سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

نجار:خسارتهای ناشی از سیل در خوزستان بیش از سایر استانهای سیل زده است

اهواز- ایرنا - رئیس ستاد بحران وزارت کشور گفت: خسارتهای به بار آمده ناشی از سیل در استان خوزستان بیش از دیگر استانهای سیل زده است.

مصطفی محمد نجار جمعه شب در اهواز در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: 12 استان کشور طی روزهای اخیر با سیل و بارش بارانهای سیل آسا مواجه بودند.
وی حجم خسارتهای به بار آمده در استانهای خوزستان، لرستان و ایلام را بالا دانست و گفت: استان خوزستان بیش از سایر استانها از سیل آسیب دیده است.
وی حجم بارندگیهای اخیر در 12 استان کشور را در قیاس با سالهای اخیر بی سابقه دانست و گفت: با توجه به 20 سال خشکسالی گذشته این بارشها قابل پیش بینی نبود.
وی به آثار مخرب این سیل اشاره کرد و گفت: در جریان این سیل و صاعقه 3 نفر در ایلام و یک نفر در همدان جان خود را از دست دادند.
وی تعامل مردم با مسئولان را از عمده دلایل پائین بودن خسارات جانی این سیل عنوان کرد و گفت: خوشبختانه مردم به هشدارهای مسئولان توجه کردند.
نجار گفت : هنوز میزان دقیق خسارات به بار آمده ناشی از این سیل برآوردنشده است ولی بعد از مهار کامل سیل کارشناسان خسارتها را به صورت دقیق برآورد خواهند کرد.
وی گفت: سال گذشته دولت یک هزار میلیارد تومان اعتبار برای بیمه کشاورزان به صندوق بیمه کشاورزی تخصیص داد ولی امسال هنوز مبلغ نهائی آن تخصیص نیافته است.
رئیس ستاد بحران وزارت کشور گفت: پس از براورد دقیق خسارتهای ناشی از سیل موضوع به هیات دولت گزارش می شود تا دولت بسته های حمایتی خود در این زمینه را اعلام نماید.
وی گفت: معمولا کمکها در قالب تسهیلات بانکی کم بهره و یا استمهال وامهای بانکی است ولی هنوز دولت در این زمینه تصمیمی نگرفته است.
وی در خصوص وضعیت بحران سیل در استان خوزستان نیز گفت: طبق اعلام مسئولان استان احتمالا تا فردا همه چیز به حالت عادی درخواهد آمد.
وی در پایان با تقدیر از استاندار خوزستان در زمینه ایجاد هماهنگی خوب در بین دستگاههای امداد رسان افزود: خوشبختانه هماهنگی خوبی در این زمینه وجود دارد و همه دستگاههای دولتی برای مهار سیل در استان بسیج شده و امداد رسانی مطلوبی نیز صورت گرفته است.
استان خوزستان طی سه روز گذشته شاهد بارانهای سیل آسا و طغیان رودخانه های دز و کارون بوده که مشکلاتی در این زمینه برای مردم بوجود امده است.
بر اثر این سیل تا کنون چندین روستا به زیر آب رفته و اراضی فراوانی از کشاورزان استان خوزستان تخریب شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد