سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

روایت منتخب اهواز از اتفاقات امروز مجلس

منتخب مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: در شأن یک نماینده نیست که اگر توسط یک لیست حمایت شده و به مجلس راه پیدا کرده، در انتخابات ریاست مجلس خلاف آن عمل کند.

جواد کاظم‌نسب الباجی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، با اشاره به انتخابات رئیس و هیأت‌رئیسه موقت مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: به‌طور طبیعی از روزهای گذشته رایزنی‌ها انجام شده و بین نمایندگان استان در این خصوص هماهنگی وجود داشته است.

وی ادامه داد: آقای ناصری‌نژاد منتخب مردم شادگان و آقای پاپی‌زاده منتخب مردم دزفول به‌عنوان منتخبان استان از فراکسیون ولایت برای انتخابات هیأت‌رئیسه مجلس کاندیدا شدند که موفق به کسب رأی لازم نشدند. به نظر می‌رسد که بین این افراد و دیگر اعضای فراکسیون ولایت هماهنگی لازم وجود نداشت، اگرنه چگونه آقای لاریجانی 173 رأی کسب می‌کند اما آقای ناصری‌نژاد تنها 119 و آقای پاپی‌زاده حدود 100 رأی می‌آورد؟

منتخب مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی افزود: اگر اعضای فراکسیون ولایت به ائتلاف خود پایبند بودند چرا نتیجه باید این طور باشد؟ این اتفاق نشان می‌دهد که اعضای این فراکسیون به برنامه‌های خود پایبند نیستند.

کاظم‌نسب الباجی در خصوص انتخاب کمیسیون‌های تخصصی نیز گفت: اکنون شعب چندگانه مجلس تشکیل شده است و منتخبان استان نیز اولویت‌های خود را برای حضور در کمیسیون‌ها مشخص کرده‌اند. پس از اتمام کار شعب انتخاب کمیسیون‌های تخصصی نیز انجام خواهد شد؛ کار شعب پس از سه روز به پایان خواهد رسید.

وی افزود: بسیاری از منتخبان استان به کمیسیون انرژی تمایل دارند، برخی نیز به کمیسیون اقتصاد و برنامه و بودجه رفته‌اند. می‌توان گفت که منتخبان استان در کمیسیون‌های مختلف متفرق هستند اما بیشتر تمرکز بر کمیسیون انرژی است.

منتخب مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی درباره انتخاب رئیس موقت مجلس اظهار داشت: 2 نفر از منتخبان خوزستان که تحت حمایت لیست امید بودند به آقای لاریجانی رأی دادند. این افراد در انتخابات ذیل لیست امید حضور پیدا کردند، اما اعلام کردند که به آقای لاریجانی رأی می‌دهند و به فراکسیون ولایت پیوستند و دیگر در جلسات فراکسیون امید نیز حاضر نمی‌شوند.

کاظم‌نسب الباجی ادامه داد: جلسه‌ای درخصوص کاندیداشدن آقای عارف برای ریاست مجلس برگزار و در این زمینه تصمیم‌گیری خواهد شد؛ البته با توجه به اتفاقات امروز مجلس به نظر من بهتر است که آقای عارف کاندیدا نشود.

وی تصریح کرد: نمایندگان قدیمی در مجلس طرفدار آقای لاریجانی هستند و منتخبان فعلی را به‌خود جذب می‌کنند. وعده وعیدهای بسیاری هم به نمایندگان جدید داده می‌شود و آن‌ها را به پیوستن به فراکسیون ولایت تشویق می‌کنند این در حالی ‌است که اکثر اعضای فراکسیون امید به‌خصوص منتخبان تهران جدیدالورود هستند.

منتخب مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: من، آقای ساری و آقای یوسفی سر حرف خود مانده‌ایم و به فراکسیون خود پایبند هستیم و در این خصوص باکی نداریم. دعوت‌های بسیاری از ما شده است، حتی امروز و پیش از آغاز کار مجلس دعوتی تحت عنوان صبحانه کاری انجام شد اما نپذیرفتیم و بر اساس عقیده خود عمل می‌کنیم. ما می‌دانستیم که در فراکسیون ولایت افراد مستقل و اعضای جبهه پایداری حضور دارند و تعداد اعضای این فراکسیون بیشتر است با این حال به فراکسیون خود وفادار مانده‌ایم.

کاظم‌نسب الباجی تأکید کرد: در شأن یک نماینده نیست که وقتی توسط یک لیست حمایت می‌شود و به مجلس راه می‌یابد، در انتخابات ریاست مجلس خلاف آن عمل کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد