سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

استاندار خوزستان:همه مسئولان تا پایان وضعیت عادی سیل موظف به ارائه خدمات هستند

            اهواز- ایرنا- استاندار خوزستان با تقدیر از مسئولان استان در مدیریت سیل اخیر گفت: تمامی مسئولان موظفند تا پایان عادی سازی سیل در استان به ارائه خدمات به مردم ادامه دهند.

عبدالحسن مقتدائی جمعه شب در نشست کمیته بحران استان که با حضور مهندس محمد نجار رئیس ستاد بحران وزارت کشور در سالن جلسات استانداری برگزار شد افزود: مسئولان کارهای انجام شده را به اطلاع مردم برسانند و در جاهائی هم که نگرانی بر طرف شده است را به مردم بگویند.
وی اظهار کرد: در حال حاضر چندین محور اصلی بین شهری که بر اثر سیل در استان خوزستان مسدود شده بود با تلاش مسئولان راه بازگشائی شده که این موضوع باید به اطلاع مردم برسد.
وی بازگشائی راه حمید آباد حد فاصل بین شهرهای شوش و دزفول را یکی از کارهای خوب انجام شده دانست و افزود: با بازگشائی این راه ارتباط چندین شهر شمال استان برگزار شد.
استاندار خوزستان بر ضرورت اطلاع رسانی دقیق به مردم توسط مسئولان تاکید کرد و افزود: تنگناها و محدودیتها نیز به مردم گفته شود تا با همکاری و تعامل این بحران به خوبی مدیریت شود.
وی تاکید کرد: فرماندارانی که شهرهای آنان در مسیر رودخانه ها و سیلابها هستند موظفند با برنامه ریزی لازم این بحران را مدیریت کرده و آثار تخریبی و زیانبار آن را به حد اقل ممکن برسانند.
استاندار خوزستان همچنین از مسئولان خواست تا تنها از حوزه کاری و تخصصی خود اطلاع رسانی کنند و از ورود به دیگر حوزه ها پرهیز نمایند.

*** 10 مدرسه در استان برای بازگشائی آماده نیستند
مدیر کل آموزش و پرورش استان خوزستان گفت: 10 باب مدرسه در استان خوزستان که در جریان سیل دچار مشکلاتی هستند فعلا آماده بازگشائی نیستند.
محمد تقی زاده افزود: از این واحدهای آموزشی دو واحد در شهرستان دزفول، سه واحد در شهرستان اندیمشک و پنج واحد در منطقه شاوور شوش می باشند.

***طغیان رودخانه کارون در مسیر دزفول- شعیبیه
معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان گفت: در بازدید هوائی که روز جمعه به اتفاق رئیس ستاد بحران وزارت کشور از مسیر طغیان رودخانه کارون داشتیم بیشتر طغیان آب در مسیر دزفول تا شعیبیه شوشتر می باشد.
فرج اله خبیر اضافه کرد: در این مسیر نقاطی از جاده اصلی و راههای فرعی قطع شده است و همه روستاهای این مسیر در معرض خطر آبگرفتگی قرار دارند.
وی اضافه کرد: طبق برآوردهای انجام شده احتمالا با ورود سیلاب بیشتر به این منطقه امشب 30 روستای این مسیر به دلیل طغیان رودخانه دچار مشکل شوند.
وی گفت:این روستاها 11 هزار نفر جمعیت دارند که باید به سرعت خالی شوند تا مشکلی متوجه آنان نشود.
معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان گفت: در حال حاضر چهار روستای شعیبیه شوشتر دچار آبگرفتگی شده اند ولی پیش از آبگرفتگی ساکنان آن تخلیه شدند.
وی گفت: پیش بینی می شود با ورود سیلاب به محدوده شهرهای اهواز، آبادان و شادگان و خرمشهر از جمعه شب مشکلاتی برای ساکنان مسیر رودخانه در این شهرستانها بوجود آید.

*** آبرسانی به 381 روستای استان به وسیله تانکر
درویشعلی کریمی مدیر عامل آب و فاضلاب روستائی خوزستان نیز در این نشست گفت: سیلاب در 10 شهرستان این استان خساراتی را به تاسیسات و شبکه آبرسانی روستائی وارد کرده است.
وی گفت: در حال حاضر 381 روستا در شهرستانهای اندیکا، رامهرمز، شوش، بهبهان، کارون، باغملک، هفتکل، شوشتر، دزفول و رامشیر با مشکل آبرسانی از طریق شبکه مواجه هستند و از طریق تانکرهای سیار به ساکنان آنها آب رسانی می شود.
وی کدورت آب و قطعی برق را دلایل اصلی قطع آب آشامیدنی این روستاها دانست و گفت: این شرکت به طور شبانه روزی از طریق تانکرهای سیار به روستائیان آبرسانی می کند.

***ورود سیلاب به اهواز در جمعه شب محتمل است
مدیر کل مدیریت بحران استانداری خوزستان نیز در این نشست از ورود احتمالی سیلاب در جمعه شب به محدوده اهواز خبر داد و گفت: دستگاههای امداد رسان در اهواز باید آماده امداد رسانی باشند.
هاشم بالدی افزود: باید با اطلاع رسانی بیشتر از ورود مردم اهواز به محدوده رودخانه و پارک ساحل کارون جلوگیری شود هر چند هشدارهای لازم نیز به مردم داده شده است.
وی گفت: اگر این سیلاب امشب از محدوده اهواز عبور کند احتمالا فردا وضعیت سیلاب در استان به حالت عادی درخواهد آمد.
وی پیش بینی سیلاب در منطقه اهواز در جمعه شب را دو هزار و 500 تا سه هزار متر مکعب بر ثانیه دانست و گفت: این حجم آب در صورت ورود در محدوده پل فولاد اهواز و منطقه ساحلی ممکن است مشکلاتی به وجود آورد.

*** کار امداد رسانی از طریق هوا و زمین به سیل زدگان ادامه دارد
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان خوزستان هم گفت: امداد رسانی به مناطق سیل زده استان خوزستان از راههای هوائی و زمینی توسط این جمعیت ادامه دارد.
علی خدادادی گفت : تا کنون به تمامی سیل زدگان شمال و شرق استان خوزستان امداد رسانی شده و تمامی افراد نیازمند اسکان درشهرستانهای دزفول، اندیمشک؛ شوش ، شوشتر و شعیبیه را اسکان داده ایم.
وی گفت: پیش بینی اولیه نشان می دهد بیش از 11 هزار هکتار از اراضی کشاورزی در پائین دست رودخانه دز دچار آسیب دیدگی جدی شده اند.

*** 60 روستای استان خوزستان دارای مشکل بهداشت آب هستند
رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز هم گفت: طبق بررسیهای انجام شده در حال حاضر 60 روستای این استان از لحاظ آب آشامیدنی سالم دچار مشکل هستند.
دکتر اسماعیل ایدنی افزود: در صورت بر طرف نشدن مشکل آنان احتمال بیماریهای روده ای و اسهال در بین مردم این روستاها محتمل می باشد.
بارشهای سه روز گذشته در شمال خوزستان و استانهای مجاور آن باعث افزایش روان آبها و نیز طغیان رودخانه کارون در استان خوزستان شده است.
طغیان کارون در شهرهای دزفول، شوش و شوشتر در استان خوزستان باعث به زیر آب رفتن چندین روستا و نیز تخریب بخش عظیمی از اراضی کشاورزی این مناطق شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد