سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

ضرب الاجل سه روزه به شهرداری اهواز/ پرونده زباله دان اهواز به دادگاه می رود

اهواز - ایرنا - رئیس اداره حفاظت محیط زیست اهواز از ادامه آتش سوزی در مدفن پسماند این شهر خبر داد و گفت: در صورت مهار نشدن حریق تا سه روز آینده، پرونده شهرداری اهواز به مراجع قضایی ارجاع می شود.

علی بنی عگبه یکشنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد: آتش سوزی در زمین زباله اهواز در منطقه 'صفیره' از چهارشنبه آغاز شده و با گذشت پنج روز هنوز ادامه دارد.
وی این حریق را ناشی از دفن غیراصولی زباله دانست و افزود: این آتش سوزی در ابتدا در سلول دفن زباله آغاز شده و بعد از آن به زباله هایی که شهرداری روی زمین تلنبار کرده بود سرایت نمود که باعث گستردگی حریق شده است.
بنی عگبه تصریح کرد: دود شدید ناشی از آتش سوزی زمین زباله دیروز بخشی از مناطق شهری اهواز را فراگرفته بود و علاوه بر مناطق شمال شرقی تا منطقه کیانپارس نیز آثار دود دیده می شد.
وی با بیان اینکه شهرداری اهواز برای مهار این حریق در حال خاکریزی است اضافه کرد: به شهرداری اهواز تا 9 تیر فرصت داده شده تا آتش سوزی زمین زباله را مهار کند.
بنی عگبه اضافه کرد: سلول دفن زباله به دلیل انفجارها و آتش سوزی های پی درپی دیگر قابل استفاده نیست هرچند که اگر حریق اتفاق نمی افتاد می توانستند تا یکی دو سال دیگر زباله های شهر را در آن دفن کنند.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست اهوازبا بیان اینکه ساخت سلول جدید دفن زباله یک ماه آینده به اتمام می رسد ادامه داد: و در ماه های اخیر، شهرداری زباله های شهری را در سایت صفیره روی هم تلنبار می کرد و به درستی دفن نمی کرد.
بر اساس گزارش مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان شدت دود ناشی از حریق مدفن پسماند اهواز دیروز (شنبه)به حدی بوده که باعث اختلال در پروازهای اهواز شده است.
پنجشنبه گذشته نیز شاهین هاشمی بخشدار غیزانیه نسبت به آتش سوزی مدام در زمین زباله اهواز و دود ناشی از آن اعتراض کرده و گفته بود دود ناشی از مدفن پسماند تعدادی از روستاهای بخش غیزانیه با جمعیت هفت هزار نفر را دچار با مشکل تنفسی و بهداشتی کرده است.
سایت 'صفیره' اهواز از سال 1391 و با تعطیل شدن مدفن قدیمی پسماند اهواز در منطقه 'برومی' راه اندازی شده است که روزانه یک هزار تن زباله شهر اهواز به آن منتقل می شود.
اگر چه روش به کار گرفته در این سایت (روش نیمه هوازی موسوم به فوکوئوکا) قرار است مانع از آلودگی زیست محیطی شود اما به دلیل دفن غیراصولی زباله، آلودگی ها همچنان ادامه دارد به ویژه در فصل گرما این سایت دچار حریق می شود که گاهی چندین روز به درازا می کشد.
تیر ماه پارسال فقط در یک نوبت آتش سوزی در این سایت 10 روز به طول انجامید.
7151/6065

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد