سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

از ظرفیت خودروهای عمومی پلاک اروند در استان استفاده شود

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های خوزستان گفت: استفاده از ظرفیت خودروهای پلاک اروند در ناوگان حمل و نقل عمومی استان، موجب ساماندهی وضعیت خودروهای شخصی مداخله‌گر در بخش ناوگان عمومی حمل و نقل می‌شود و ارتقاء ضریب ایمنی را برای مردم به همراه خواهد داشت. 

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، مسعود مصدقی زاده در جلسه‌ای با موضوع استفاده از خودروهای پلاک اروند در ناوگان عمومی که امروز، 9 خردادماه برگزار شد، با بیان این‌که بر اساس آمارهای به دست‌آمده، میزان جابه‌جایی مسافر و تعداد سفرهای درون استانی و برون استانی از سال 90 تاکنون رو به کاهش بوده است، اظهار کرد: در سال 90 تعداد سفرهای برون استانی و درون استانی بیش از 11 میلیون سفر بوده که در سال 91، 4 درصد و در سال 92،6 درصد و در سال 93، نیم درصد و در سال 94، 2.4 درصد تعداد سفرهای ناوگان مسافری کاهش یافته و این امر به علل مختلف اتفاق افتاده است. 

وی افزود: همچنین از سال 90 تاکنون تعداد جابه‌جایی مسافران رو به کاهش بوده که در سال 90 بیش از 13 میلیون مسافر جابه‌جا شدند و این رقم در سال 94 به 8.5 میلیون نفر تقلیل یافت؛ این مساله نشانگر سوق مردم به سمت استفاده از خودروهای شخصی به علت افزایش سطح رفاه است.

مصدقی زاده تصریح کرد:  همچنین پیام دیگر این موضوع شاید این باشد که باید ناوگان حمل و نقل عمومی را به سمتی که ایمنی و رفاه بیشتری دارد، هدایت کنیم و با ایجاد جاذبه لازم در این بخش، مردم را به استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی ترغیب کنیم تا کمتر از خودروهای شخصی خود جهت سفر استفاده کنند. 

وی با بیان این‌که شاید یکی از سیاست‌های دولت توسعه ناوگان عمومی و منطقی کردن قیمت سوخت جهت هدایت تقاضای مردم به استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی باشد، گفت: این سیاست، کلی و بسیار پسندیده است و باید در کنار این سیاست ما نیز به دنبال توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی باشیم، اگر چه از این موضوع غافل شده‌ایم.

مصدقی زاده گفت: در سال 94 تا حدودی توسعه این ناوگان انجام شده و البته سن ناوگان نیز از 9.7 سال به 9،5 سال کاهش یافته است. هر چند که کاهش چندانی صورت نگرفته است اما خوش‌بین هستیم که با استفاده از ظرفیت خودروهای پلاک اروندی در حمل و نقل عمومی، ضریب ایمنی را در سفرهای جاده‌ای ارتقا دهیم. 

وی خاطرنشان کرد: علیرغم این‌که سالیانه 100 میلیون تردد در راه‌های استان صورت می‌گیرد، تلفات جاده‌ای در سال‌های اخیر کاهش یافته که آزادشدن تردد خودروهای پلاک اروند در سطح استان یکی از دلایل این موضوع به شمار می‌رود و این مساله موجب شده تا افزایش ضریب ایمنی را شاهد باشیم و با این اقدام به مردم اطمینان خاطر بدهیم.

مصدقی زاده بیان کرد: خوشبختانه در حوزه سفر با ماشین‌های سواری بین شهری نیز رشد داشتیم که این مسله نشان می‌دهد که مردم علاقه‌مند هستند تا سفر خود را با استفاده از ناوگان حمل و نقل سواری انجام دهند. 

وی با تاکید بر ارائه خدمات بیشتر در بخش ناوگان حمل و نقل سواری در خصوص مزایای استفاده از خودروهای پلاک اروندی در ناوگان حمل و نقل عمومی عنوان کرد: استفاده از ظرفیت خودروهای پلاک اروند در این ناوگان موجب می‌شود تا بتوانیم سن خودروهای سواری را کاهش دهیم و همچنین ارتقای ضریب ایمنی را شاهد باشیم؛ بنابراین به همکاری پلیس در بخش شماره‌گذاری این خودروها نیاز داریم. 

مصدقی زاده با بیان این‌که ظرفیت مناسبی در منطقه آزاد اروند جهت ارایه تسهیلات برای خودروهای عمومی پلاک اروند وجود دارد، افزود: در آخرین جلسات مقرر شده تا تسهیلات تا سقف 30 میلیون تومان با نرخ سود 4 درصد در اختیار متقاضیان خودروهای عمومی پلاک اروند قرار داده شود و از بانک‌ها انتظار داریم که در صورت امکان در این زمینه همکاری کنند تا هم بتوانیم سن ناوگان مسافری را در استان کاهش دهیم و هم موضوع کاهش تلفات جاده‌ای که در سال‌های اخیر شاهد آن بودیم، حفظ و تثبیت شود و در جهت کاهش بیشتر تلفات جاده‌ای گام برداریم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد