سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

روایت عضو شورای شهر اهواز از شب نشینی های اعضا و شهردار


شناسهٔ خبر: 3615248 -
اهواز - یکی از اعضای شورای شهر اهواز با انتقاد از عملکرد شهرداری گفت: مخالفت های اعضای شورا با شهردار نباید در شب نشینی ها حل شود.

به گزارش خبرنگار مهر، یکصد و بیست و نهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اهواز شامگاه دوشنبه همراه با اعتراضات تند برخی اعضای شورای شهر اهواز نسبت به شهردار بود. انتقادات اعضای شورای شهر وارد فاز جدیدی شده است و این بار سخن از برکناری شهردار زده می‌شود.
 
نهضتی که فقط شعار بود

جانعلی خورشیدی یکی از اعضای شورای شهر اهواز است که در نطق خود ضمن تبریک هفته کارگر و تشکر از کارگران زحمت کش اهواز به انتقاد از عملکرد شهردار پرداخت.

خورشیدی با اشاره به شعار نهضت آسفالت که بارها توسط شهردار مطرح شده بود، گفت: تا کنون چند بار فرمان نهضت آسفالت را شنیدیم اما همچنان اکثر مردم از وضعیت آسفالت ها ناراضی هستند. شهرک دانشگاه گویی خیابان هایش را با گاوآهن شخم زدند. خیابان ورودی تالارها را ببینید چه وضعیت اسف باری دارد.

وی افزود: خیابان تالارها که بسیاری از مردم استان در آن قسمت از شهر تردد دارند، شایسته این نیست که زیبا و منظم باشد؟ ورودی این خیابان همچون ورودی های شهر نامناسب و بهم ریخته است.

این عضو شورای شهر ضمن انتقاد از حضور نیافتن شهردار در جلسات دوشنبه های شورا گفت: متاسفانه حتی معاونان شهردار در جلسات دوشنبه ها حاضر نیستند. وقتی در راس امور برخی سازمان ها یک دیپلمه بگذارند وضعیت از این بهتر نمی شود. بارها شده با شهرداران مناطق و مسئولان شهری در خصوص مشکلات مردم تماس گرفتیم اما هیچ کدام پاسخ مناسبی نمی دهند.

خورشیدی همچنین در نطق پیش از دستورکار، با تقدیر از اعضای شورای تامین شهرستان اهواز برای ساماندهی خیابان نادری اظهار کرد: دستفروشان سایر مناطق اهواز نیز باید ساماندهی شوند.

وی افزود: این کار با قوه قهریه قابل اجرا نیست و دستفروشان نیز کسانی هستند که باید برای خانواده خود امرار معاش کنند، بنابراین باید اماکنی مانند پارک ربیع برای استقرار آنها در نظر گرفته شود.
 
سخنرانی حماسی نمی خواهیم

رامی علاسوند رئیس شورای اسلامی شهر اهواز نیز با بیان اینکه تاکنون هیچکدام از اعضای شورا به محل نشستن شهردار اعتراضی نکرده است، گفت: در همه کلان شهرها برای شهردار جایگاه خاصی در نظر گرفته می شود. اگر شهردار در جای یکی از اعضای شورا بنشیند به این معنی نیست که پاسخ مردم را نمی دهد.  

وی تصریح کرد: شهر اهواز عقب ماندگی‌های بسیاری دارد و با سخنرانی‌های حماسی مشکلات حل نمی شود و باید راهکار ارائه شود.

معاون برنامه ریزی و توسعه شهردار اهواز نیز در واکنش به انتقادات نسبت به شهردار اهواز گفت: در همه جا شهردار شان و منزلتی دارد که باید حفظ شود و اینکه برخی بگویند باید پائین بنشیند و یا رفتار تبعیض آمیز دارد، صحیح نیست.

ابراهیم نوشادی افزود: با وجودی که شهرداری از مناطق حاشیه اهواز درآمدی کسب نمی کند اما به احترام مصوبات شورا و مردم اقداماتی در این مناطق انجام داده که از جمله آنها آسفالت معابر کوی علی آباد (بروال) و برنامه ریزی برای آسفالت خیابان های کوی اندیشه از هفته آینده است.

وی با بیان اینکه شهرداری اهواز همه مصوبات شورا را اجرا کرده است و نسبت به آنها پاسخگوست، افزود: در هیچکدام از کلانشهرها شهردار در همه جلسات علنی شرکت نمی کند.

غده سرطان را بکنید

حجت الاسلام قربانعلی سعادت نیا یکی دیگر از اعضای شورای شهر نیز که انتقاد تندی نسبت به شهردار داشت، گفت: انتقاد و سوال پرسیدن و... دیگر کافی است. شهردار کارآمد نیست و من از او راضی نیستم.

سعادت نیا افزود: سه سال مهلت دادیم به شهردار و دیگر بس است. یک بار هم که شده بیاییم از اختیاراتمان استفاده کنیم و رای قاطع بدهیم.

وی تاکید کرد: این غده سرطانی باید از شهرداری کنده شود. وقتی شهرداری برای انتقادات ما اهمیتی نمی دهد، این برخورد آنها برای شان شورا خوب نیست.

این عضو شورای شهر یادآور شد: تعارض استانداری و شهرداری در چیست؟ چرا تکلیف قطار شهری همچنان مشخص نیست؟ اگر مدیر قطار شهری کارآمد نیست عوضش کند. اگر کارآمد است و مشکل در جای دیگری است چرا حل نمی شود این مشکل؟

وی با بیان اینکه مخالفت های اعضای شورا با شهردار نباید در شب نشینی ها حل شود، افزود: این رفتار باعث می شود که حرمت شورا شکسته شود و اعضا باید با شهردار اتمام حجت کنند.
 
سیدمحمدجواد رضوی دیگر عضو شورا نیز در نطق خود به مشکلات فرهنگیان پرداخت و گفت: دولت های مختلف اهمیت آن چنانی به مشکلات فرهنگیان نداند.

رضوی، مشکلات آموزش و پرورش را در چهار محور توضیح داد و گفت: مدارس با مشکلات و دردسرهای جدی روبرو هستند و امیدواریم به زودی تدابیری برای رفع این مشکلات اتخاذ شود.

عزل و نصب های شهرداری زیاد نشود

عضو دیگر شورای اسلامی شهر اهواز نیز در نطق پیش از دستور کار جلسه با اشاره به مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی و تعیین سه نماینده اهواز در مجلس اظهار کرد: این انتخاب فارغ از هر تفکر قومی بوده و نشانه بینش سیاسی مردم اهواز است که امیدوارم منتخبان به این اعتماد مردم پاسخ مثبت بدهند.

علی ناصری همچنین با بیان اینکه مردم اهواز نماینده ای نمی خواهند که فقط نطق های آتشین در مجلس داشته باشد و در عمل هیچگونه اقدامی انجام ندهد، گفت: مردم با مدنی ترین نوع گفتمان اعلام کردند که خواهان تغییر وضع موجود هستند.

ناصری در سخنانش به شماری از مشکلات شهر اهواز پرداخت و گفت: شبکه جامع فاضلاب شهری، لایروبی کارون، ریزگردها، متروی اهواز، تصفیه خانه های فاضلاب شهری ازجمله مشکلات این شهر است. .

وی اضافه کرد: آب اهواز و کوت عبدالله قابل شرب نیست و باید برای آن چاره اندیشی شود همچنین دلیل پرداخت نشدن عوارض ارزش افزوده و آلایندگی به شهرداری اهواز باید پیگیری و مشخص شود.

ناصری همچنین ساماندهی سایر دستفروشان و وانت بارهای شهر اهواز را خواستار شد و افزود: خواسته کارکنان شهرداری، ثبات مدیریت در شهرداری و داشتن کمترین عزل و نصب هاست.

وی با انتقاد از نحوه نگهداری اموال عمومی شهر، فضای سبز و المان ها گفت: برخی شهروندان نیز به نگهداری از این اموال توجهی نمی کنند، در حالی که این امکانات از پول شهروندان خریداری شده است.
 
کوی اندیشه، محله یا خرابه؟

حجت الاسلام باوی پور امام جماعت شهرک اندیشه به عنوان نماینده این منطقه در جلسه شورای شهر اهواز به بیان مشکلات این منطقه پرداخت و گفت: مشکلات این منطقه با گذشت ۲۰ سال از زمان تاسیس هنوز پابرجاست و این شهرک فاقد هرگونه خدمات رفاهی، عمرانی و خدماتی است.

وی افزود: این شهرک فاقد شبکه فاضلاب، آسفالت، فضای سبز، بازارچه، اتوبوس و مدرسه است و کودکان این منطقه در زمستان ناچار به تردد از میان گل و لای و طی مسیر طولانی تا اهواز برای رفتن به مدرسه هستند که همین امر موجب تصادف و حتی فوت برخی از آنها شده است.

به گفته وی، بهم ریختگی این منطقه باعث شده آمار سرقت در منطقه بالا رود. چون دقیقا مشخص نیست کوی اندیشه خرابه است یا یک منطقه؟

باوی پور از اعضای شورای شهر خواست تا از نزدیک از مشکلات منطقه اندیشه بازدید کنند.

به دستور رئیس شورای شهر نیز مقرر شد از هر کمیسیون یک نفر یکشنبه هفته آینده از کوی اندیشه بازدید و گزارش میدانی برای بررسی وضعیت این منطقه تهیه کنند.

مترو رویای اهوازی‌ها

بحث مترو یا قطار شهری اهواز که به قول یکی از اعضای شورا تبدیل به رویایی برای مردم اهواز شده نیز در این جلسه شورا مطرح شد.

عباس هلاکویی مدیرعامل سازمان قطارشهری اهواز در این نشست گفت: شهرداری اهواز باید به طرح مترو پنج هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال اختصاص می داد اما از ابتدای طرح تا کنون فقط یک قطعه زمین به قیمت ۹۹۸ میلیارد ریال به این طرح داده که این زمین هنوز واگذار نشده است بنابراین چطور انتظار دارید مردم اهواز سوار مترو شوند.

وی با بیان اینکه این زمین باید در سال ۸۵ به متروی اهواز واگذار می شد، اضافه کرد: این زمین واقع در میدان فرودگاه ۳۱ هزار مترمربع مساحت دارد که هم اکنون در تصرف طرح است و ۱۸ هزار مترمربع آن نیز مربوط به وزارت راه و شهرسازی است که آن نیز هنوز منتقل نشده است.

هلاکویی اظهار کرد: مرحله نخست طرح متروی اهواز (شامل شش ایستگاه) ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و بخش ساختمان ۶۰ درصد و بخشی تجهیزات فاقد هر گونه پیشرفت است.

وی تصریح کرد: مرحله نخست مترو قرار بود پارسال به اتمام برسد اما تنها ۱۵ درصد از اعتبارات دولتی به این طرح اختصاص یافت، شهرداری نیز سهم خود را پرداخت نکرد و پیمانکار هم کار را تعطیل کرده است.

همچنین در این جلسه در این جلسه لایحه انتقال سند زمین از سازمان خدمات موتوری به سازمان قطارشهری تصویب شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد