سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

آبادان؛ میزبان نخستین ماراتن برنامه نویسی سلامت خاورمیانه

سیب سلامت
شناسهٔ خبر: 3618119 -
آبادان - دبیر نخستین ماراتن برنامه نویسی موبایل سلامت ایران از میزبانی آبادان، برای برگزاری نخستین ماراتن برنامه نویسی سلامت خاورمیانه خبر داد.

محمد بهادرام امروز در گفتگو با خبرنگار مهر از برگزاری ماراتن برنامه نویسی سلامت (هلس هاکاتون) به عنوان رویکرد جدید دانشگاه های بزرگ دنیا برای تسریع رشد و ورود تکنولوژی های روز به حوزه سلامت نام برد و افزود: در این رویداد تیم های شرکت کنندگان در مدت سه روز (۲۹ تا ۳۱ اردیبهشت ماه جاری) در زمینه چالشهای مطرح شده با یکدیگر به رقابت می پردازند.

وی در تشریح این نوع رویداها در سطح جهان اظهار کرد: آغاز این قبیل رویداد ها از سال ۲۰۱۲ و تحت حمایت آژانس سلامت دولت کانادا بود که طی سه سال اخیر بیش از ۶۰ هلس هاکاتون در دانشگاه های مطرح دنیا همچون کمبریج، هاروارد و MIT  برگزار شده است.

دبیر نخستین ماراتن برنامه نویسی موبایل سلامت ایران تصریح کرد: هر چند که اغلب رویداد های برگزار شده در کشورهای آمریکای شمالی و اروپای غربی بوده اما دانشگاه های ژاپن در این زمینه پیشتاز است به طوریکه در طی سه سال اخیر بیش از ۱۱ ماراتن با موضوعاتی همچون بیماری MS، آلزایمر و غیره را برگزار کرده اند.

به گفته وی، با تولید نرم افزارهای تخصصی گام موثر و مهمی در جهت بهبود کیفیت خدمات بهداشتی درمانی به بیماران برداشته شده است.

دبیر نخستین ماراتن برنامه نویسی موبایل سلامت ایران یادآور شد: هاکاهلس نخستین ماراتن برنامه نویسی سلامت در خاورمیانه است که توانسته با رعایت پروتکل های علمی تاییدیه دانشگاه MIT و هکینگ هلس کانادا را به دست آورد.

بهادرام با بیان اینکه به همت رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان قرار است تا نخستین ماراتن برنامه نویسی موبایل سلامت ایران از ۲۹ تا ۳۱ اردیبهشت ماه جاری در آبادان شهر اولین ها برگزار شود، گفت: در این رقابت تیمهای برنامه نویس از داخل و خارج کشور امکان حضور دارند.

وی، رفع چالش های سیستم بهداشت کشور و ارتقای کیفیت مراقبت های بهداشتی در خانه های بهداشت سراسر کشور را هدف اجرای این ماراتن عنوان و افزود: در طول برگزاری ماراتن،۲۰ تیم منتخب از میان متقاضیان شرکت در این ماراتن در۱۰ چالش تعیین شده توسط تیمکارشناسان معاونت بهداشت دانشگاه آبادان اقدام به تولید نرم افزار می کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد