سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

مصوبه پرابهام شورای عالی آب درباره سد گتوند!

رییس مؤسسه آب دانشگاه تهران گفت: مصوبه شورای عالی آب در خصوص علاج‌یابی سد گتوند برای ما مبهم است و اطلاعی نداریم که چه کاری در حال انجام است.

کد خبر: ۵۹۲۳۱۹
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۶:۱۵ - 26 May 2016
رییس مؤسسه آب دانشگاه تهران گفت: مصوبه شورای عالی آب در خصوص علاج‌یابی سد گتوند برای ما مبهم است و اطلاعی نداریم که چه کاری در حال انجام است.

دکتر محمدعلی بنی‌هاشمی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: ما در مؤسسه آب دانشگاه تهران پس از مصوبه شورای عالی آب در پنج بهمن‌ماه سال گذشته، دیگر اطلاعی نداریم که در خصوص سد گتوند چه کاری در حال انجام است؛ تنها چیزی که به‌طور رسمی به ما ابلاغ شد یک رونوشت از مصوبه شورای عالی آب بود.

وی افزود: از نظر ما مصوبه شورای عالی آب دارای ابهام است و طی مکاتبه‌ای رسمی درخواست رفع ابهام کردیم؛ در آن مصوبه که در دسترس عموم هم قرار دارد، آمده است که دانشگاه تهران محوریت مطالعات بعدی را داشته باشد. ما سؤال کردیم که منظور کدام مطالعات بعدی است و محور مطالعات بودن به چه معنا است که هنوز پاسخی دریافت نکرده‌ایم.

رییس مؤسسه آب دانشگاه تهران با بیان این‌که در تأخیر آفت‌های بسیاری وجود دارد، تصریح کرد: حداقل ما به‌عنوان کارشناس همانند دیگر مردم و کارشناسان تمایل داریم که تکلیف سد گتوند سریع‌تر مشخص شود؛ از مصاحبه‌های مسئولان می‌توان فهمید که کار در خصوص سد گتوند متوقف نشده اما اطلاعی هم از آن نداریم. آقای میدانی معاون وزیر نیرو در یک مصاحبه عنوان کرد که راهکارها در دست مطالعه است اما دانشگاه تهران در جریان این مطالعات نیست و نقشی در آن ندارد و اصراری نداریم که نقشی داشته باشیم.

بنی‌هاشمی ادامه داد: این‌که تلاش برای رفع مشکل سد گتوند متوقف شده باشد، قطعاَ برای همه یک ضرر و زیان است اما احتمال نمی‌دهیم که این تلاش متوقف شده است؛ ابهام در این است که نمی‌دانیم دانشگاه تهران قرار است چه کاری انجام دهد و تاکنون نیز گزارشی از کارهای در حال انجام، منتشر نشده و اطلاعی نداریم که مطالعات مدنظر معاون وزیر توسط چه نهادی درحال انجام است اما می‌توان حدس زد که شرکت مهاب قدس آن را انجام می‌دهد.

وی عنوان کرد: طبق مصوبه شورای عالی آب، محوریت مطالعات بعدی سد گتوند از جمله پنل بین‌المللی تخصصی پیشنهادی سازمان محیط‌ زیست بر عهده دانشگاه تهران خواهد بود؛ در زمانی که این مصوبه به ما ابلاغ شد نامه‌ای به سازمان مدیریت نوشتیم که قرار است چه کاری انجام دهیم اما هنوز پاسخی دریافت نکرده‌ایم.

رییس مؤسسه آب دانشگاه تهران گفت: در بند شماره 2 مصوبه شورای عالی آب در خصوص سد گتوند نوشته شده است که باید به مردم اطمینان داده شود، اطمینان دادن چگونه است؟ حتماَ باید خبرهای اطمینان‌بخش به مردم داده شود اما به نظر می‌رسد از اطلاع‌رسانی شفاف و واضح غفلت شده است. بعید است که هیچ کاری در حال انجام نباشد اما لازم است که راهکارها به‌طور واضح برای مردم توضیح داده و گفته شود که مطالعات در چه فازی است.

بنی‌هاشمی تصریح کرد: نه تنها مردم خوزستان بلکه تمام مردم ایران سرنوشت سد گتوند را پیگیری می‌کنند و برای آن‌ها یک دغدغه است؛ به همین جهت باید پیگیر شفافیت مسأله شد. باید به‌طور شفاف مشخص شود که کارفرما چه کسی است و چه کسی مطالعات را انجام می‌دهد. می‌توان از وزارت نیرو سؤال کرد، زیرا در بالای مصوبه شورای عالی آب آمده است که این مصوبه توسط وزارت نیرو عملیاتی شود.

وی عنوان کرد: تلاش ما از پنجم بهمن‌ماه سال گذشته به بعد برای آن‌که مطمئن شویم چه اتفاقی در حال انجام است، به ثمر نرسیده است. پیگیری هم کردیم اما هنوز جواب شفافی دریافت نکرده‌ایم.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد