روز گذشته میزان دید افقی در فرودگاه بین‌المللی اهواز به دلیل دود ناشی از حریق زباله‌ها در حاشیه شهر به ۴۰۰ متر هم رسید. در زمینه این دود و آتش‌سوزی‌ها، کوتاهی از مجموعه حفاظت محیط زیست استان است.

بهادری در پایان بیان کرد: ما این مشکل را به ستاد بحران اعلام کرده‌ایم ولی هیچ اقدامی در جهت برطرف کردن مشکل مشاهده نکردیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد