سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

آخرین اخبار از تغییرات در عمارت خیابان فلسطین اهواز!

خبرگزاری فارس: آخرین اخبار از تغییرات در عمارت خیابان فلسطین اهواز!

پس از انتخاب استاندار جدید، این روزها همه نگاه‌ها معطوف به عمارت خیابان فلسطین اهواز است تا مشخص شود چه کسانی در تیم جدید استانداری خوزستان جای خواهند گرفت.

    

به گزارش خبرگزاری فارس از خوزستان، یک هفته از معارفه استاندار جدید گذشت اما همچنان نگاه‌ها به‌سمت عمارت خیابان فلسطین اهواز است تا از داغ بودن اخبار آن کاسته نشود.

گوشه و کنار خبرها حاکی از تغییر تیم مقتدایی استاندار سابق و جایگزین کردن تیمی بوده که به اصطلاح منجی وضعیت کنونی استان است.در این حال خبرها از استعفای احمد سیاحی معاون عمرانی استانداری و همچنین رفتن عالمی‌نیسی معاون منابع انسانی و دهقان معاون امنیتی به دلیل بازنشسته شدن حکایت دارد.

همچنین خبر انتخاب فرج‌الله خبیر در مسؤولین جدید خارج از استان قوت گرفته است.

این گزارش حاکی از آن است که آنچه ذهن جامعه استان را بیش از بیش مشغول کرده، این بوده که استاندار جدید در روزهای آینده چه کسانی را در تیم مدیریتی خود جای خواهد داد؟

به هر حال آنچه که مهم بوده، این است که غلامرضا شریعتی، استاندار استانی شده که از قومیت‌ها، فرصت‌ها، تهدیدها، منابع، نگرش‌ها و انتظارات متنوعی برخوردار است و استاندار لاجرم و با توجه به وضعیت موجود باید با اتخاذ تصمیماتی درست، منشاء وحدت و حفظ تعادل در استان مهم و استراتژیکی همچونی خوزستان باشد.

شاید به‌همین دلیل است که دستور موکد رئیس جمهور به وی، رفع تبعیض و استفاده کردن از تمام طیف‌های سیاسی معتقد به نظام و همچنین قومیت‌های مختلف در مسائل مدیریتی استان است.

به‌طور حتم آنچه 37 سال سبب عقب ماندگی استان شده است، وجود و حضور مدیریت‌های ناکارآمد استانی که اغلب به یمن رابطه‌ها عمری طولانی و به‌قیمت توسعه محرومیت استان رقم زد.

از سویی دیگر مدیریت‌های غیر بومی که تمام انرژی خود را برای جذب فرصت برای شهر و دیار خود گذاشتند و بیش از بیش نه تنها سبب رشد تبعیض در استان بلکه عامل تفرقه و دو دستگی در بین خوزستانی‌ها شدند.

همه ما به سختی کار در استانی که نبض کشور به‌شمار می‌رود واقف هستیم و بدون شک استاندار جدید می‌بایست خود را برای رویا‌رویی با مشکلات مختلف آماده کند.

آنچه بیش از هر چیزی در این گیرودار مهم و ضروری به نظر می‌رسد استفاده از ظرفیت‌ها، تفکرات و نگرش‌های مختلف نخبگان استان است.

در مدیریت جدید استانداری آنچه بیش از هر چیزی دیگری ذهن و فکر شهروند خوزستانی را به‌خود مشغول کرده است بحث مسائل زیست محیطی و وضعیت معیشتی جوانان استان است، بنابراین استاندار جدید تمام فکر مدیریتی خود را به این دو مقوله اختصاص دهد.در غیر این‌صورت عمر مدیریتی وی نیز کوتاه خواهد شد، در این میان استفاده از نیروهای متعهد، دلسوز و کارآمد با هدف رشد و توسعه استان بیش از پیش ضروری به نظر می‌رسد و برای حفظ آرامش و تأمین امنیت روانی مردم یکی از ملزومات مدیریتی است.

روز‌های نه چندان دور همه چیز را مشخص خواهند کرد، بالاخره چه کسی در رکاب مدیریتی استاندار جدید خوزستان خواهد نشست، آیا شریعتی به‌همان محبوبیتی که مقتدایی حتی در بین منتقدانش به آن دست پیدا کرد خواهد رسید؟!

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد