سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

بیش از دو میلیون نفر واجد شرایط رای دادن در مرحله دوم انتخابات مجلس در خوزستان هستند

اهواز - ایرنا - سرپرست اداره کل سیاسی و انتخابات استانداری خوزستان گفت: دو میلیون و 190 هزار نفر واجد شرایط رای دادن در مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در شش حوزه انتخابیه استان هستند.

پیمان جهانگیری چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا از فعال شدن یک هزار و 665 شعبه اخذ رای در مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان خبر داد و گفت: از یک هزار و 169 شعبه ثابت و 496 شعبه سیار هستند.
به گفته وی در مرحله دوم انتخابات دوره دهم مجلس شورای اسلامی در شش حوزه اصلی، 10 حوزه فرعی و 22 بخش مستقل خواهیم داشت.
جهانگیری اظهار کرد: توزیع تعرفه های اخذ رای و پیشتیبانی شعبه ها انجام شده است.
وی همچنین گفت: بر اساس قانون انتخابات در حوزه هایی که انتخابات مجلس به دور دوم کشیده شده است فقط افرادی مجاز به رای دادن هستند که در مرحله نخست نیز در همان حوزه‌ها رای داده باشند بر همین اساس تمهیدات لازم انجام و آموزش های لازم به اعضای شعب و نمایندگان فرماندار داده شده است.
جهانگیری افزود: مهری که در مرحله اول در شناسنامه رای دهندگان ثبت می شود با مرحله دوم تفاوت دارد؛ علاوه بر این با استفاده از دستگاه های کارتخوان احراز هویت، از روی کارت ملی می توان مشخص کرد که فرد در مرحله اول رای داده است.
وی درباره اخذ رای در روستاهای سیل زده اهواز تاکید کرد: بر اساس گزارش هایی که از فرمانداری دریافت کردیم مشکلی برای اخذ رای در این روستاها نداریم.
جهانگیری در ادامه با تاکید بر رعایت بی طرفی و صیانت و حفظ آرا توسط مجریان انتخابات از مردم خواست که در ساعات اولیه روز برای انداختن رای خود به صندوق مراجعه کنند.
وی همچنین درباره تخلفات انتخاباتی در این مرحله اظهار کرد: تاکنون مورد خاصی به جز نصب پوسترها و عکس های خارج از چارچوب تعیین شده تخلف مشاهده نشده است.
جهانگیری گفت: در مرحله اول انتخابات در استان نیز مشکل خاصی نداشتیم و هیچکدام از صندوق ها ابطال نشد البته آرای تعدادی از صندوق ها بازشماری شد که نتیجه نشان داد هیچگونه دخل و تصرفی در آنها صورت نگرفته و در رای معترضان تغییراتی اتفاق نیفتاد.
بر اساس این گزارش، سه میلیون و 430 هزار و 258 نفر از خوزستانی ها در مرحله نخست دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی واجد شرایط رای دادن بودند.
پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی هفتم اسفندماه 1394به صورت همزمان در سراسر کشور برگزار شد.
در این مرحله تکلیف هر شش نماینده مجلس خبرگان رهبری و 10نماینده مجلس شورای اسلامی در خوزستان مشخص شد.
انتخابات حوزه انتخابیه آبادان ، 'اهواز، باوی، حمیدیه و کارون' حوزه انتخابیه 'ایذه و باغملک' حوزه انتخابیه 'بهبهان و آغاجاری' حوزه انتخابیه مسجدسلیمان، لالی و اندیکا و حوزه انتخابیه ماهشهر، امیدیه، هندیجان و رامشیر به دور دوم کشیده شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد