سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

پیشرفت 14 درصدی پروژه تقاطع چهارشیر در 6 ماه گذشته

معاون عمرانی استانداری خوزستان از پیشرفت 14 درصدی پروژه تقاطع غیرهمسطح چهارشیر در 6 ماه گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه خوزستان، احمد سیاحی در جلسه بررسی تقاطع غیر همسطح شهید بندر (میدان چهار شیر) که امروز(8 اردیبهشت ماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: پروژه تقاطع غیرهمسطح چهارشیر یکی از پروژه های مهم استان خوزستان است و پروژه ای است که مبلغ حدود 60 میلیارد تومان به آن اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه این پروژه در 15 اردیبهشت سال 94 کلنگ زنی شد، افزود: شرط اول در تحویل این پروژه به پیمانکار، اجرای 15 درصد پیشرفت فیزیکی بدون پیش پرداخت بوده است و بنا بر بررسی های انجام شده مشخص شد که این پروژه در 6 ماه گذشته حدود 14 درصد در علمیات اجرایی پیشرفت داشته است.

معاون عمرانی استانداری خوزستان با اشاره به موضوعاتی که کار پروژه تقاطع غیرهمسطح چهارشیر را با مشکل مواجه کرده بود، عنوان کرد: مشکلاتی در زمینه شبکه برق متوسط و قوی وجود داشت که مقرر شد تا 10 روز آینده نسبت به جا به جایی خط برق متوسط و ارزیابی گزینه های مربوط به خط برق فشار قوی اقدام شود.

وی افزود: جا به جایی خط لوله گاز نیز در روند اجرای پروژه تقاطع غیرهمسطح چهارشیر مشکل ایجاد کرده بود که مسیر جدیدی جهت انتقال خط لوله گاز با هماهنگی شرکت گاز خوزستان مشخص شده و نسبت به خط انتقال جدیدا اقدام خواهد شد.

سیاحی ادامه داد: وجود خط انتقال آب 1400 نیز یکی دیگر از مشکلات موجود در اجرای پروژه تقاطع غیرهمسطح چهارشیر است؛ این خط لوله آب تصفیه خانه شماره 2 اهواز را به منطقه کارون هدایت می کند که مقرر شد اکیپ های اجرایی آب و فاضلاب اهواز در کنار پروژه حضور داشته باشند تا در صورت ایجاد مشکلی به خط انتقال آب، به اصلاح آن اقدام کنند.

وی با اشاره به خط فیبر نوری به عنوان یکی دیگر از موانع اجرای پروژه، گفت: مقرر شده است که با هماهنگی سپاه و راهنمایی و رانندگی، به اجرای خط نوری جدیدی اقدام شود.

معاون عمرانی استاندار خوزستان، بیان کرد: با انجام اقدامات هر کدام از دستگاه های اجرایی شاهد پیشرفت جدی تر این پروژه خواهیم بود. همچنین مقرر شده که فاز اول این پروژه که از سه راهی تپه به سوی میدان نفت است در اولویت اول افتتاح شود.

وی اظهار کرد: با انجام پروژه های اجرایی که از دو هفته آینده متوسط با همکاری دستگاه های اجرایی، آغاز خواهد شد، موانعی در ارتباط با ادامه کار این پروژه تقاطع غیرهمسطح وجود نخواهد داشت و شاهد پیشرفت سریع تر کار خواهیم بود.

سیاحی با اشاره به ضرورت جابه جایی خط انتقال برق فشار قوی در زیر گذر شریعتی، گفت: مقرر شده با اعمال تمهیدات ایمنی از سوی شرکت برق منطقه ای، نسبت به جا به جایی دکل های فشار برق قوی 132 کیلو ولت اقدام شود و پس از آن تا 2 ماه آینده می توان، زیر گذر شریعتی را نیز به بهره برداری رساند.

به گزارش خبرنگار ایسنا؛ محمد صفری، معاون عمرانی شهرداری اهواز نیز در این جلسه اظهار کرد: پروژه تقاطع شهید بندر یکی از مهمترین پروژه های شهر اهواز است که تقاطع سه سطحی و منحصر به فرد است و اجرای این پروژه می تواند تاثیر بسزایی در سیمای شهر و روان سازی ترافیک در محور ورودی شهر در میدان شهید بندر داشته باشد.

وی افزود: در اجرای این پروژه موانع و مشکلاتی از جمله وجود برخی معارض ها در میدان شهید بندر که یک گالری از تمام تاسیسات زیرزمینی و رو زمینی و هوایی است، روند اجرای کار پروژه را کند کرد و تلاش بسیاری جهت رفع این موانع و مشکلات شد.

معاون عمران شهرداری اهواز ادامه داد: به دلیل وجود این مشکلات در ماه های اخیر پیمانکار پروژه نیز جای کار کردن بر روی پروژه را نداشت.

وی عنوان کرد: جهت اجرا و ادامه کار این پروژه به همکاری و هماهنگی سایر دستگاه های امدادرسان از جمله برق منطقه و برق اهواز، آب و فاضلاب، شرکت گاز، شرکت مخابرات نیاز است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد