سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

دکتر ولی اله شجاعپوریان:

با توجه به مباحث مهمی که در استان خوزستان باید به آن ها پرداخته شود،بحث بومی یا غیر بومی بودن استاندار آینده خوزستان بحثی فرعیست و در شرایط فعلی استان اهمیت لازم را ندارد.

 دکتر ولی اله شجاعپوریان نماینده اسبق مردم بهبهان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار تابناک خوزستان در خصوص ظرفیت های طبیعی و اقتصادی استان خوزستان اظهار کرد: خوزستان از نظر مساحت جغرافیایی، منابع عظیم نفت و گاز و پتروشیمی، تاسیسات فولاد و ذوب آهن، وجود کشت و صنعت های مختلف، دسترسی به آبهای آزاد و بین المللی، همجواری با بازارهای مصرف جهانی نظیر کشورهای حاشیه خلیج فارس، صنعت توریسم و گردشگری، کشاورزی و منابع انرژی نظیر آب و برق با چندین کشور همسایه برابری می کند. اما متاسفانه با وجود منابع غنی و ویژگی های خاصی که در کمتر استانی در کشور دیده می شود باید گفت این استان با مجموعه ای از مشکلات بلندبالا نظیر بیکاری، معضلات زیست محیطی، تعطیلی شهرک های صنعتی و مشکلات مرزی در ترانزیت کالادست و پنجه نرم می کند. 

وی افزود: استان خوزستان با مدیریت صحیح و کارآمد در بخش صنایع و تولیدات به نقطه ای پایدار و مطلوب خواهد رسید. با تکمیل پروژه های مهم در بخش کشاورزی استان خوزستان نظیر طرح 550 هزار هکتاری مقام معطم رهبری و پروژه های نفت، گاز و پتروشیمی منافعی عظیم عاید کشور خواهد شد.

ولی اله شجاعپوریان گفت: باید به این نکته توجه نمود که یک نفر به تنهایی در استان خوزستان نخواهد توانست از عهده ماموریتی به این عظیمی به نحوه مطلوبی برآید. دولت باید به خوزستان به عنوان یک کابینه نگاهی ویژه داشته باشد و شخصی را به عنوان استاندار معرفی و حکم نماید که بتواند تدابیری بلند پایه و کارآمد را برای خوزستان اتخاذ کند.

وی در ادامه افزود: با توجه به مباحث مطرح شده بحث بومی یا غیر بومی بودن استاندار آینده خوزستان بحثی فرعیست و در شرایط فعلی استان اهمیت لازم را ندارد.

ولی اله شجاعپوریان تاکید کرد: استاندار خوزستان بایستی مدیری توانمند، پرتجربه در تمامی زمینه ها، کارآمد و دارای شخصیت کاریزماتیک باشد و نگاهی توسعه ای در جهت پیشرفت هم جانبه خوزستان داشته باشد. البته شایان ذکر است اگرفردی بومی تمامی ویژگی های گفته شده را دارا باشد برای صدارت استان گزینه ای عالی خواهد بود. در شرایط فعلی خوزستان که نیاز به مدیری توانمند و لایق جهت توسعه و برطرف نمودن معضلات موجود به شدت احساس می گردد اگر فردی غیر بومی با ویژگی های لازم را داشته باشد گزینش آن دراولویت قرار دارد.

وی افزود: خوزستان به تنهایی می تواند و قادر است تمام کشور را از لحاظ اقتصادی، سیاسی و فرهنگی اداره نماید. اگر دولتمردان با این دیدگاه به خوزستان نگاه کنند قطعا به دنبال فردی برای تصدی گری خوزستان خواهند بود که بتواند استان را حفظ کند و در مسیری حرکت نماید که منافع استان از هر لحاظ تامین گردد.

نماینده اسبق مردم بهبهان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: یکی از مسائلی که در خصوص پیشنهادات گزینه استاندار خوزستان مشاهده می گردد تقابل در معرفی افراد است یعنی هر مجموعه گاها بومی بودن استاندار را به عنوان شاخصه اصلی مطرح می سازند که این آسیبی جدی به توسعه خوزستان وارد خواهد ساخت. اولویت های ابتدایی که در بالا به آن اشاره شد برای استاندار بودن لازم است زیرا اگر فرد انتخاب شده فاقد صلاحیت های مطرح شده باشد برای مدیریت خوزستان بسیار آسیب پذیر خواهد بود. همچنین به این نکته باید توجه نمود که گزینه هایی که در تقابل با دولت هستند برای استانداری خوزستان مناسب نیستند.

عضو شورای شهر تهران در خصوص تعدد گزینه های مطرح شده جهت تصدی گری خوزستان گفت: مجموعه ای واحد می تواند با برگزاری جلسات متعدد و با حفظ اصول مطالبه گری و ادبیات و متانت سیاسی و همچنین در نظر داشتن شرایط موجود استان که قبلا به آن اشاره شد گروه های اجتماعی فعال در زمینه گزینش استاندار خوزستان را مدیریت نماید. فضاسازی هایی که این روزها در خصوص استاندار بومی صورت گرفته است نه تنها به ارتقاء استان کمک نخواهد کرد بلکه به جای تعامل منطقی به ضرر خوزستان می باشد و آسیب هایی جدی را متوجه استان خواهد کرد.

 دکتر ولی اله شجاعپوریان در پایان اذعان کرد: شرایط فعلی خوزستان به گونه ای ست که نگاهی مثبت از سوی مرکز به آن نمی شود و این ضعفی بزرگ در جهت توسعه استان به شمار می آید. برای رفع تمامی مشکلات و معضلات موجود، نحبگان و فعالان سیاسی و اجتماعی خوزستان بایستی باتشکیل جلسات منعدد زیر نظر مدیریتی واحد، فردی کارآمد و توانمند را برای تصدی گری استان خوزستان برگزینند تا بتواند منافع و مصالح استان را از هر جهت درنظر بگیرد و توسعه و پیشرفت خوزستان و احقاق حقوق ملی و استانی مردم را محقق سازد.

منبع: تابناک
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد