سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

دهانه ورودی اروندرود به خرمشهر ایمن شد

آبادان - ایرنا - مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت:با خارج سازی شناور 45 متری از اروند رود از سوی شرکت تایدواتر، دهانه ورودی اروندرود به خرمشهر ایمن شد.

عادل دریس چهارشنبه با اعلام این خبر به ایرنا گفت:مغروقه 'نصرالله ' به طول 45 متر پس از چند ماه عملیات پیچیده با کمک بخش خصوصی از اروندرود خارج سازی شد.
وی ادامه داد:بخش زیادی از عملیات خارج سازی این شناور سال گذشته صورت گرفت و بخشی از آن نیز به پایان رسید و با اجرای این مهم، دانه ورودی رود اروند به خرمشهر ایمن سازی شده است.دریس گفت:به دلیل پوسیدگی شدید و مدفون بودن این مغروقه زیر گل و لای، این مغروقه به روش برش کاری و پس از انجام عملیات لایروبی و گل‌شویی شناورسازی شد که این عملیات از پیچیده‌ترین و مشکل‌ترین عملیات‌های شناورسازی مغروقه‌ها در ایران بود.
مدیر بندر و دریانوردی خرمشهر در ادامه سخنانش همچنین از آماده‌سازی تجهیزات برای آغاز عملیات شناورسازی مغروقه 'عسلو' از سوی شرکت تایدواتر خبر داد و افزود:این شناور به طول 45 متر و در محدوده شناور نصرالله قرار دارد و پس از ابلاغ سازمان بنادر عملیات خارج‌سازی شناور آغاز می شود.
11 فروند مغروقه طی سال گذشته با حمایت سازمان بنادر و دریانوردی از آبراه اروند و رودخانه کارون خارج شده است.
تاکنون بیش از 160 فروند مغروقه از آب های اروند و کارون خارج سازی شده است که این تعداد شامل 35 فروند مغروقه در اروند رود و 125 فروند مغروقه در رودخانه کارون می باشد.
6125

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد