سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

ادعای حاکم اماراتی: علی عبدالله صالح ایرانی الاصل است!

   

یکی از حاکمان امارات، علی عبدالله صالح رئیس جمهوری پیشین یمن را که متحد انصار است، "ایرانی الاصل" خواند !
به گزارش مشرق، علی عبدالله صالح که تا پیش از پیروزی انقلاب یمن، به سبب همراهی با سیاست های کشورهای عرب حاشیۀ خلیج فارس، از حمایت بی چون و چرای آنان برخوردار بود، اکنون که علیه طمع ورزی ها و جنایت های اعراب در یمن موضع گرفته است، او را "ایرانی الاصل" خواندند.

بر پایه این گزارش، "سلطان بن محمد القاسمی" حاکم شارجه از امیرنشین های امارات متحدۀ عربی، علی عبدالله صالح را "ایرانی الاصل" قلمداد کرد.

این در حالی است که علی عبدالله صالح از قبیله سنحان است که صدها سال است در یمن و جنوب عربستان زندگی می کنند.

به نوشتۀ وبگاه المرصد، سلطان القاسمی، در گفت وگو با تلویزیون الشارجه گفت: گروهی از زندانی های ایرانی، با قبیله الکنده همراه شدند و توانستند به حکومت برسند، آنگاه این زندانی های ایرانی و قبیله الکنده، در یمن ماندند و تاکنون هنوز در یمن هستند!

حاکم الشارجه در ادامۀ "آسمان ریسمان بافی های" خود گفت: فارس ها، این ها را "فرزندان" می خواندند و این به آن معنی است که این ها، فرزندانِ فارس ها بودند. قبیلۀ کنده نیز وارد منطقه سنحان شد. قبیلۀ سنحان، از فارس ها حمایت می کرد تا کسی متعرضِ آن ها نشود. این بده بستان، مربوط به پیش از ظهور اسلام بود و اکنون، با توجه به این که علی عبدالله صالح از قبیلۀ سنحان است، تاریخ تکرار شده است!

تلاش سلطان القاسمی برای زیر سئوال بردن اصل و نسب علی عبدالله صالح در حالی صورت می گیرد که خودِ او، از قبیلۀ القواسم است. این قبیله، پیش از سال 1718 میلادی، از سرزمین نجد به امارات رفتند. دورۀ حضور آن ها در امارات، کمی پیش از دورۀ ظهور دزدان دریایی خلیج فارس بود که کشتی های حاکم بصره را چپاول می کردند. آن گاه ایرانی ها و پرتغالی ها و انگلیسی ها به مبارزه با این دزدان دریایی همت گماردند. دزدی دریایی این قبایل، در قرن هجدهم با حمایت وهابی ها و آل سعود صورت می گرفت به طوری که در دورۀ عبدالعزیز بن محمد بن سعود از حکام آل سعود، روابط آل سعود با خاندان القواسم استحکام بیشتری یافت و به پشتیبانی از جنگ این قبیله با دولت البوسعیدیه در عمان پرداخت، آن گاه هم آل سعود و هم القواسم هر دو به هم پیمانانِ بریتانیا تبدیل شدند.

امارات که در تجاوز عربستان سعودی به یمن، با آل سعود همراه شد، تاوان سنگینی پرداخت و ده ها تن از سربازان این کشور کشته و صدها تن در ماه سپتامبر گذشته زخمی شدند.

اما کار به همین جا ختم نشد، زیرا چندی بعد، انتشار عکسی از احمد بن سعود القاسمی پسر حاکم رأس الخیمه (از امیرنشین های امارات) ثابت کرد که این امیرزاده، در حملۀ یمنی ها به پادگان صافر، دو پای خود را از دست داده و اکنون ویلچرنشین شده است.
منبع: العالم
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد