سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

محفل شعر وغبارروبی مزار مرحوم قیصر امین پور در گتوند

دزفول - ایرنا - با حضور شعرا وهنرمندان استان خوزستان مراسم محفل شعر وغبارروبی مزار مرحوم دکتر قیصرامین پور شاعر انقلاب اسلامی درگتوند برگزار شد.

به گزارش ایرنا این آئین به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی وبزرگداشت شهید آوینی امروز با حضورعلیرضا چرخابی سرپرست حوزه هنری خوزستان وجمعی از شعرا و هنرمندان استان وشهرستان گتوند درآرامگاه دکترقیصر امین پور برگزارشد.
شرکت کنندگان در این مراسم با نثار گل و قرائت فاتحه یاد و خاطره این شعار گرانقدر انقلاب اسلامی را گرامی داشتند و شعرای شرکت کننده تازه ‌ترین سروده‌های خود را قرائت کردند.
سرپرست حوزه هنری خوزستان دراین مراسم افزود: هفته هنر انقلاب اسلامی از 20 تا 27 فروردین به مناسبت گرامیداشت شهادت سید مرتضی آوینی نامگذاری شده است.
علیرضا چرخابی ادامه داد: غبارروبی مزار شهدای هنرمندان، دیدار با خانواده شهید مدافع حرم شهید ، نشست های شعر و داستان، مسابقه عکس با تلفن همراه، و نمایشگاه آثار تولیدات هنری از جمله برنامه های برگزارشده در این هفته بوده است.
وی با اشاره به اینکه شهرستان گتوند ظرفیت های خوبی برای شعر دارد از برگزاری مراسم محفل شعر درسالهای آینده به صورت مستمر در این شهرستان خبر داد.
تجلیل از شعرا وهنرمندان وادای احترام به شهدای گمنام گتوند از جمله برنامه های این مراسم بود.
قیصر امین پور از زمره شاعرانی بود که از همان آغاز فعالیت حوزه هنری به جمع گروه شعر آنجا پیوست و همگام با سایر شاعران فعال حوزه هنری در بسیاری از شب های شعر برگزار شده در جبهه های دفاع مقدس شرکت کرد و در مناطق مختلف عملیاتی به شعرخوانی پرداخت.
دکتر قیصر امین پور در دوم اردیبهشت ماه 1338 در گتوند متولد شد و بر اثرسانحه تصادف رانندگی پس از سالها تحمل درد و رنج در هشتم آبان 1386 در تهران درگذشت و در زادگاهش گتوند به خاک سپرده شد.
7467/6065

انتهای پیام /*
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد