سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

نمایندگان خوزستان از آخرین وضعیت سیل می‌گویند

بارش‌های بهاری مستمر روزهای گذشته مردم بسیاری از استان‌های غربی‌، مرکزی و جنوبی کشور‌ را با مشکل مواجه کرده است و طبق اعلام سازمان راه‌داری 14 استان کشور متاثر از بارندگی‌ها هستند که در خوزستان این امر به صورت طغیان رودخانه‌ها است.

نمایندگان تعدادی از شهرهای سیل‌زده در استان خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به مشکلات به وجود آمده برای مردم به دلیل سیلاب و سرریز سد دز در عین حال از کنترل وضعیت و امدادرسانی‌ها و در عین حال مشکلات و موانع به وجود آمده برای امدادرسانی سخن گفته‌اند.

سیل‌بندها باید زودتر از این ترمیم می‌شدند

نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به غافلگیر شدن مسئولان برای مهار سیلاب استان خوزستان، گفت: به دلیل چندین سال خشکسالی و بی‌رمق بودن کارون تمهیدات لازم اتخاذ نشده و سیل‌بندها به درستی ترمیم نشدند که همین قضیه موجب برخی خسارات شد.

سیدشریف حسینی به خبرنگار ایسنا، گفت: کارون و دز در سال‌های گذشته بی‌رمق بودند، کسی باور نمی‌کرد رودی که حرکتی بی‌رمق داشت طغیان کند و خروشان شود و به همین دلیل برخی پیش‌بینی‌ها را انجام ندادیم.

وی گفت: ای کاش از قبل این پیش‌بینی‌ها صورت می‌گرفت و ما هم اکنون نیز امیدواریم بعد از خروج از این بحران پیشگیری‌ها و پیش‌بینی‌ها برای وضعیت کارون بزرگ بهتر انجام شود.

حسینی با بیان اینکه در عین حال ما امیدواریم کارون بزرگ همیشه خروشان و پرآب باشد و همه کشور از آن بهره‌مند گردند، گفت: البته باید گفت که چندین سال است که کشاورزان منطقه ما برای آب کشاورزی‌شان دچار مشکل هستند و شهرهای جنوبی با مشکل آب شرب مواجه‌اند و ما هم این واقعیات را همیشه گفته‌ایم اما برخی آن را نپذیرفته‌اند.

نماینده اهواز شرایط این شهر را در حال حاضر عادی توصیف کرد و گفت: پیش‌بینی می‌شد که 4 صبح امروز آب به اهواز برسد ولی خوشبختانه این اتفاق نیفتاد و شرایط شهر اهواز و شهرهای بالادست فعلاً عادی است.

وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو از آنچه بداخلاقی‌ رسانه‌ای برخی سایت‌ها در استان‌های دیگر می‌خواند اظهار تأسف کرد و گفت: متأسفانه در شرایطی که همه باید دست در دست همه داده تا از شرایط بحران بگذریم برخی سایت‌ها در برخی استان‌ها مطالبی را در رابطه با بحث انتقال آب کارون مبنی بر اینکه حاضر نبودند آب کارون منتقل شود و حالا دم خروس معلوم شد، منتشر کردند.

حسینی این نوع رفتارها را بسیار زشت توصیف کرد و گفت: این نوع کارها مردم را دچار تنش کرده و بسیار ناپسند است و سوءاستفاده از وضعیتی است که اتفاق افتاده، به جای آنکه همه دست به دست هم داده و برای وضعیت کسانی که در روستاها خانه‌هایشان پر از آب شده و زندگی کشاورزانی که از این راه ارتزاق می‌کردند کاری کنند، این نوع بحث‌ها را راه می اندازند که بسیار جای تأسف دارد.

نماینده اهواز با تأکید بر اینکه هنوز سیلی که حرکت کرده به اهواز نرسیده است، گفت: البته که همه مسئولان آماده‌باش هستند و تمهیدات لازم اتخاذ شده است، هرچند که ما امیدواریم اتفاق خاصی نیفتد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد