سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

شهرداری اهواز آتش‌سوزی برومی را کنترل کند


اجتماعی  13:47:44 1395/04/05
954-1914-5 کد خبر

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان از پیگیری انجام اقدامان لازم جهت کنترل آتش‌سوزی و دود ناشی از آن در آسمان اهواز خبر داد.

هاشم بالدی در گفتوگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، اظهار کرد: اولین گزارش مربوط به دود ناشی از آتشسوزی صبح امروز توسط ادارهکل هواشناسی خوزستان به ما اعلام شد. این در حالی است که ما انتظار داشتیم مجموعه حفاظت محیط زیست خوزستان که متولی این بخش است، آتشسوزی و دود و آلودگی ناشی از آن را اعلام کند. 

وی افزود: صبح امروز شخص مدیرکل هواشناسی خوزستان با ما تماس گرفته و اعلام کردند که در پی دود غلیظ ناشی از آتش‌سوزی در اطراف اهواز، در پروازهای فرودگاه بین‌المللی اهواز اختلال ایجاد شده است. 

بالدی ادامه داد: در پی این اعلام، با اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان تماس گرفته و اوضاع را رصد کردیم که مدیرکل حفاظت محیط زیست اعلام کرد آتش‌سوزی مربوط به زباله‌های شهری شهر اهواز در محل دپو زباله در منطقه برومی اهواز است. 

وی گفت: از آنجا که در محل انباشت زباله‌ها در سایت برومی، گاز ناشی از زباله‌ها متراکم است، در اثر گرما و فعل و انفعالات، در زباله‌ها خودسوزی ایجاد می‌شود. بنا بر اعلام مجموعه حفاظت محیط زیست از چندین سال قبل این اتفاق در اهواز رخ می‌دهد. 

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان اظهار کرد: از اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان خواسته‌ایم با جدیت این موضوع را پیگیری کند و اگر در این زمینه مقصری وجود دارد یا قصوری رخ داده است، به استانداری خوزستان اعلام کنند. 

وی افزود: همچنین در تماس با شهردار اهواز بر لزوم کنترل وضعیت آتش‌سوزی در محل دپو زباله‌های شهری اهواز تاکید و قرار شد که مجموعه خدمات شهری به سرعت در منطقه مستقر شوند و ضمن خاموش کردن آتش‌سوزی و کنترل گاز ناشی از انباشت زباله‌ها، آمادگی اتفاقات احتمالی را نیز داشته باشند. بالدی با بیان این‌که پیگیری و کنترل آتش‌سوزی برومی بر عهده شهرداری اهواز است، گفت: به شهردار اهواز تاکید کردیم که این موضوع نباید تکرار شود.پیش از این نیز مدیرکل هواشناسی خوزستان در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به دود غلیظ در آسمان اهواز و کاهش دید افقی در فرودگاه اهواز، نسبت به بروز اختلال در پروازها هشدار داده و عنوان کرد خلبانانی که امروز در آسمان اهواز پرواز کردند شاهد آتش‌سوزی در شرق استان بوده‌اند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد