سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

مشکلات کارگران خدمات شهری محدوده منطقه ازاد اروند؛

هنوز اندر خم یک کوچه!!

آبادان - ایرنا - جمعی از کارگران خدماتی شهرداری های آبادان و خرمشهر همزمان با روز جهانی کارگر، پرداخت حقوق و مزایای معوق خود را از سوی شرکت های پیمانکاری خواستار شدند.

کنگره بین‌المللی کارگران در پاریس در سال 1889 میلادی به پیشنهاد نماینده کارگران امریکا، روز اول ماه مه را به عنوان روز جهانی کارگر برگزید و در پی آن در بسیاری از کشورهای دنیا، کارگران این روز را گرامی می‌دارند.
به گزارش ایرنا حدود 50 کارگر شاغل در بخش خدمات شهری محدوده منطقه آزاد اروند، روز شنبه همزمان با روز جهانی کارگر، با حضور روبروی درب اصلی این سازمان در آبادان، اقدام مسئولان برای پرداخت حقوق و مزایای معوق خود را خواستار شدند.
برخی شهروندان نیز روزهای گذشته در تماس با رسانه های گروهی، از تجمع زباله در برخی نقاط خرمشهر گلایه کرده و جمع آوری زباله را در این خیابان ها خواستار شدند.
یکی از این کارگران در گفت و گو با ایرنا گفت:ما در بخش های مختلف شهری نظیر فضای سبز، جمع آورزی زباله و دیگر بخش های این منطقه فعالیت می کنیم و با وجود اینکه هم اکنون نیز مشغول فعالیت هستیم، از مهرماه سال گذشته تاکنون بدون بیمه درمانی و بازنشستگی به کار و فعالیت مشغول هستیم.
وی ادامه داد:اگرچه با شرکت های پیمانکاری زیرمجموعه کار می کنیم، از دیماه سال 94 تاکنون، تسویه حساب نشده ایم و حتی عیدی و سنوات و پاداش پایان سال گذشته را نیز دریافت نکرده ایم.
این کارگر که سخنانش با تایید دیگر حاضران این اجتماع همراه می شد، گفت:از سال گذشته تاکنون، نیروهای زیر مجموعه به شهرداری آبادان، خرمشهر، مینوشهر و شهرداری تهران واگذار شده اند و پیمانکاران مختلف با ما قرارداد بسته اند.
یکی دیگر از حاضران در این اجتماع که نام خانوادگی خود را نادری عنوان می کدر، افزود:برخی از همکاران، حین کار با آسیب هایی نظیر افتادی از ارتفاع، تصادف با خودرو مواجه شدند ولی به دلیل اینکه بیمه ای نداشته اند، مجبور شدند با هزینه های بالا نسبت به درمان اقدام کنند.
وی اضافه کرد:در این ایام که کارگران با مشکلات مختلفی نظیر نبود امنیت شغلی، نبود بیمه، حقوق کم و ترس از بیکاری مواجهند، پرداخت نشدن بیش از 5 ماهه حقوق نیز بر مشکلات ما افزوده است.
حمید حنظل عیدانی عضو شورای شهر آبادان در این خصوص به ایرنا گفت:کارگرانی که مقابل سازمان منطقه آزاد اروند اجتماع صنفی داشتند، حدود 1.5 سال زیر نظر این سازمان در شهرداری مربوط به دهکده بریم کار خدماتی می کردند.
وی اظهار داشت:البته این کارگران از اسفندماه سال گذشته مجدد زیر نظر شهرداری آبادان قرار گرفتند و اعتراض امروز آنها به دلیل پرداخت نشدن مطالباتشان از سوی سازمان منطقه آزاد اروند بود.
عضو شورای شهر آبادان افزود: سازمان منطقه آزاد اروند باید منابع مالی را در اختیار شهرداری آبادان قرار دهد تا حق و حقوق کاراگران معترض پرداخت شود.
محمدعلی دوایی فر شهردار خرمشهر نیز در گفت و گو با رسانه ها، از پرداخت بخشی از حقوق معوق تعدادی از این کارگران خبر داد و گفت:به محض دریافت مجوزهای لازم و آزاد شدن بخشی از منابع مالی موجود در حساب شهرداری، مطالبات کارگران پرداخت می شود.
پیگیری های ایرنا با مسئولان دست اندرکار بخش کارگری سازمان منطقه آزاد اروند برای مشکلات کارگران بدون پاسخ ماند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد