سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار سیاسی روز

یک کشته و 5 مجروح ایرانی در انفجار فرودگاه استانبول

این اطلاعات و آماری است که تاکنون بدست رسیده و امیدواریم تعداد مجروحین و کشته‌شدگان ایرانی در این حادثه افزایش پیدا نکند.معاون پارلمانی و کنسولی و امور ایرانیان خارج از کشور وزارت امور خارجه، اعلام کرد: طبق آخرین اطلاعات اعلام شده از سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در استانبول در حادثه تروریستی شب گذشته استانبول تا کنون یک نفر ایرانی کشته شده است.
به گزارش عصر ایران به نقل از ایسنا، حسن قشقاوی اعلام کرد: بر اساس آخرین اطلاعاتی که به ما ارسال شده 5 نفر ایرانی نیز مجروح هستند که وضعیت یک نفر از آن‌ها وخیم است.
وی گفت: این اطلاعات و آماری است که تاکنون بدست ما رسیده و امیدواریم تعداد مجروحین و کشته‌شدگان ایرانی در این حادثه افزایش پیدا نکند.
وی افزود: آخرین اطلاعات در این زمینه را به محض دریافت اطلاعات جدید به اطلاع مردم خواهم رساند.
یک کشته و 5 مجروح ایرانی در انفجار فرودگاه استانبول

ادعای نشریه آمریکایی؛

ایران و روسیه باید در سوریه دست به انتخاب بزنند

برخی منابع غربی بر این باورند که ایران و روسیه می خواهند با دولت اوباما تا پیش از ترک کاخ سفید برای حل بحران سوریه به توافقاتی برسند. این منابع غربی معتقدند ایران و روسیه به خوبی می‌دانند که اگر هیلاری کلینتون، رئیس جمهور آمریکا شود، سیاست تهاجمی تری را در سوریه دنبال خواهد کرد؛ کما اینکه، یکی از موارد اختلافی میان اوباما و کلینتون در زمانی که کلینتون وزیر خارجه آمریکا بود، مسأله سوریه بوده است.
کد خبر: ۶۰۰۹۷۷
تاریخ انتشار: ۰۷ تیر ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۴ 27 June 2016
ایران و روسیه باید در سوریه دست به انتخاب بزنندبرخی از تحلیلگران و رسانه های غربی معتقدند ایران و روسیه در تلاش هستند، پیش از پایان دوران ریاست جمهوری اوباما و قبل از روی کار آمدن هیلاری کلینتون یا دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهور جدید آمریکا، بحران سوریه را با تعامل و همکاری با دولت فعلی آمریکا حل و فصل کنند؛ مسأله ای که به نظر می رسد باراک اوباما نیز به عنوان یک دستاورد و میراث مهم سیاست خارجی دنبال آن باشد.

به گزارش «تابناک»، در همین راستا، هفته نامه آمریکایی «نیوزویک» در مطلبی به انتقاد از سیاست‌ها و اقدامات باراک اوباما در سوریه در پنج سال اخیر پرداخته و معتقد است، نامه ۵۱ دیپلمات آمریکایی با هدف خارج کردن اوباما از سیاست‌های منفعلانه در سوریه در مقابل دولت سوریه، ایران و روسیه نوشته شده است. چنین نامه‌ای مسبوق به سابقه بوده، به گونه‌ای که دیپلمات‌های آمریکایی نیز در سال ۱۹۹۰ بی‌تفاوتی و انفعال آمریکا در برابر قتل عام در بالکان را به چالش کشیدند.
این مجله آمریکایی بر این باور است، بر خلاف تجربه بیست سال پیش بالکان، پایان دادن به بحران سوریه با هر ابزاری، سیاستی از که رئیس جمهوری بعدی آمریکا باید دنبال کند.
در ادامه، این هفته نامه آمریکایی می‌گوید، باراک اوباما هیچ رغبتی برای رویارویی و عبور از ایران و روسیه در سوریه ندارد. هم اکنون گزارش‌های رسانه‌ای حاکی از آن است که ایران و روسیه در حال تجدیدنظر در سیاست‌های خود در سوریه و حمایت از دولت این کشور هستند. مخالفت‌های اخیر در وزارت خارجه در مقابل اقدامات ایران و روسیه نشان دهنده این است که دیگر تضمینی وجود ندارد که آمریکا در برابر ایران، روسیه و دولت سوریه کوتاه بیاید و به نظر می‌رسد آن‌ها به این نتیجه رسیده اندکه باید سیاستشان را در سوریه تغییر دهند.
نیوزویک مدعی است، ایران و روسیه در حال فشار بر کاخ سفید برای تصمیمات و سیاست‌هایی است که هم برای خودشان خوب باشد و هم دولت سوریه. تهران و مسکو نیاز به زمان بیشتری برای خنثی کردن و از بین بردن دشمنان بشار اسد دارند. با این حال، روسیه و ایران با یک انتخاب حیاتی و مهمی روبه رو هستند: یا دنبال یک معامله و توافق برای انتقال قدرت سیاسی با دولت اوباما در سوریه باشند یا اینکه منتظر انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و انتخاب رئیس جمهور جدید بمانند.
در همین راستا، برخی منابع غربی بر این باورند که ایران و روسیه می خواهند با دولت اوباما تا پیش از ترک کاخ سفید برای حل بحران سوریه به توافقاتی برسند. این منابع غربی معتقدند ایران و روسیه به خوبی می‌دانند که اگر هیلاری کلینتون، رئیس جمهور آمریکا شود، سیاست تهاجمی تری را در سوریه دنبال خواهد کرد؛ کما اینکه، یکی از موارد اختلافی میان اوباما و کلینتون در زمانی که کلینتون وزیر خارجه آمریکا بود، مسأله سوریه بوده است.
به یاد بیاوریم که چند ماه پیش، کلینتون در مصاحبه با شبکه‌های تلویزیونی بوستون صراحتاً از عملکرد کاخ سفید در رویارویی با بحران سوریه ابراز ناخرسندی کرده و گفته بود: «شخصاً طرفدار اعمال منطقه پرواز ممنوع در سوریه و مداخله نهادهای بشردوستانه برای توقف کشتار زمینی و هوایی در این کشور هستم».
این در حالی است که دولت اوباما بار‌ها با این سیاست مخالفت کره و حتی سخنگوی کاخ سفید در واکنش به اظهارات کلینتون گفته بود: «اعلام منطقه پرواز ممنوع، یکسری سؤالات منطقی و دشوار از جمله اینکه چگونه باید این سیاست اعمال شود و چه منابعی برای حفاظت واقعی از منطقه لازم است را به دنبال خواهد داشت».
بلومبرگ نیز در تازه‌ترین تحلیل خود در این باره نوشته است: «هیلاری کلینتون در تبلیغات انتخاباتی خود اعلام کرده که رویکرد خشن تری را در قبال دولت بشار اسد به نسبت باراک اوباما در پیش خواهد گرفت. یکی از طرح‌های مدنظر وی، حمایت از برقراری طرح پرواز ممنوع است».
این در حالی است که رابرت پاول از تحلیلگران ارشد مسائل خاورمیانه گفته است: «من تعجب می‌کنم اگر هیلاری کلینتون در سوریه دست به تقابل جدی تری با روسیه بزند. برای حرکت نظامی جدی از سوی امریکا در سوریه دیر شده است. زمانی بود که امریکا می‌توانست با توسل به گزینه نظامی تغییری در میدان بدهد اما از آن زمان بسیار گذشته است».
از سوی دیگر، با توجه به زمان انتشار نامه ۵۱ دیپلمات آمریکایی، آن‌ها بر این باورند که بسیار بعید است در استراتژی اوباما در قبال سوریه در چند ماه مانده تغییری ایجاد شود. کاخ سفید می‌گوید که از نظریات و طرح‌های جدید در خصوص سوریه استقبال می‌کند؛ اما اینکه این استقبال به تغییری منتج شود، بسیار بعید خواهد بود. باراک اوباما به صراحت اعلام کرده که راهکار نظامی را بهترین راه حل برای بحران سوریه نمی‌داند و با همین استراتژی، روزهای باقی مانده در کاخ سفید را هم خواهد گذراند.
رابرت فورد که در سال ٢٠١۴ از عنوان نماینده اوباما در امور سوریه استعفا داد، در ایمیلی به بلومبرگ گفته است، در سه دهه‌ای که در وزارت امور خارجه بوده است، هیچ گاه شاهد امضای سندی توسط بیش از سه تا چهار دیپلمات ارشد نبوده و از این حیث سند سوریه که اخیرا منتشر شده با امضای ۵١ دیپلمات بسیار مهم است. فورد در این خصوص می‌گوید: این سند می‌گوید که سیاست‌های فعلی امریکا در سوریه شکست خورده است.
اندرو تابلر از تحلیلگران مسائل سوریه در این خصوص می‌گوید: «در این نامه یا سند پیشنهاد حملات گسترده و وسیع به سوریه نشده است، بلکه پیشنهاد حملات هدف داری را شامل می‌شود که می‌تواند حیات دولت بشار اسد را تهدید کند. به گفته این تحلیلگر این سند در حقیقت پیشنهادی به رئیس جمهور بعدی امریکا در خصوص سوریه است».
حال چند پرسش اساسی می‌ماند که برای پاسخی روشن‌تر به آن‌ها باید منتظر اتفاقات آینده باشیم. آیا روسیه، ایران و دولت اوباما می‌توانند تا پیش از برگزاری انتخابات نهایی آمریکا و روی کار آمدن دولت جدید به توافقی برسند؟ و پرسش مهم دیگر آنکه، دولت آینده آمریکا به ریاست جمهوری ترامپ و احتمال قوی‌تر کلینتون، چه سیاستی در سوریه اتخاذ خواهد کرد؟ دخالت نظامی در سوریه و پذیرش ریسک مقابله با ایران و روسیه یا در پیش گرفتن مسیر دیپلماسی و مذاکره؟

هشدار درباره احتمال جنایت تکفیری‌ها در روز قدس

نخست وزیر لبنان برای همبستگی و همدردی با خانواده قربانیان دو جنایت تروریستی انتحاری بامداد و شامگاه دیروز دوشنبه در شهرک مسیحی نشین القاع در بقاع شمالی( شرق لبنان ونزدیک مرزهای سوریه) امروز سه شنبه را عزای عمومی اعلام کرد.
کد خبر: ۶۰۱۳۳۰
تاریخ انتشار: ۰۸ تیر ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۳ 28 June 2016
«تمام سلام» نخست وزیر لبنان برای همبستگی و همدردی با خانواده قربانیان دو جنایت تروریستی انتحاری بامداد و شامگاه دیروز دوشنبه در شهرک مسیحی نشین القاع در بقاع شمالی( شرق لبنان ونزدیک مرزهای سوریه) امروز سه شنبه را عزای عمومی اعلام کرد.
به گزارش ایرنا، نخست وزیر لبنان از رادیو و تلویزیون های لبنان خواسته است تا برنامه های خود را متناسب با این روز غمناک اجرا و همچنین درخواست کرده است که لبنانی ها همزمان با تشییع پیکر شهدای این جنایت تروریستی درهر کجا که هستند پنج دقیقه سکوت کنند.
درهمین حال روزنامه لبنانی السفیر نوشت که بعداز تحولات در بقاع شمالی و با احتمال جنایت های تروریستی انتحاری دیگر،اقدامات امنیتی شدید و استثنائی درمناطق بقاع و جنوب لبنان و ضاحیه جنوبی بیروت به ویژه زمان برگزاری مراسم احیای شب های قدر و مراسم روز جهانی قدس در جمعه آینده اتخاذ شده است.
در دو عملیات تروریستی جداگانه بامداد وشامگاه دوشنبه ، دست کم هشت تکفیری انتحاری خود را در شهرک القاع لبنان منفجر کردند که به شهادت دست کم پنج انسان بی گناه و زخمی شدن تعدادی دیگر منجر شد که حال برخی از آنها وخیم است.
روزنامه لبنانی الاخبار هم نوشت که آیا دولت ، ارتش و نیروهای امنیتی لبنان به همین اقدامات و اتخاذ تدابیر امنیتی و پرداخت خسارت به خانواده قربانیان بسنده خواهند کرد و به ویژه هیات دولت لبنان چه برنامه هائی برای جلوگیری از تکرار این جنایت های تروریستی انتحاری دارد؟
الاخبار افزود: اکنون نگاه های به مقاومت دوخته شده است تا پاسخی که بتواند آلام اهالی القاع را تسکین دهد، به تروریست های تکفیری داعشی و حامیان آنها بدهد.
این روزنامه لبنانی خاطرنشان کرد که با وجود این انتظار، لبنانی های وابسته به کشورهای حامی تروریست های تکفیری همچنان بر طبل خلع سلاح مقاومت و خروج آن از میدان نبرد با داعش ، جبهه النصره و امثال آنها می کوبند و سخنرانی های این شکست خوردگان سیاسی و اقتصادی مملو از توجیه جنایت تروریست های تکفیری و حمایت از آنها است.
الاخبار تصریح کرد که این وابستگان و سرسپردگان معتقدند که القاع و دیگر شهرک ها وروستاهای مرزی لبنان را سفیران سعودی و آمریکا در لبنان می توانند حمایت کنند.
این روزنامه لبنانی با تاکید به اینکه«اهالی القاع و دیگر مناطق بقاع اعتماد زیادی به مقاومت دارند»، نوشت که فرماندهی مقاومت در بقاع شمالی دیروز دستور اجرای اقدامات پیشگیرانه و اجرائی لازم را صادر کرده است.
الاخبار افزود: همان طورکه امروز حلب کلید نبرد با سرازیر کنندگان انتحاری ها به لبنان است، نبرد آزادسازی بلندی های شهرک های مرزی لبنان مانند القاع و ارتفاعات شرقی لبنان با سوریه در اولویت مقاومت قرار دارد.این روزنامه لبنانی اضافه کرد: چه بسا مقاومت ترجیح دهد قبل از حلب تکلیف بلندی های شهرک های مرزی لبنان با سوریه را یکسره و این مناطق را از لوث وجود تروریست های تکفیری پاک کند.
الاخبار خاطرنشان کرد: برای نیروهای امنیتی لبنان یقین حاصل شده است که گروه تروریستی تکفیری داعش بعداز تحمل فشارهای سنگین میدانی ، نظامی ، امنیتی و مالی در سوریه و عراق و لیبی اکنون چشم به لبنان دوخته است.
با وجو اینکه برخی از سیاستمداران لبنانی و سفیران برخی کشورهای بزرگ مانند آمریکا مدعی وجود « چتربین المللی» برای حمایت از لنبان در مقابل حوادث امنیتی هستند اما تحولات امنیتی اخیر در لبنان به ویژه حنایت های تروریستی دیرور در شهرک القاع این ادعا را زیر سوال برده است و نشان می دهد که لبنان یک مرحله خطرناک سیاسی و امنیتی را در پیش روی خود دارد.
این روزنامه لبنانی افزود:برهمین اساس حزب الله هفته گذشته اجرای یک رشته اقدامات امنیتی و پیشگیرانه را برای حمایت از مناطقی که می توانند هدف عملیات تروریستی باشند، شروع کرده است.الاخبار خاطرنشان کرد که براساس اطلاعات امنیتی و اعتراف های تروریست های تکفیری بازداشت شده خودروها و اتوبوس های حامل نیروهای ارتش و امنیتی ، محل تجمع نیروهای امنیتی و مردم از جمله اهداف تروریست های تکفیری هستند.این روزنامه لبنانی همچنین به نقل از منابع سیاسی و امنیتی نوشت که تحرکات عناصر مسلح گروه های تروریستی تکفیری در بلندی های شهرک های مرزی لبنان همزمان با تحرکات تعدادی از عناصر مسلح در جبهه سرغایا – الزبدانی سوریه افزایش یافته است.
الاخبار افزود که عناصر انتحاری گروه های تروریستی تکفیری درحالی توانستند در شهرک القاع مرتکب جنایت تروریستی شوند که در طول مرزهای شرقی با لبنان برج های دیده باندی بنا شده توسط انگلیسی ها وجود دارد.

اسناد خارج‌شده از طبقه‌بندی فاش کرد؛
اسناد منتشر شده جدید در انگلیس طرح چند دهه قبل مشترک این کشور با آمریکا برای نابود سازی تاسیسات نفتی منطقه به ویژه ایران و عراق برای مقابله با حمله شوروی سابق را آشکار ساخت.

به گزارش مشرق، بایگانی امنیت ملی انگلیس چندی قبل اسناد مخفی شده را منتشر ساخت که نشان می‌دهد انگلیس پیش بینی استفاده از گزینه بکارگیری سلاح‌های هسته‌ای را در ایران و عراق برای مقابله با حمله اتحاد جماهیر شوری سابق مد نظر داشته است.

این برنامه فوق سری که 67 سال از آن می‌گذرد در زمان ریاست جمهوری «هری ترومن» رییس جمهور وقت آمریکا با کد « NSC 26/2» تصویب می‌شود تا بر اساس آن ارتش شوروی سابق نتواند در صورت تهاجم به منطقه از تاسیسات نفتی استفاده کند. در این «سیاست عدم دسترسی» از شرکت‌های نفتی انگلیس و آمریکا در خاورمیانه درخواست شده بود با ایفای نقش، تاسیسات و تجهیزات نفتی منطقه را از کار انداخته و نابود سازند و چاه‌های نفتی منطقه را ببندند. این طرح در دوران ریاست جمهوری «آیزنهاور» تکامل یافت و دست کم تا دولت «کندی» دیگر رییس جمهور وقت آمریکا باقی ماند.

براساس این گزارش، در این طرح فوق سری که نابودی صنایع نفتی خاورمیانه در دستور کار بوده است، سازمان جاسوسی آمریکا (سیا) نقش برجسته‌ای را ایفا می‌کرده و قرار بوده در اواخر دهه 40 میلادی تا اوائل دهه 60 میلادی در صورت حمله شوروی سابق به خاورمیانه، آمریکا و انگلیس به طور مشترک تاسیسات نفتی خاورمیانه را از کار انداخته یا نابود سازند.

اسناد از طبقه بندی درآمده نشان می‌دهند که سازمان سیا قصد داشته از شرکت‌های نفتی به عنوان مکانی برای اجرای عملیات نیروهای شبه نظامی در اجرای این نقشه استفاده نماید. همچنین نقش این آژانس اطلاعاتی در این عملیات فوق سری برقراری عملیات مخفی و جاسوسی در قالب ارائه مشاغل در برخی شرکت‌های نفتی بوده است.

 در این طرح سازمان سیا با کمک یکی از شرکت‌های نفتی آمریکایی قصد اجرای این عملیات را در کشورهای عربستان سعودی، کویت، بحرین و قطر داشته و قرار بوده در اجرای این برنامه فوق سری به انگلیس  نیز جهت  اجرای این عملیات در ایران و عراق  و در زمان یاد شده کمک نماید.

 اسناد برملا شده در بایگانی امنیت ملی انگلیس همچنین آشکار ساخت که در زمینه بکارگیری سلاح‌های هسته‌ای در ایران و عراق نیز صحبت‌هایی در میان بوده است. مقام‌های نظامی انگلیس بر این باور بودند که بمب‌های هسته‌ای گزینه‌ای مناسبتر برای نابودی این تاسیسات تا استفاده از مواد منفجره کلاسیک و متعارف هستند.

 این اسناد در سال 1985 از سوی یک کارمند بایگانی شاغل در کتابخانه ریاست جمهوری «ترومن» مرکز فرهنگی و کتابخانه اسناد دولتی، اشتباهی از حالت طبقه بندی شده خارج شدند. متعاقب این ماجرا سازمان سیا خواهان اخراج کارمند مورد نظر می‌شود اما وی تنها سمت خود را در آنجا از دست داد.

منبع: فارس
36 کشته و 140 زخمی در انفجار و تیراندازی در فرودگاه استانبول (+عکس )
مهدی طارمی: ما در زمان انفجار در فرودگاه نبودیم/ در ترکیه ماندیم تا کارهای اقامت مان را انجام دهیم
فرودگاه بزرگ و مهم اتاتورک استانبول سه شنبه شب شاهد دوانفجار انتحاری و تیراندازی به سمت مسافران بود.

به گزارش عصرایران، تاکنون 36 کشته و 140 زخمی آمار رسمی تلفات 2 انفجار و تیراندازی در فرودگاه استانبول است.

* جدیدترین خبرها: 

03:25 - مهدی طارمی در مصاحبه با فارس: ما در زمان انفجار در فرودگاه نبودیم/ در ترکیه ماندیم تا کارهای اقامت مان را انجام دهیم

03:21 - آسوشیتدپرس: تعداد کشته های حملات فرودگاه آتاتورک، نزدیک به 50 نفر رسید/ یورونیوز

 02:42 - مقام دولت ترکیه: اکثر قربانیان حملات به فرودگاه استانبول، شهروندان ترکیه هستند

02:42 - اردوغان با محکوم کردن حملات به فرودگاه استانبول:
حمله به فرودگاه اتاتورک استانبول علیه 70 میلیون شهروند ترکیه بود

02:36 - مقام دولت ترکیه: اکثر قربانیان حملات به فرودگاه استانبول، شهروندان ترکیه هستند

02:32  -  تمام پروازهای فرودگاه آتاتورک استانبول تا ساعت ١٧ عصر روز چهارشنبه به وقت محلی لغو شد / رویترز   

02:20 - واکنش ترامپ به انفجارهاى فرودگاه استانبول در توییتر خود: تروریسم باید به خارج از مرزهاى ایالات متحده آمریکا محدود شود / یورونیوز


02:20 - توقف پروازهای آمریکا به استانبول

 اداره هوانوردى فدرال آمریکا تا اطلاع ثانوى دستور توقف پروازها بین این کشور و فرودگاه هاى استانبول را صادر کرد/ 

02:20 - رسانه های ترکیه: یکی از مهاجمان به فرودگاه استانبول،‌ فرار کرده است


02:19 - "امین" از مخاطبان عصرایران:

با سلام. من در استانبول زندگی می کنم و با دوستانم که امشب می خواستن به تهران برگردن چند دقیقه پیش صحبت کردم. مسافرای پرواز 511 آسمان تا اونجایی که من اطلاع دارم صحیح و سالم و در راه برگشت به هتل هستن.

- "مهدی" از مخاطبان عصرایران:

من الان استانبولم فِضای ترسناکی اینجا حاکمه; از همه جا صدای اژیر شنیده میشه. موندیم چیکار کنیم


- "یاشار" از مخاطبان عصرایران:

من هم به تهران پرواز داشتم و در زمان حادثه اونجا بودم. عامل انتحار و تیراندازی نتونستن گیت ها رو رد شن و به پلیس ها تیراندازی کردند . یک یا دو نفرشان هم در پارکینگ بود که اونجا هم تیراندازی ها صورت گرفت.

01:42 - استاندار استانبول : 3 فرد انتحاری، عامل انفجارهای فرودگاه بودند
 
01:40 - استاندار استانبول:  28 کشته در انفجار فرودگاه استانبول

 01:40 - لغو 6 پرواز از فرودگاه امام - تهران به استانبول

آسمان -  ساعت 23:40 سه شنبه
قشم ایر - ساعت 24  سه شنبه شب
ترکیش ایر - ساعت 3 بامداد چهارشنبه
اطلس جت - ساعت 5 بامداد
ترکیش ایر - ساعت 5:10 بامداد چهارشنبه
ترکیش ایر - ساعت 7:30 صبح چهارشنبه



01:23 - خبرگزاری رسمی اناتولی ترکیه: حال 6 زخمی انفجار فرودگاه استانبول،‌ وخیم است.

01:14 - کنسل شدن 2 پرواز از تهران به استانبول

 پروازهای شرکت های اسمان (23:40 سه شنبه) و شرکت قشم ایر (ساعت 12 شب سه شنبه) از فرودگاه امام (تهران)  به استانبول کنسل شدند

01:14 - خبرگزاری رسمی آناتولی ترکیه: 60 زخمی در انفجارها و تیراندازی فرودگاه استانبول

01:06 - ازدحام در بخش اطلاعات فرودگاه امام - تهران / هم اکنون 54 نفر در صف انتظار مکالمه تلفنی با اطلاعات فرودگاه امام هستند.

01:06 - پلیس، فرودگاه را بست و مانع از ورود به آن می شود

00:57 - پروازهای صبح چهارشنبه فرودگاه استانبول ترکیه لغو شدند

00:57 - مسافران فرودگاه استانبول به هتل منتقل شدند

00:54  - لغو همه پروازهای داخلی و خارجی فرودگاه اتاتورک استانبول / انتقال برخی پروازها به مقصد فرودگاه اتاتورک به دیگر فرودگاه ها

00:40 -   10 کشته و 20 زخمی در انفجار و تیراندازی در فرودگاه استانبول

00:29- وزیر دادگستری ترکیه: عامل انتحاری با استفاده از کلاشنیکوف در فرودگاه تیراندازی کرد

00:28 - وزیر دادگستری ترکیه: 10 کشته در انفجارها و تیراندازی فرودگاه استانبول

00:21 - توقف پروازهای داخلی و خارجی فرودگاه اتاتورک استانبول

00:15- شاهدان عینی : چند کشته در انفجارها و تیراندازی فرودگاه

00:13 - 40 زخمی در انفجارها و تیراندازی فرودگاه استانبول

 فوری / 10 کشته و 40 زخمی در انفجار فرودگاه استانبول/ توقف پروازهای فرودگاه

00:10 - هشدار پلیس ترکیه: یک انتحاری دیگر در فرودگاه است

00:08 - مقامات ترکیه می گویند احتمالا 2 عامل انتحاری خود را در فرودگاه منفجر کرده اند

00:04 - پلیس ترکیه: دهها نفر زخمی شدند

00:02 - رسانه های ترکیه: ابتدا 2 انفجار روی دادند سپس تیراندازی صورت گرفت و 4 فرد مسلح فرودگاه را ترک کردند

12:00 - 2 انفجار در فرودگاه استانبول روی داد

فوری / 10 کشته و 40 زخمی در انفجار فرودگاه استانبول/ توقف پروازهای فرودگاه
11:59 - منبع رسمی در دولت ترکیه: انفجار در داخل فرودگاه اتاتورک استانبول

11:59 - گفته می شود عامل انتحاری قبل از ورود به فرودگاه،‌ خود را منفجر کرد و کشته شد

11:57 - انفجار در پارکینگ خودروها در فرودگاه اتاتورک استانبول

- تاکسی های فرودگاه در حال انتقال مجروحین هستند

- رسانه ها درباره وقوع یک یا دو انفجار خبر می دهند

- وحشت و ترس در میان مسافران فرودگاه

- رسانه های ترکیه: احتمالا عامل انفجار،‌ انتحاری بود

ادامه دارد ...

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد